Er moet me iets van het hart het is geen super probleem maar voel me er niet super prettig bij... Mijn vriend en ik hebben een reis aangeboden gekregen van mijn ouders naar Mexico die nog nooit op vakantie zijn geweest en nu samen met ons willen gaan.Wij riepen natuurlijk meteen ja ik bedoel zo'n kans krijgen wij niet snel meer! Maar voel me nu alles geboekt is toch een beetje rot, want wij willen heel graag een kindje en ik geloof dat je als je 7 maanden zwanger bent niet meer mag vliegen en ben bang dat ik straks alles moet gaan afblazen. Begrijp me niet verkeerd mijn kinderwens gaat boven een vakantie maar zou het wel vervelend vinden voor mijn ouders, ze zijn nog nooit op vakantie geweest en vinden het niks om met z'n tweetjes te gaan. ze weten ook niet dat ik gestopt ben met de pil. Maar goed we gaan eind augustus dus ja dat duurt nog ff maar stiekem hoop ik toch dat ik zwanger wordt! Zijn er andere mensen die gewoon een vakantie boeken? Wij wilden voordat aanbod gewoon een last minute pakken als ik in augustus nog niet zwanger zou zijn groetjess
Gewoon gaan. Voor hetzelfde geldt duurt het nog even voordat je zwanger bent. Daar moet je niet je hele leven door laten beinvloeden. Mocht je zwanger zijn, dan zijn je ouders vast megablij om opa en oma te worden. De reis in Mexico komt dan vast nog een keer.
Thanks prinses voor je reactie! Ja denk ook wel dat me ouders het ook wel super vinden om opa en oma te worden en ja kan idd niet me hele leven laten beinvloeden omdat ik misschien wel zwanger kan worden. Zie dat je met de laatste loodjes bezig bent, erg spannend lijkt me dat! In iedergeval bedankt voor je reactie en ik lees wel wat het geworden is
wij gaan er vanuit dat we gewoon in sept op vakantie gaan, boeken nog niet maar dat doen we eigenlijk nooit zolang van te voren. Hoop dat we niet kunnen, maar de vrije dagen zijn aangevraagd en als het kan gaan we lekker op vakantie. Lukt het niet omdat er een brosje komt dan draaien we die dagen weer terug of niet en blijven we lekker 2 weken thuis..
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Juist op het moment dat ik net met de pil was gestopt, kwamen mijn schoonouders met het voorstel om met z'n allen op vakantie te gaan naar Suriname. Maar ik heb geen seconde getwijfeld om wel of niet mee te gaan. Ik zie het allemaal wel... Wel heb ik in november al mijn inentingen gehaald, omdat je sommige vaccinaties niet meer mag als je zwanger bent. Stel dat ik in februari of maart zwanger zou raken, dan ben ik 4 á 5 maanden zwanger als ik op vakantie ga. Lijkt me geen probleem, al ga ik natuurlijk wel naar een tropisch land...zal me dus wel in moeten houden met zonnen en eten van straattentjes enzo. En muggen schijnen ook een probleem te zijn als je zwanger bent, omdat je uit moet kijken met die hoog geconcentreerde Deet (antimuggenspul). Misschien een ideetje om nu ook alvast naar je huisarts te gaan en te vragen welke vaccinaties je nodig hebt voor Mexico? Dan kan je dat alvast laten doen.
Ik zou ook gewoon lekker gaan hoor! Net wat Prinses zegt: straks duurt het nog wel eventjes voor je zwanger bent. Dat is niet te hopen natuurlijk...maar de maanden vliegen. Het is al in augustus.... dus het zou dan ook zo'n beetje nu raak moeten zijn wil het een probleem zijn Alvast een fijne vakantie! Elmo
gewoon gaan.. ik heb vandaag ook een vakantie geboekt is dan wel turkije voor juni maar ja, als ik nu zwanger zal raken zal ik dacht 5 maanden zwanger zijn.. en mocht het dan slecht met me gaan heb ik dan een annuleringsverzekering voor... maar zal ook gewoon gaan wat al gezegd word misschien duurt het nog wel even voor het raak is succes met je keuze
Tsja, als het nu raak zou zijn, ben je dan 7 maanden. Misschien deze maand nog even veilig doen? En ik weet echt hoe moeilijk het is om te wachten! Maar.. 1 maandje? Dan ben je rond de 6 maanden.. Succes met kiezen!
Hoi, Wij hebben zondag de tickets voor de zomervakantie geboekt naar Thailand. En gaan inderdaad doen wat Alina21 zegt: een maandje veilig. Als ik dan de maand erop zwanger raak kan ik best nog op vakantie in de zomer. Groetjes, hanna
Ik heb een beetje hetzelfde probleem aleen dan met de wintersport. Mijn ouders hebben ons een vakantie aangeboden voor zo eind december. Als het nu raak zou zijn, zou het kindje twee maanden zijn. Ik weet niet of dat een goed idee is. Iemand ervaringen?
Hoi Deesje, Ik zou inderdaad ook gewoon gaan. Maar het is wel zo dat als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, een zwangerschap een gegronde reden is om te annuleren. Dus misschien kan je dit toch mee laten tellen. Heel veel plezier alvast. Groetjes, Elvira
Wij zijn naar Thailand geweest toen ik 3 maanden zwanger was. Ging prima hoor, zaten in een luxe resort en gewoon goed opgepast met eten en niet de jungle oid ingegaan.
Wij hebben ook al een vliegvakantie geboekt. Gaan in juni naar Kreta! Ik wil ook gewoon zoveel mogelijk alles doen wat ik anders ook zou doen, anders heb je geen leven meer... straks duurt het nog heel lang voordat je zwanger bent en dan heb je zoveel dingen gemist. En deze tijd van met z'n 2tjes samen zijn, komt ook nooit meer terug, dus extra van genieten.
Ik zou gewoon laten boeken als er niets zeker is. Zorg voor een goede annuleringsverzekering waarbij deze reden mogelijk is gedekt en als je zwanger bent ga je niet en krijg je je geld terug en anders als je nog geen 5 maanden zwanger bent kun je gewoon vliegen. Ik weet niet hou de toekomstige ouders zijn, maar ik zou dit probleem met hun bespreken, misschien willen hen het wel op een ander moment boeken. Ik zou dit doen, maar dat moet jezelf maar net fijn vinden. Jedid-Jah
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten een paar maanden geleden. Mijn ouders hebben ons in mei uitgenodigd voor een reis. Eigenlijk wilden wij 2 maanden eerder al proberen zwanger te raken, maar als het dan raak was geweest zat ik wel gevaarlijk dicht tegen de grens aan om te mogen vliegen. Dus hebben wij het 2 maanden uitgesteld. Ik was in de 2e ronde al zwanger en ben dus rond de 20 weken als we gaan. Ik ben blij dat we het zo hebben gedaan wat wat zijn nou 2 maanden...Ik snap dat het heel lang lijkt (vond ik toen ook) maar uiteindelijk gaat het om niks. Dus kijk even wanneer jullie precies gaan en reken uit hoeveel weken je dan bent als je stopt in welke maand en je zou zwanger raken. P.S. Ik zou inderdaad wel al vaccinaties gaan halen indien nodig. Dit omdat je die niet meer mag hebben als je zwanger bent!