veel te vroeg wakker voor de voedingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brecht, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brecht

brecht Lid

23 jan 2008
    7
    0
    0
    Onze zoon is 7 weken en wordt regelmatig zo'n 1,5 uur te vroeg wakker voor zijn voedingen (hij krijgt om de 4 uur een flesje). Als hij wakker is, heeft hij nog geen honger, maar huilt echt flink en raakt ook overstuur. Ik heb van alles geprobeerd (poosje laten huilen, speentje geven,troosten op mijn arm, wat warme venkelthee geven, enz). Niets helpt. Hij is het meest rustig te krijgen op de bank. Dan valt hij niet in slaap, maar huilt hij minder. Als hij aan zijn fles toe is, is hij zo moe geworden, dat hij hem niet helemaal opdrinkt en eerder in slaap valt.
    Ik weet niet goed wat ik hier aan moet doen. Op deze manier huilt hij best vaak.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heeft hij niet gewoon honger na 3 uur, dat is heel gewoon eigelijk met 7 weken.
    Hoeveel voeding krijgt hij en hoeveel flessen?

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ja, misschien is 4 uur te lang en moet je terug naar 7 voedingen. Ik neem aan dat hij nu 6 voedingen krijgt?

4. brecht

brecht Lid

23 jan 2008
    7
    0
    0
    we hebben weleens geprobeerd hem dan de fles te geven, maar hij dronk er maar een beetje van. Het rare is, dat het niet altijd zo is. Soms gaat het dagen achter elkaar om de 4 uur en dan zou hij langer dan 4 uur ook wel redden. En 's nachts red hij dan ook wel 5-6 uren. Maar dan heeft hij weer een aantal dagen een paar keer dat hij weer eerder wakker wordt.
    Hij krijgt trouwens voeding voor hongerige baby's. Dit zijn we gaan gebruiken toen hij steeds eerder kwam. Hij zou dus niet na 2,5 uur al honger moeten hebben met deze voeding...

5. brecht

brecht Lid

23 jan 2008
    7
    0
    0
    Hij krijgt trouwens 6 voedingen. Om ong. 23.00 uur de laatste voor de nacht en dan wachten we af hoe laat hij 's nachts komt. En overdag gemiddeld om de 4 uur

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Jeetje, wat vervelend, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten. Ik hoop dat iemand snel met een goede tip komt. Succes!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Tja, ik zou toch vaker kleinere flesjes geven, terug naar 7 voedingen. Voor zijn eigen rust en jouw rust.

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Ik zou toch echt normale voeding gaan geven 6 keer per 24 uur, of 7 als het nodig is en dan echt om de 3 uur behalve 's nachts. Volgens mij is hongerige babyvoeding pas echt nodig als je kindje het limiet op een dag krijgt en dan nog echt honger heeft. Maar met 7 weken zijn ze nog zo jong dat ze om de 2 1/2 a 3 uur moeten eten. Vier uur ertussen is te lang en niet goed voor de suikerspiegel. Het buikje is nog veel te klein om zo lang zonder te kunnen. Hoeveel cc krijgt hij? Je moet een soort ritme op zien te bouwen anders weet je nooit echt waarom hij huilt. Stel je vraag anders even hier op het forum bij de kraamverpleegkundige.

Succes, M

9. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Jill is ruim 6 weken en die krijgt ook nog om de 3 uur een voeding. Dan drinkt ze wel niet altijd dr fles leeg maar minstens de helft.
    Misschien dat het helpt als je hem om de 3 uur kleine beetjes aanbiedt..

10. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Volgens mij kreeg Fleur 6 x 120/4 met 7 weken en dan om de 3 uur.

Bij 5 kilo, rond de 10/12 weken, ging ze naar 5 x 150/5 geloof ik....jeetje ik weet het nu al niet meer :confused:

M.

11. Kim1989

Kim1989 Actief lid

15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    ik zou zeggen dat je kindje er nog niet aan toe is om zoveel tijd tussen de fles te laten..

ik persoonlijk vind t ook erg vroeg voor ene baby van 7 weekjes oud.

maar goed ik hoop dat je eruit komt.
    veel succes

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zou ook proberen een beetje op verzoek te doen, dan kan die inderdaad de ene keer na 2 1/2 ur komen en de andere keer later. OP een gegeven moment komt er vanzelf een ritme in, maar geef het de tijd.

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb Dano de eerste 5,5 maand borstvoeding gegeven en dat ging altijd op verzoek. kijk maar naar jezelf jij eet en drinkt ook wanneer je daar trek in hebt. een beetje sturen kan wel. maar ik zou er toch voor kiezen zeker wanneer je nog thuis bent om op verzoek te voedden en dan kleinere flesjes te geven.

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik geef borstvoeding, en dit doe ik op verzoek. Zo zorg je ervoor dat je kindje drinkt als het nog niet moe is. En vier uur tussen een voeding is erg veel voor zo'n klein mannetje. Met Yara redt ik het zelfs niet eens, komst sporadisch voor. 4 uur is echt mijn max. zeg maar.

Flesvoeding kan je ook geven op verzoek hoor! Dit zorgt ervoor dat je mannetje vast een stuk rustiger is.

15. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi, mijn dochtertje heeft dat ookhoor, heel vervelend, ze is dan ook heel moeilijk rustig te krijgen. ik weet het nu te rekken tot 3,5 uur tussen de flessen. het is wel zo dat ze niet van de honger wakker word maar gewoon niet kan doorslapen, ze is dan wel moe en word daar erg huilerig van. soms is ze al 2 uren van te voren wakker. ik doe haar nu uit bed halen en even met haar spelen in het wipstoeltje of laten sabbelen op mijn pink ( ze wil geen speen) tot ze wat rozig word, heel af en toe valt ze in slaap in het wipstoeltje maar meestal leg ik haar dan in de kinderwagen bak en wieg ik haar tot het voedingstijd is. dan rust ze toch uit en dut af en toe wat in, dan is ze veel beter te genieten. maar je krijgt er wel lamme armen van maar dat heb ik er wel voor over. ik wil binnenkort beginnen met 4 uur tussen de voeding door, maar dat word idd wel moeilijk als ze steeds zo vroeg wakker is. hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes susan

16. brecht

brecht Lid

23 jan 2008
    7
    0
    0
    hoi Susan, het is heel herkenbaar wat je schrijft. Vanmorgen was het weer zover...
    Ik heb even het consultatiebureau gebeld: ze zei dat je niet terug moet gaan naar om de 3 uur voeden, omdat hij al heel snel om de 4 uur kwam en dat ook best kan (hij weegt al ruim 10 pond en kan dat dus wel hebben) Waarschijnlijk is het wat jij zegt: gewoon niet meer kunnen slapen en een beetje vervelen.
    Fijn om te merken dat ik niet de enige ben met dit 'probleempje'. Succes!

17. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi brecht, ja dat zou ik ook niet doen hoor, hij huilt vast niet om de honger. nou ja probleempje, voor mij is het best wel een groot probleem, soms kan je geen kant met dr op, dan wil ze neits omdat ze eigenlijk nog heel moe is. gister weer zon dag, beneden kreeg ik dr neit in slaap met als gevolg dat ze op een gegeven moment te moe was om te slapen, dus van 18.00 tot 23.45 met dr gezeten. dus als jij nog eens de ideale manier vind om hier mee om te gaan, hoor ik het graag. (inbakeren heeft geen nut bij haar en ga ik niet nu nog eens mee beginnen)

18. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik zou op verzoek gaan voeden, dus als hij wakker wordt direct voeden dan verschonen, even spelen en zodra hij moe wordt weer op bed. Op deze manier heb je al vrij snel een ritme te pakken en weet je vanzelf hoeveel voeding je moet maken per keer. Het is echt geen ramp als je één dag over je maximum komt (is mijn mening, maar ik geef nog bv dus heb makkelijk praten.) Het is belangrijk dat hij goed fit is als je hem de fles geeft zodat hij goed kan drinken, dat kost veel energie. Als je hem op een zeker moment over de vermoeidheid heen geholpen hebt, zul je zien dat hij waarschijnlijk minder snel zal huilen. (Zo ging het hier in elk geval wel).
    Het is vrij normaal dat die kleintjes na één slaap-cyclus (ong 45 min) wakker worden, het is dan aan jou om in te schatten of hij echt wakker is of dat hij wellicht nog even in slaap kan vallen. Mijn meisje wordt ook nog vaak na een uurtje wakker maar ziet er dan nog niet echt fit uit, ik laat haar liggen en na vijf minuten valt ze zo weer voor een uur in slaap.

19. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    tegenwoordig laat ik dr ook wat langer huilen hoor, heel af en toe slaapt ze dan nog een half uurtje maar meestal valt ze niet zelf weer in slaap. voeden op verzoek heeft naar mijns inziens geen zin. dan zou ik haar om het uur moeten voeden en omdat ze dan geen honger heeft zou ze maar hele kleine beetje per keer drinken. met als gevolg dat ze weer eerder komt omdat ze te weinig heeft gedronken. op een gegeven moment zit je in dat cirkeltje. groetjes susan

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik zou meer op verzoek gaan voeden. Een stuk relaxter voor je kindje en voor jezelf!

Deel Deze Pagina