veel te vroeg wakker voor de voedingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brecht, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd op verzoek voeden werkt hartstikke goed!

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    elk uur? ook als ze niet honger heeft maar uit verveling wakker word? beetje raar he

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij hebben inderdaad periodes gehad dat hij om de anderhalf uur dronk. Vooral s avonds kon hij dat doen, veel clusteren. Tja, waarschijnlijk daardoor kon hij de hele nacht doorslapen... Lekker een buffertje opbouwen zeg maar.

Een kindje is ook gemaakt op vaker kleine beetjes te drinken, echt heel normaal.
    Niet ieder kindje, maar er zijn er zeker die vaker kleinere voedingen prefereren boven minder vaak een grote hoeveelheid. Mijn zoontje was en is er zo eentje. Die dronk lang om de 2-2,5 uur...

maar eh als ze wakker wordt uit verveling, dan kan ze toch gewoon uit bed? Heeft ze dan wel slaap nodig?

Ik bedoel wat ik nu ga zeggen niet aanvallend hoor. Maar ik krijg sterk het gevoel dat jij je kindje een bepaald ritme op wil leggen. Terwijl het mi veel makkelijker is om mee te gaan met je kindje. Kindje hoeft niet te huilen, maar geeft zelf wel aan waar het wanneer behoefte aan heeft.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Elk uur is natuurlijk overdreven, maar elke 2 uur kan prima! Zo hoef je het maar 1 uur en 15 minuten te rekken in plaats van 3 uur en 15 minuten.
    Zo bouw je ook een ritme in zoals hierboven al genoemd is. Ik stond er daardoor ontspannender in, i.p.v. dat je naar de klok en de tijd kijkt kijk je naar je kindje! Daarbij heb je zelf toch ook niet precies elke 4 uur honger? Je hebt zelf toch ook wel eens zin in een tussendoortje?

Yara heeft ook veel gehuild (en is nog steeds geen gemakkelijke slaper) en bij mij werkte het wel.
    Het voeden is ook een vorm van troost en veiligheid zoeken voor een kindje. Het is niet alleen maar 'voedsel' geven. Lekker in je armen nemen, een klein flesje geven. Daar word je meisje vast rustiger van. Waarna ze weer even lekker kan slapen.
    Je kan allicht gaan proberen. Niks te verliezen toch?

Succes :D

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    om heel eerlijk te zijn probeer ik haar idd wel een bepaald ritme mee te geven. ik snap jullie standpunt wel en er zit wel wat in maar ik heb niet het idee dat ze huilt omdat ze honger heeft, en ik haal haar dan idd uit bed omdat ze gewoon wakker is. alleen is ze stiekem toch nog moe en word daardoor vervelend, vaak lukt het wel om haar nog even te laten indutten in de wipstoel. maar als je je baby om de 2 uur een fles geeft dan krijgt het veel te veel binnen toch lijkt mij? op een gegeven moment moeten ze toch naar om de vier uur en steeds minder flessen?

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    en als je dr dan even in de box legt?

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    zie boxdrama haha

8. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Kleinere flesjes in eerste instantie misschien? Dan krijgt ze niet teveel binnen. En dan proberen er minimaal twee uur tussen te laten, omdat ze anders inderdaad niet genoeg drinkt en van de honger weer eerder zou kunnen komen. Hier heb ik dat ook even gehad: te snel achter elkaar voeden waardoor ze niet genoeg dronk om goed verzadigd te raken en lekker te slapen. Mij werd toen geadviseerd op verzoek te voeden maar niet binnen twee uur na de laatste voeding. Het duurt, denk ik, niet zo lang en dan laat ze er wel wat langer tussen. Als ze zelf maar de gelegenheid krijgt dat ritme te bepalen.

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb zoveel moeite moeten doen om nu op de 3,5 uur te zitten. dus ik kijk het nog wel ff aan. zon probleem is het niet, ik reageerde op brecht. maar brecht nog ff een vraagje. hoelang is jouw baby wakker na de fles? die van mij maar heel kort omdat ze dus voor de fles al een poos wakker is.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom? Ik heb daar nooit het nut van ingezien en niemand heeft het me tot nu toe uit kunnen leggen.
    kijk, je moet niet over de liter gaan, maar of je nou een liter in 4, 5 of 10 flesjes geeft, wat maakt het uit?

Nou moet ik wel zeggen dat ik gekolfde moedermelk geef, en daarbij heb ik nooit het probleem van de max. gehad, ik kon onbeperkt geven.

Nog even over het slapen: mijn zoontje sliep in het begin heerlijk in een rekbare draagdoek. Is dat misschien een optie? HIj sliep lekker bij mij en ik kon wat doen in huis, of boodschappen ofzo.
    Hij is vanzelf naar zijn bedje gegaan op een gegeven moment, en ziet de draagdoek nu als iets leuks om mee naar buiten te gaan of dicht bij mama te zijn, maar niet meer om te slapen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn ;).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Nou, ik zou eerst even uitkijken voor je zovaak gaat voeden hoor. Jesper werd ook altijd eerder wakker en heb nav het boek van ria blom ook geprobeerd direct na wakker worden te verschonen. Het werd er alleen maar erger door! Wat bleek namelijk: hij had heel erge krampjes en verborgen reflux en door telkens meer flesjes te geven werd dat alleen maar erger!

Dus als je dat zou doen, zou ik eerst heel zeker zijn dat hij echt honger heeft en niet ergens anders last van heeft.

12. brecht

brecht Lid

23 jan 2008
    7
    0
    0
    Mijn zoontje is niet zo lang wakker, hoor, als hij een poos daarvoor al wakker is geweest: ongeveer een halfuurtje en dan is het op. Als hij lang geslapen heeft daarvoor, kan hij veel langer wakker blijven, ruim een uur.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. het moet wel echt honger zijn, maar zeker in het begin is dat best lastig te onderscheiden vond ik. Goed kijken is belangrijk!

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ze kan gewoon niet doorslapen

15. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Susenna is nu een uur wakker voor de fles en na de fles gaat ze lekker slapen.. Toen ze 2 maanden was, was dat ong een half uur voor de fles..

Dus probeer een beetje het ritme van je kleine te zien..
    geef de fles als ze een half uur wakker is, kan ze daarna lekker slapen..

Nog 1 tip.. Als baby's huilen van honger, zijn ze ontroostbaar!
    dus mocht je kleintje wakker worden en als je m dr uithaald en rond loopt, en het houd op met huilen, wil het waarschijnlijk alleen lichaamscontact!

Het is inderdaad moeilijk om in het begin de huiltjes te onderscheiden!

16. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik zou ook terug gaan op de standaardvoeding en dan weer 7 flesjes geven.

Je hoeft je ook niet strikt te houden aan vier uur tussen de flessen. Die regelmaat komt op een gegeven moment zelf als je meer op verzoek gaat voeden. Je kindje geeft zelf aan wanneer het honger heeft door bijvoorbeeld op zijn vingertjes te sabbelen of te zoeken met z'n mondje.

Deel Deze Pagina