Pfff hij heeft nooit echt goed geslapen. De afgelopen tijd slaapt hij nu s nachts wel door maar al maanden vroeg wakker. Hij is nog wel even in slaap gevallen tot 6.30 gelukkig! Alleen ik ben beroerd..word ziek denk ik. Voel de koorts opkomen. Dus hopelijk de kids snel in bed en ik ook.
Ik herken het ook helaas. Mijn zoontje heeft een paar maanden geleden een tijd gehad dat hij rond 7.00 uur wakker was, maar daarvoor en nu is hij weer tussen 5.00 uur en 6.00 uur wakker. Hij gaat wel zitten spelen, maar krijgt nu ook de klink van de deur(die al omhoog staat)naar beneden, dus we kunnen er weinig mee. Hij ligt nu ook weer in bed, omdat hij niet te genieten was. Heb voor zijn verjaardag een speciale wekker gehaald met een aapje die zijn oogjes open doet als het tijd is, dus misschien dat ik die nu al ga gebruiken(volgende week is hij jarig)en hopen dat dat gaat werken.
Jill heeft ook van die fases... maar ik ben daar best consequent in. ik ga echt niet voor 7 uur beneden zitten. soms was ze ook al om 6 uur wakker maar dan kreeg ze nog even een kusje, speentje en knuffel en zei ik dat ze toch echt nog ff moest gaan slapen. in het begin vond ze dat niet leuk maar even later ging het beter. nu slaapt ze tot ong 7 uur / half 8
Hier ook verschillende dingen geprobeerd bij de oudste. Licht, duister, donker.... met/zonder nachtlampje. Paar weken terug zo'n 'aapwekker' gekocht, maar zoon was er bang van. Daarna gewoon lichtje met tijdschakelaar...ook bang. Nu sinds een week proberen we hem telkens terug op bed te leggen met de medling dat ik hem kom halen als het half zeven is, tijd om op te staan...en als het dan tijd is een soort ritueeltje dat de ochtend kan beginnen, maar werpt nog niet veel vruchten af... Komt altijd tussen 5 en 6 zijn bed uit en blijft er telkens terug uit komen. Hij is dan nog supermoe, maar hij wil dan gewoon niet nog meer slapen. Wakker=uit bed bij hem. Rest van de dag dan natuurlijk vaak niet te genieten. Volgens mij is het het beste om het te aanvaarden zoals het is....maar het is toch zooo vroeg . (terwijl hij nu voort elke avond zegt dat hij heeeeel lang zal slapen ) De jongste sliep pas door op 13 maand, maar die moet ik nu dan weer elke ochtend wakker maken om 7 (tenzij grote broer hem wakker schreeuwt) In het weekend slaapt hij makkelijk tot 9 u .
Weet niet of het bij iedereen werkt, maar bij ons dochter van ruim 2,5 jaar wel. We hebben op haar kamer een lampje staan waar een timer op zit. Ze mag ons roepen als het lampje aan gaat. Deze staat variërend van 7.15 uur tot 8.15 uur ingesteld. Ze is wel eerder wakker maar speelt dan met haar poppen in bed of pakt een boekje. Voordeel is wel dat ze nooit zelf uit haar bed komt. Weet niet of het anders ook was gelukt.
Hier ook 1 sinds 2.5 week. Opa en oma gingen op vakantie en hij is daar zo van geschrokken dat hij midden in de nacht uit bed is gegaan en ons kwijt was. Hij sliep eerst tot half negen en overdag nog anderhalf uur. nu is het regelmatig half 6, kwart over 6. bijna elke dag en gistermiddag heeft hij gelukkig een uurtje geslapen. Hij komt ook uit bed en vanochtend kwam hij ook steeds terug. Ik stuur hem ook terug, half 6 is veel te vroeg. Ik hoop dat deze test fase snel over is. Vanochtend zijn wij met de mededeling dat papa en mama nu echt nog niet met hem spelen beneden eerst even koffie gaan drinken, vond hij niet leuk, maar hopelijk valt zo het kwartje dat er nog echt geen feestje is zo vroeg. Hij ligt er in de avond gewoon pas rond 19.45-20.00 uur in. eerder gaat niet.
Hier ook een meisje wat tussen 5.30 en 6.30 uur wakker is. Ze is heel gezellig 's ochtends, maar het is best vermoeiend. Mijn man en ik hebben daarom afgesproken om in het weekend beide een ochtend langer te blijven liggen. 1 van ons gaat dan met de kleine naar beneden en de ander blijft tot een uur of 10.00 liggen, heerlijk!!!