bed op klossen

Discussion in 'De bevalling' started by Luppy, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Het is nog een beetje voorbarig, maar ik vroeg me ineens iets af. Wij hebben sinds kort een nieuw bed, dat geen poten heeft, maar gewoon 1 lange voorkant en achterkant waar het op staat. Ik denk niet dat het op klossen gezet kan worden, tegen de tijd dat ik moet bevallen, dan stort het waarschijnlijk in ;) .
    Het bed is wel iets hoger dan een gewoon bed, maar niet zo hoog als een bed op klossen.
    Weet iemand of je dan wel gewoon in zo'n bed mag bevallen? Een extra bed neerzetten is eigenlijk niet echt een optie. In onze slaapkamer is geen ruimte daarvoor en beneden hebben wij over de hele breedte van het huis aan 2 kanten ramen, zonder echte gordijnen (alleen vitrage). En om nou onder toeziend oog van de hele buurt te gaan bevallen.......

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee hoe het met de klossen zit, maar je zou voor de bevalling misschien een extra matras aan jou kant kunnen leggen, dan word het bed wat toch al iets hoger is, nog net ff wat hoger! Vraag het anders even aan je verloskundige. Die kan je precies vertellen waarbij hun het wel goed vinden en waarbij ze het niet goed vinden zegmaar!

3. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Een extra matras lijkt me geen optie hoor. Een normaal bed heeft een matrashoogte van misschien 35 of 40 centimeter. En hij moet minimaal 70 (van sommige vk's zelfs 80!) cm worden. Dan helpt 1 matras extra echt niks.

Je kunt je bed ook op bierkratten zetten! Je kunt idd geen klossen onder jouw bed zetten, maar met bierkratten werkt het wel. Je moet alleen een beetje op tijd kratjes gaan sparen...

Succes!

4. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

Apr 29, 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Ik had ook zo een bed en in een andre kamer (die was echt super smal) hadden we een logeer bed dat op klossen stond.

Toen ik ging bevallen lag ik op mijn eigen bed ook helemaal niet aan dat andere bed gedacht en ben dus ook gewoon daar bevallen achteraf viel me pas in dat ik ook een bed op klossen had maar de verloskundige heeft nix gezegd mss ook omdat er weinig tijd was toen zij kwam had ik al 9 cm ontsluiting hahahaha

Maar denk inderdaad dat je het het beste aan je verloskundige kunt vragen.

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Wij hebben de kratjes ook alweer klaar staan ;) . Werkt prima, behalve dan dat ik wel een opstapje nodig heb om in bed te komen :) .

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Hahaha, wij drinken geen bier, dus hoe kom ik dan in vredesnaam aan bierkratjes. Maar ik zal het idd eens vragen aan de verloskundige. Heb net even gemeten, ik lig al op ca 60 cm hoogte, dus al een aardig eind in de richting.
    Bedankt in elk geval!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dit is niet helemaal waar hoor. Ik heb een zelfde soort bed als de ts en kon dus ook niet op klossen. Ik heb een extra matras op ons bed gelegd en kwam qua hoogte op 65 cm uit. Dit was voor zowel de vk als de kraam geen enkel probleem. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen dmv een ks maar ook in de kraamtijd thuis was dit geen punt.

8. Alita

Alita Niet meer actief

bij ons kun je een luchtmatras huren bij de thuiszorg voor onder je eigen matras, moet je wel een eenpersoonsmatras hebben en dit hebben wij, allebei een eigen matras.
    Deze blaast zichzelf op tot de gewenste hoogte, maar ik denk dat ik gewoon twee matrassen op elkaar leg.... wil toch lekker bij mijn mannetje kunnen liggen heb m voor de zekerheid gehaald. :)

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Je kan ze ook gewoon bestellen bij de supermarkt, hoorde ik laatst. Mijn mannetje heeft wel zijn best gedaan -> resultaat: er staan 9 kratjes klaar! Hahahahahahaha

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Bij mijn kraamzorg moet het bed op 70cm, dus dan zou je er met een extra matras al zijn!

11. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Wij hebben het ook opgelost met een extra matras -voelde me net prinses op de erwt wahaha!

Ben niet thuis bevallen hoor, vond ik niet zo prettig thuis - mijn slaapkamer is veel te romantisch voor een thuisbevalling (hemel, vloerbedekking, te krap).

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je dan een matras van 10cm - 15cm daarop maakt ben je toch al een behoorlijk eind hoor! En idd gewoon even vragen.

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    die lege kratten moet je gewoon ff in de supermarkt om vragen. wij hadden colakratten gebruikt, en we hadden er ook 7 nodig ;) maar gewoon in 2 keer meegekregen. Je betaald alleen statiegeld per krat (bier is 1,50 per leeg krat geloof ik)

14. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Ik heb gewoon een kraambed gehuurd van het groene kruis.
    Een een persoons 'ziekenhuisbed' zeg maar..
    Ideaal...Zodra ik was bevallen kon ik er af en lekker in mijn eigen schone bed gaan liggen.

15. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    wij hebben net zo'n bed als jij.....
    wij hadden aan de achterkant en aan de voorkant 4 bierkratten staan.....
    was ideaal hoor!

Share This Page