veel te warm kamertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moeke31, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat verhaal heb ik vaker gehoord, maar ik vind het absoluut niet opgaan. Tenzij het echt 30 graden is buiten. Maar de ramen tegen elkaar openzetten zodat het door de hele woning door goed lucht, werkt hier toch echt veel beter.

De beste manier om warmte tegen te gaan (naast een airco) is een zonnescherm of iets dergelijks aan de buitenkant van het raam. Zo'n scherm die langs het hele raam gaat.

2. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    De achterkant van ons huis staat pal op het zuiden en laat het kamertje van ons zoontje nou net aan de achterkant zijn. Voor hebben we helaas maar één grote kamer, die van mij en mijn partner.
    Op zijn kamer was het gisteravond dan ook 27! graden en vanacht was het slechts één graden minder, 26.
    'S morgens als meneer wakker is doe ik meteen het raam open tot het moment wanneer hij 's avonds weer naar bed gaat. Het rolgordijn laat ik wel de gehele dag dicht zitten.

Gisteravond hebben we hem alleen zijn romper en slaapzak aan gedaan. De dieren hebben we in de huiskamer "opgesloten" zodat zijn kamerdeur open kon om als nog wat frisse lucht binnen te laten.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ooh hier is het ook zo warm/benauwd boven... gelukkig hebben mijn dochters er nooit geen last van... komst vast door hun tikkeltje surinaams bloed... haha:p

je kunt proberen om zonder slaapzak te slapen, ramen open bij zo'n kleintje die uit bed kan klimmen is wel link vind ik en doe ik zelf nooit... en verder zijn alle tips als gegeven zie ik...
    een airco lijkt me niet zo gezond... en zo lang zal het vast niet warm blijven...:p als je nu alle ramen tegen elkaar open zet boven heb je het heerlijk fris! heb het nu ook gedaan en de warmte is al gauw vervlogen hoor...

4. moeke31

moeke31 Niet meer actief

nou gisterenavond dus raam open gezet, werd meneer wakker toen het begon te stormen vannacht. Heeft de hele nacht lopen spoken en op zijn kamer bleef het 24 graden. Heb hem maar bij mij gepakt, maar dus niet erg geweldig geslapen. Heb wel verduisteringsstof gekocht hopelijk scheelt dat. Wij wonen in een huurhuis, dus dure rolluiken e.d. ga ik hier niet ophangen. Gelukkig is het weer wat minder warm!

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Het is inderdaad zo,dat als het buiten warm is je juist je ramen dicht moet houden en pas weer open als het afkoelt.
    Je hebt ook van die hele goedkope hordingen met van dat klittenband.Zijn echt maar een paar euro.

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt bij de gamma afdekzeil kopen voor nog geen 4 euro en is 3 bij 9.
    Dat kun je aan de buitenkant voor het raam hangen?
    Ga dat van de zomer ook doen naast de verduisteringsgordijnen in mijn dochtertje der kamer.

7. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

aluminiumfolie op het raam plakken is een makkelijke en goedkope oplossing..dit gaan wij doen ivm dat we hier toch geen jaren gaan wonen vind ik het zonde om een rolluik te kopen...

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier ligt hij in zijn slaapzakje met een romper en shirtje.. 's avonds dek ik hem toe met een lakentje..

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    je kunt bij de xenos een 'plak' hor kopen, misschien tijdelijk een oplossing? Dan kun je toch effe het raam open laten..

Deel Deze Pagina