Welke fles/speen bij nutriton!?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monic, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hellowa dames!

Momenteel ben ik voor het eerst mama van ons 6 weken oud prinsesje.. In t begin gaf ik borstvoeding uit de borst, maar omdat dat iedere keer ellendig afliep (cup G(zonder stuwing:p) en ingetrokken tepels) ben ik fulltime gaan afkolven.

Nou krijgt ons dochtertje nutriton door moedermelk en zitten we momenteel op 110 cc met 1 schepje - 6x op een dag. Helaas zitten we te klooien met flessen/spenen! Ik heb hier de dr. Brown geprobeerd met speen nr. 1.. Komt niks uit! Nummer 2 verslikt ze drzelf in en hapt ze veel lucht naar binnen waardoor t natuurlijk geen fijne belevenis is voor dr.

Avent flessen vond ze ook niks vanwege t speentje. Nu had ik een hema flesje thuisliggen die ik ooit had meegekregen van een babyshower van een vriendin van me.. En daar doet ze het nu op! Ze verslikt drzelf er niet in, maar doet wel 30 minuten over een flesje.. Halverwege begint ze al in slaap te vallen..

Wat kan ik het beste proberen? Bibi? Difrax? Help :(

2. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Nuk flessen zijn erg prettig en hoor goede verhalen over de MAM flessen die te koop zijn bij het kruidvat. 15-20 min over een fles doen is heel erg goed, veel sneller moet je niet willen ivm verzadiging en zuigbehoefte van jouw kleintje!

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Nog even een toevoeging, het gaat er om dat de dikkere voeding niet door de speen gaat begrijp ik. Dr. Brown's zijn hele fijne flessen voor kindjes met reflux en ik ga er zomaar even vanuit dat jouw kindje daar last van heeft ivm de Nutriton. Ik zou dan bij de Dr. Brown's blijven, maar evt een papspeen proberen. Succes!

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #4 1981Mama, 28 okt 2015
    Laatst bewerkt: 28 okt 2015
    Ik ken je probleem. Hier al weken een zoektocht. Ook dr Brown flessen, de spenen van difrax passen ook. Die van kruidvat ook. Ik heb een M speen van difrax maar hij drinkt het nu te snel op.

Bij de 2 speen van dr Brown heb ik dat hij steeds verstopt door de vezeltjes?

Ik heb net maar voor mezelf een flesje gemaakt (pepti in ons geval) met jbpm en ben gaan testen.
    Dr Brown 1 speen gaat wel maar loopt na 10min vast.
    Dr Brown 2 speen gaat idd een stuk harder, loopt niet zo vast
    Difrax S speen zit tussen drbrown1 en 2 in, loopt toch nog vast af en toe
    Difrax M speen is groter dan drbrown2 maar het spuit er bijna uit

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoe lang doet ze nu over een flesje overigens?
    Zou het anders kunnen dat de vorm van de speen nog van belang is?

Wij hebben ook een tijdje wat extra nutriton in de voeding gedaan zodat et op de juiste snelheid uit de fles kwam.

Of je maakt eerst de fles warm met nutriton, en dan nog 5 minuten laten indikken zodat de voeding al wat dikker is geworden...

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben ook flink aan het zoeken geweest..

Ik heb eerst difrax gebruikt. Toen begon ik met de s en halverwege naar m wisselen. Daarna bij de Dr brown gebruikte ik de 1-2-3 speen van difrax. Dat paste gewoon en hoefde ik niet te wisselen. Ik had op de ring van de fles 1, 2 en 3 geschreven zodat ik goed kon zien waar welke stand zat. Zo nodig kon ik dus de fles naar een grotere of kleinere stand draaien.
    Later ben ik de mam flessen gaan gebruiken met speen 3, maar toen was zl al wel 4 maanden.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou de difrax speen maat S proberen. Groter dan fase 1 en kleiner dan 2. Past inderdaad op de dr. Brown fles.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn meneertje dronk vanmorgen 0cc met de 2speen van dr Brown.... 5min lang gesabbeld zonder protest... Toen toch de difrax M er weer op, en meneertje dronk 165cc in 8 minuten :eek:

Iemand nog de gouden tip?

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Jij gebruikt voor je zoontje toch ook JBPM? Kon het zo snel even niet duidelijk terug vinden...
    Misschien moet je iets minder toevoegen, dan wordt de voeding iets dunner waardoor het wel door de fase 2 speen past?!

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nutriton (ik zou naar pure jbpm gaan maar nog niet gestart)

Minder nutriton eindigt in overmatig spugen. En ik heb zelf ook even aan de speen gezogen, het kwam er gewoon wel uit maar misschien tolereert hij de vorm niet meer?

11. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, vandaag gestart met nutriton, zoon heeft veel last van Reflux, zantac helpt helaas (nog) niet voldoende :(
    Heb ook de dr Brown fles, en met speen 1 loop ik ook vast, straks 2 proberen en als deze ook niet lukt, ga ik morgen de pap speen halen van dr Brown.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Kan... mijn zoontje moest de dr. Brown spenen ook echt niet hebben, vond ze veel te zacht en flexibel, zoog ze gelijk vacuüm. Hij wilde alleen de stevige difrax speen.
    Je zou nog de 1-2-3 speen van difrax kunnen proberen. Ik was er niet zo weg van (maar misschien kon ik er niet mee om gaan). :p
    Maar uit m'n hoofd ging standje 1 net wat sneller dan standje 2 en anders kan je tussendoor makkelijk wisselen doordat er 3 verschillende standen op de speen zitten.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hoeveel nutriton geef je? Ik ben bang dat als je een papspeen koopt je de voeding ongeveer naar binnen giet...
    Als je even terug leest in dit topic zie je welke opties er nog meer zijn.

14. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Geef 1 schepje, maar gaat goed met de 2 speen van dr Brown.
    Idee van pap speen komt van site dr Brown, bij info over pap speen staat hij ook voor nutriton/jbpm is..

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Pap speen lijkt me ook te hard gaan, ik zou eerst difrax proberen. Mijn zoontje wilde ook sowieso geen dr Brown speen, omdat die te zacht en flexibel zijn.

Deel Deze Pagina