Veel tips voor trouwen gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by Female, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hallo lieve mensen.

Begin volgend jaar willen wij gaan trouwen. deels voor het gemak als de kleine er straks zal zijn, en deels omdat het allemaal vreselijk goed voelt en we er toch erg zeker over zijn...

Nu ben ik op zoek naar veeeel tips ;)

We gaan het heel klein houden, alleen met onze ouders en broertjes, en 2 pers aanhang en 2 kinderen.. met een man of 10 dus... maar...... we willen er zo weinig mogelijk geld aan spenderen.....

Hoop op een ideeen-brainstorm,

bedankt vast!

alle creatieve dingen zijn van harte welkom!

2. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Trouwen op een gratis dag in de gemeente.
    Zelf broodjes halen met beleg.
    zelf cdtje opzetten

3. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    bij de bakker kan je voor niet veel geld een leuke bruidstaart laten maken!wij hebben een stampot buffet gehouden voor familie en naasten,en voor vrienden een drankje met cd speler en konden ze zelf muziek draaien etc,alles ook zelf versierd,ik had een mooie gala jurk aan enhubbie zijn oude pak laten stomen.wel hadden we een ruimte gehuurd en zelf versierd,dat huren was nog het duurst van alles.

4. Niet meer actief

op de gratis dag trouwen
    koffie met gebak thuis?
    veel succes en plezier met de voorbereidingen
    groetjessss

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    wij zij ook gratis getrouwd.
    we hadden een mooie fototaart bij de bakker besteld, stukken goedkoper dan een trouwtaart.
    Ik had zelf kaarten gemaakt. Zelf make-up gedaan.

Als je gratis trouwt is dit 's ochtends. Misschien kun je er een brunch van maken. Lekkere broodjes etc.
    Of 's avonds gourmetten.

Raad je wel aan om ook wat als dag agsluiting te doen, anders ben je getrouwd en doe je de rest van de dag normale dingen.... Ookal hoeft het niet duur te zijn, het is wel je trouwdag. (de hele dag)
    Bijv. ga als afsluiting nog met zijn 2e uiteten. (als je niet al je gasten tot 's avonds wilt hebben.)

Ik had zelf veel tips op het trouwshop.nk forum gevonden.

Onze dag kostte 2.500 euro Daar zaten dan ook fotograaf/pak van mijn man/receptie in restaurant met 30pers/kapper/bloemen/ etc bij.

Veel succes en plezier met voorbereiden.

Liefs Jodi

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Wij waren met z'n 9en.

Wij zijn op maandag getrouwd, zijn daarna naar Burgers zoo geweest (even doorgeven, vaak krijg je een speciale behandeling) daarna zijn we in middeleeuwse stijl wezen eten.
    Volgens mij waren wij 500 euro kwijt in totaal.. ;)
    En hebben nergens op bekniept, als in eten en drinken in de dierentuin en restaurant.

Zelf foto's maken.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij zijn om 9.30 getrouwd, daarna met zn alle (waren in totaal met 10 mensen) koffie gedronken en gebakje gegeten in een cafe. Daarna thuis nog koffie geschonken en toen ging iedereen weg. Kon mn dochter ook ff slapen. Savonds heeft mn moeder ons uitgenodigd om bij haar te komen eten (gourmetten) en savonds laat nepbubbels gedronken met zn tweetjes. Mn man had als verrassing nog stiekem een klein bruidboeketje laten maken en mn schoonvader heeft wat foto's gemaakt en koffie en gebak betaald. We droegen gewoon nette kleding. In totaal waren we 400 euro kwijt waarvan ruim 300 euro aan trouwringen want die wouden we wel graag.

8. Female

Female Niet meer actief

het gaat goed, ik heb al veel leuke dingen zien staan... bedankt!

ik ben klaar voor nog veel meer tips, dus kom maar op :) :)

9. marina99

marina99 Bekend lid

Sep 12, 2006
    913
    0
    0
    op www.trouwshop.com op het forum kun je vast heel veel vinden! ;)
    ben er ook verslaafd aan geweest :)

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Wij hadden via marktplaats een gratis proffessionele fotograaf. Deze wilde digitaal gaan en zocht stellen voor een reportage voor in zijn portfolio en als reclamemateriaal. In ruil daarvoor deed hij het gratis. Superfoto's!

En ook wij hebben zelf onze kaarten gemaakt.

11. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd!

- Trouwen op een gratis dag, niet al te vroeg, zodat je 's ochtends lekker de tijd hebt om een beetje uit te slapen en je op te tutten
    - Tweedehandsjurk kopen of een jurk huren, of gewoon in nette kleding gaan
    - Pak kopen bij de Vogele of V&D bijv.
    - Trouwringen kopen van staal of zilver, zonder steentjes
    - Trouwschoenen kopen bij de Scapino, Wibra of schoenenreus
    - Zelf je make-up doen met een huismerk make-up
    - Zaaltje huren bij een camping of kerk
    - Receptie thuis houden met eigen gebakken koeken, cake of taart en zelf de koffie zetten
    - Zelf je haar doen en vooral geen hoed
    - Siraden gebruiken die je al gewoon hebt
    - Niet al te exclusief diner, bijv. stamppotbuffet (aan mijn banner is te zien dat ik ook bijna gaan trouwen. Wij hebben uitgezocht dat je met pannenkoeken of een stamppotbuffet het goedkoopste uit bed. Misschien is een rijsttafel ook nog een idee)
    - Thuis lunchen met zelf belegde broodjes en een zelfgekookte pan soep
    - Een auto van een goede vriend als trouwauto gebruiken, en die vriend direct als chauffeur op laten treden

Euhm, ik ben even uitgebrainstormed.
    Maar veel succes met alle voorbereidingen en uitzoekerei enzo...;)

12. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    op die site ben ik ook heel veel geweest. Vooral ook om te bepalen wat ik wel en niet wilde. Wij wilden het zelf ook klein houden en hebben dat ook gedaan.
    Geen feest. Trouwen vanuit huis (met daggasten: ouders, broers met aanhang, oma's, buren (goede vrienden) en 6 goede vrienden(waarvan 1 amateur fotograaf).
    Op het stadhuis waren verder alleen familieleden en collega's.
    Na de plechtigheid een kleine receptie thuis (champagne en taart) voor ooms en tantes (en een paar neefjes en nichtjes).
    En 's avonds met de daggasten uit eten. Bij ons ging het niet om zo weinig mogelijk geld uit te geven. We wilden niet besparen op mooie dingen.

Bedenk goed wat jullie willen, anders kun je spijt krijgen. Ik had een duurdere jurk dan ik vantevoren had bedacht, maar ben er nog steeds erg blij mee.

13. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    wij zijn na de voltrekking gaan ontbijten (25pers.), daarna met de getuigen foto's laten maken in een studio (samen en alleen).
    De oom en tante van mijn man stelden hun sierre ter beschikking om het feest te vieren.
    Hier gingen de overige gasten al naartoe, koffie en taart werd al klaar gezet.

later op de dag werd er gegeten, zelf gemaakt overigens.
    En er werden spelletjes gedaan, om de tijd een beetje om te krijgen.
    Deze was erg geslaagd:

Zoek een paar stelletjes die langer getrouwd zijn en jullie als pas getrouwd spel.
    Laat een buitenstaander van het spel, vragen opschrijven zoals wie doet vaker de afwas, of wie snurkt het hards...
    Ieder koppel heeft de naam van zijn partner op papier staan, en bij elke vraag houd je het papier omhoog of niet natuurlijk.

groetjes

14. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    pas getrouwd stel ;) sorry

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben ook een lowbudget bruiloft gehad..
    Wij zouden gaan trouwen op maandag om half 10 in Wijchen (werd later, maar dat kregen we cadeau), hebben ook ringen gekocht, en die waren uiteindelijk 400 euro.
    De kleding, beide kleren gekocht die we nog kunnen dragen.
    Het eten: zelfgemaakt buffet, 2 verschillende soepen, een soort van stampot gerecht (Bigosh=pools gerecht), gevulde eitjes, kippevleugeltjes gewoon kleine lekkere dingetjes, die zelf zijn gemaakt door ons en onze familie.
    Uiteindelijk hebben we nog 65 personen op visite gehad de dag, bij ons thuis. En totale kosten waren (incl ringen en kleding en trouwen) 1400. En je mag er natuurlijk geen rekening mee houden, maar we hebben net iets minder teruggekregen aan enveloppen. (en nog cadeau's erbij gekregen).

Als jullie het echt bij de 10 personen kunnen houden (bij ons kwamen er steeds "belangrijke" mensen bij) dan zou ik gewoon een lekker buffet maken met z'n allen. En lang overdag tafelen.

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Op ebay staan heel mooie trouwjurken voor weinig geld. Soms maar voor 100 euro ofzo.

Share This Page