hoogte commode lade

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door esther78, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    hallo dames,

mijn vriend gaat zelf een commode maken en nou zijn we aan het bedenken wat een handig indeling zou zijn qua hoogtes van de lades.
    We hebben een beperkte ruimte in het kamertje, wel nog een klein deel hang ruimte maar er moet veel in de commode. (denk ook aan bedtextiel etc)
    De lades worden 100 cm breed, de bovenste lade wil ik hoogte 20 cm aanhouden en hier de verzorgingsprodukten zoals luiers en rompertjes etc in doen.
    Nou heb ik de keus uit 4 lades van allemaal de zelfde hoogte van 20 cm of 3 lades met zelf in te delen hoogtes waarvan ik dus de bovenste 20 cm aan wil houden. (totale beschikbare hoogte is 80 cm)
    Wat is handig?
    4 lades van 20
    2 lades van 20, onderste 40
    1 lade van 20, 1 lade van 25 en 1 lade van 35

of hebben jullie nog andere /betere opties?

Ik moet nog veel textiel etc kopen dus ik vind het heel moeilijk in te schatten.

Ik hoor graag van jullie!

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Persoonlijk zou ik ze 20 houden. Waarom omdat je anders stappeltjes kleding hebt die te hoog gestapeld worden die daardoor schuin gaan liggen of zelfs omvallen. Maar goed euh ik zou ff in een winkel (bv IKEA) gaan neuzen wat handig is.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Inderdaad, als de lades te hoog zijn heb je nogal eens kans dat de boel omvalt en het een zooitje word. Bij de Ikea verkopen ze van die dingen waarmee je vakjes kan maken in de lade, is handig voor de kleinere spulletjes zoals sokjes, dan slingeren die niet heel de la rond.
    Bij de Ikea hebben ze nu trouwens ook de Hemnes ladekasten in de aanbieding. Nu maar 100,- misschien een tip? Want hout, schroeven enz enz... los kopen is ook niet goedkoop. Wel even op de hoogte letten. De Hemnes was net iets te hoog voor mij, met mn 160.

4. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    #4 esther78, 10 jul 2010
    Laatst bewerkt: 10 jul 2010
    bedankt voor de reacties,

zijn gister bij de Ikea geweest en heb inderdaad al van die verdelers gekocht.
    We maken de commode zelf ,niet vanwege de prijs maar omdat we zo de ruimte optimaal kunnen benutten, de commode word onderdeel van een grotere kast. (is moeilijk uit te leggen maar er moet rekening gehouden worden met verwarmingsleidingen, raampje, afwijkende maten etc.)
    Vriend is timmerman dus kosten vallen voor ons enigzins mee.

Lade met hoogte 20 is voor kleine stappeltjes inderdaad beter maar zou dat voor beddegoed niet te ondiep zijn?
    Hoogte 40 vind ik toch aan de te diepe kant, die optie is dus al afgevallen.
    Nu twijfel ik nog tussen 4 lades van 20 of 3 lades van 1x20 en ?
    Hmm, tja beddegoed voor wieg/ ledikant stelt natuurlijk ook geen drol voor, dat zou ook goed in lade van 20 kunnen toch?

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet of je er mee geholpen bent maar bij IKEA hebben ze van die grote plastic kisten voor onder een bed. Daar zou je grotere spullen in kunnen bewaren. Tevens hebben ze daar een lade voor onder de ledikantjes dus misschien past dat ook wel onder je ledikant zodat je daar dekens en dergelijke op kan bergen.

Successss

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zat ook even mee te denken. Als je een ruimte voor hang hebt en het meeste moet in de lades, dus ook het beddengoed, dan is een lade van 40 misschien ook wel erg handig..!
    Succes!

Deel Deze Pagina