Wat super dat de testen goed oplopen! Aftellen maar naar 31 oktober de zogenaamde verlengde wachtweken. Bij mij is er nooit een oorzaak voor gevonden. Dan denk je dat je wel genoeg bloedverlies gehad hebt, nee ook nog ff als je zwanger bent Ik gebruikte wel utro. Ik ben namelijk in een kunstmatige cyclus zwanger geraakt van een IVF cryo. Ik ga je volgen en meeduimen op een goede echo!
Spannend zeg! Dan lijkt 31 oktober opeens heel ver weg denk ik Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en dat het bloedverlies minder wordt. Ik ga voor je duimen!
Baby1798, heb je nog getest dit weekend?? Hoe gaat het verder met je? Alweer aan het werk geweest deze week of had je nog vrij? Hier gaat het niet zo geweldig Vrijdagavond veel helderrood bloedverlies, daarna ging het weer over in bruin. Vannacht weer veel helderrood bloedverlies, de wc onder het bloed (sorry), nu is het weer bruin. Loop steeds met maandverband om... Ik houd er rekening mee dat het niet goed gaat Dit is toch niet normaal, zoveel bloedverlies? Ik ga morgen bellen met het ziekenhuis of ze de echo kunnen vervroegen en of het misschien een optie is dat ik bloed ga prikken om te kijken of het HCG wel hoog genoeg is... Kan echt aan niks anders denken, wat een onzekerheid... Ergens haal ik wel hoop uit jouw verhaal Dame82, het klinkt wel een beetje hetzelfde maar vindt het wel heel veel bloedverlies. Dat kan toch nooit goed zijn? Dus bij jou ging het ook nog door de utro heen... Baby1798, het is niet mijn bedoeling om jouw topic vervuilen met mijn verhalen, omdat je dit topic in eerste instantie had geopend voor tussentijds bloedverlies tijdens je kinderwens, niet tijdens een zwangerschap. Dus als je het vervelend vindt wil ik ook wel een nieuw eigen topic openen hoor!
@Nyma wat naar deze onzekerheid meid! Heb je ook krampen erbij? Het is 50/50 bij bloedverlies en helaas is het een kwestie van afwachten. Maar killing is dat zeker. Wees wel voorzichtig met een vroege echo. Ik heb die ook gekregen en was een lege vruchtzak. Het ziekenhuis was niet hoopvol en ik ging dus van miskraam uit. Een helse week. Om toen op de echo, een week later, toch een vruchtje met kloppend hartje te zien. Het kan dus voor meer onzekerheid zorgen, al begrijp ik heel goed dat je het wel graag wilt! Sterkte meid!
Ik heb geen krampen, heel zo nu en dan dat ik iets voel maar zeker niet zoals bij ongesteldheid. Dankjewel voor je tip over de echo, wat zal dat inderdaad killing voor je zijn geweest... Ik ga morgen wel even bellen en dan maar even overleggen.. want weet niet of ik het redt om tot 31 oktober in onzekerheid te zitten of ik überhaupt nog wel zwanger ben.. kan er niet van slapen
Wat vervelend zeg Nyma. Ik vind het helemaal niet vervelend dat je mijn toppic 'vervuilt' Ik lees graag mee over hoe het gaat, we zitten tenslotte toch een beetje allemaal in het zelfde schuitje. Ik snap je onzekerheid, ik zou er ook onzeker van worden. Ik hoop voor je dat het toch allemaal goed blijft gaan. Hier vanmorgen wat licht bruinige afscheiding gehad, vanmiddag niks maar ik denk dat mijn menstruatie door gaat zetten. Ik heb geen test gedaan omdat ik het testen een beetje beu ben Ik dacht dit keer wacht het wel af. We hebben deze cyclus geen hormonen gebruikt voor de eicel stimulatie ivm de vakantie. Meestal breekt het 3 dagen na stoppen met utro door dus dat zou dinsdag zijn. Ik ga morgen iig bellen voor een uitgangsecho in de hoop dat ik woensdag kan langskomen want dan ben ik vrij
Hihi gelukkig maar Hoop echt zo dat jij ook snel een positieve test hebt, ik gun het je echt zo! Ik kan het me voorstellen dat je even denkt van bekijk het maar met die testen.. Vooral als je al zo vaak teleurgesteld bent en je misschien wat minder vertrouwen hebt deze ronde. Hoop dat je woensdag gelijk weer kunt komen, nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar stiekem duim ik nog steeds voor je dat het toch raak was deze ronde!
@Baby1798 ben je nu dan gestopt met utro zonder testen? Beter kun je wel eerst testen, want als je zwanger bent moet je de utro nog ff door gebruiken. Al snap ik dat je de witte testen beu bent...ooit ga je er tig doen uit ongeloof van dat tweede streepje! @Nyma hoe is het nu met het bloedverlies?
Ik hoef van de gyn niet te testen omdat ik de utro echt gebruik voor de bloedingen. Pas als ik niet ongesteld zou worden zou ik moeten testen. Ik test eigenlijk wel altijd maar omdat ik deze maand verder geen hormonen heb gebruikt, heb ik het even opzij geschoven. Ik mag woensdag weer langskomen voor de echo maar heb niet mijn eigen gyn. Wil wel bespreken of we niet eerder kunnen beginnen met de iui maar ik denk dat ik dit met mijn eigen gyn moet bespreken. Hoe gaat het bij jouw Nyma? Nog contact gehad met het ziekenhuis? Hier vandaag oud bloedverlies dus het zal vandaag wel doorzetten..
Het bloedverlies is wisselend, wel minder heftig dan dit weekend. Het bruinverlies gaat eigenlijk continu door met soms wat donkerrode druppen in de wc. Ik heb gisteren gebeld met het ziekenhuis, en ik kan nu volgende week maandag komen bij een andere gynaecoloog. Ze zei al dat het dan misschien inderdaad wel te vroeg is om iets te zien, maar ik ben blij dat ik in ieder geval niet hoef te wachten tot 31 oktober, dat er in ieder geval iets gebeurt. Ik houd jouw verhaal in het achterhoofd Dame82, dat als er niks te zien is dan het nog steeds wel goed kan zijn! Bloedprikken op HCG had niet zoveel zin zei de assistente, want mocht het mis zijn dan kan het HCG nog langer in je lichaam blijven. Heb er ook wel over nagedacht nog weer eens te testen, maar denk dat dit niet zoveel zal zeggen, HCG heb ik vast nog wel en misschien begint het hook effect nu ook wel te komen, dus een lichter streepje, wat juist goed zou zijn maar wat alleen maar onzeker maakt. Wat zouden jullie doen? Bah, balen weer hoor... Heeft het nog doorgezet? Groot gelijk dat je gaat vragen om de IUI, hopelijk kun je dat binnenkort ook met je eigen gyn bespreken. Je kunt altijd vragen wat deze andere ervan vindt, soms is het wel fijn om eens met een ander te praten, die heeft soms net andere inzichten!
Precies wat jij zegt. Ik ga het morgen wel overleggen wat zij er van vindt. Het bloedverlies zet nu door dus we gaan weer door naar de volgende ronde. Hopelijk gaat deze ronde met de medicatie net zo goed als de vorige. Fijn dat je eerder bij de gyn kan komen. Vervelend zeg dat je nu zo in onzekerheid zit. Hopelijk goed bericht volgende week maandag!
Oke dus definitief door naar de volgende ronde, nu dus een ronde met meer hoop omdat je weer medicatie gaat gebruiken! Ben benieuwd wat die gyn er morgen van zegt! Ja, echt vreselijk de onzekerheid. Maar kan er nu niks aan doen, zal moeten afwachten! Probeer afleiding te zoeken zodat de tijd wat sneller gaat
@Nyma ik begrijp hartstikke goed dat je eerder voor de echo gaat. Ondanks mijn ervaring zou ik het een volgende keer weer doen, want dat bloedverlies is killing. Maar houdt inderdaad in je achterhoofd dat het misschien meer onzekerheid gaat opleveren... En uiteindelijk ook dan dus nog goed kan komen Hcg prikken is alleen zinvol als je twee keer achter elkaar doet, met bepaalde tijd er tussen. Een enkele waarde zegt niet zoveel, de toename tussen twee wel. @Baby1798 balen meis Hopelijk heeft de volgende ronde meer goed nieuws in petto voor jou!
Oja en mbt weer testen... Ook dat zegt niet veel. Er zijn meiden met goed oplopende testen waar het mis is. Meiden met lichte testen waar het goed gaat. Over algemeen zijn aflopende testen geen goed teken. Maar ja soms lijkt een test ook lichter door bv concentratie vd urine. Dus ja ook dit kan weer voor onzekerheid zorgen. Als het je lukt niet te testen, zou ik het niet doen. Het hookeffect komt tr pas rond de 6 weken dacht ik.
Echo vanmorgen gehad, heb geen cystes dus we mogen we starten. Ik heb het nog even met deze gyn over de iui versnellen gehad, volgens haar maakt het niet veel uit omdat bij ons alles goed is.. het zou dan bij gemeenschap ook moeten lukken met de hormoon stimulatie. Zij ziet het bloedverlies eerder als een probleem met name in de 2e helft van de cyclus, daar moet de utro dus nu zijn werk voor gaan doen. Maar dat gaat nu goed.. en alsnog lukt het tot nu toe niet. Ik vind het erg lastig hoor.. volgende week heb ik met de follikelmeting mijn eigen gyn en dan wil ik het met haar er nog is over hebben. Ik snap hun punt hoor.. en ze begreep mij ook maar ze zei je maakt je kansen hierdoor minder.. (omdat je 6x iui en 3x ivf mag doen) Ik zie dat anders maar goed.. we zijn inmiddels alweer 2 jaar bezig met van alles en nog wat. Mijn vertrouwen in de 'normale' manier wordt steeds minder en dat heb ik ook verteld. Wat vinden jullie van hun beredenatie? Ook gelijk aangekaart of ik de utro zou door moeten gebruiken als het wel lukt.. dat gaat ze bespreken met mijn eigen gyn (vond ze overigens een goeie vraag en de andere gyn zegt stoppen en afwachten of je gaat menstrueren). Lastig als je bij verschillende artsen komt..
Fijn dat alles in orde was! Op naar een nieuwe kans! Hoe lang lopen jullie in het ziekenhuis nu? En nu doen jullie OI? Tja die kansberekening altijd en dat traject geen toegevoegde waarde heeft tov natuurlijk. Lastig. Ik zie bij iui toch wel voordelen. Het zaad wordt 'gewassen' waardoor de goede zaadjes overblijven. Daarbij wordt het een handje op weg geholpen doordat ze het hoog in de baarmoeder spuiten. Het minder kansen verhaal zou ik ook weinig mee kunnen. 6 iui en 3x IVF zijn nog behoorlijk wat kansen. En wie weet blijkt uiteindelijk bij IVF dat er bv iets met de bevruchting is, ff negatief bekeken. Hopen dat je niet zo ver hoeft te gaan. Ik zou idd aansturen op iui, maar belangrijker is dat jij je gevoel volgt!, Wat voelt goed? Mbt utro verschillen de protocollen nogal. Ik moest in ieder geval doorgebroken bij zwangerschap en eerlijk gezegd vond ik dat ook prettig.
We lopen sinds juni '17 in het ziekenhuis. Ik ben sinds oktober '16 gestopt met de pil. We zitten nu in de tweede cyclus met OI. Ik heb het twee maanden geprobeerd met alleen utro en ovitrelle omdat ik zelf eigenlijk niet aan de gonal f wilde (bang voor de bijwerkingen etc). Ik denk zelf dat iui meer kansen geeft omdat je inderdaad alleen de beste zaadcellen in brengt een misschien ook hoger in de baarmoeder. Volgens de gyn die ik vandaag had zouden de goede zaadcellen daar ook nu moeten komen omdat mijn vriend zijn zaad verder goed is. Ik heb daar mijn twijfels over... mijn gevoel zegt zelf Nu nog 2 of 3 cyclussen proberen en anders verder met iui. Volgende week kom ik gelukkig bij mijn eigen gyn terug die wat dat betreft ook altijd aan mij vraagt wat ik wil. Ik ga het dan ook aan haar voor leggen, zij weet ook precies mijn situatie en welke stappen we al ondernomen hebben. Als ik geen bloedverlies had gehad tussendoor dan denk ik dat ik er ook anders in zou hebben gestaan maar nu heb ik zoiets hoe eerder hoe beter...
Mooi inderdaad dat je weer mag starten met de nieuwe ronde. Goed dat je de IUI ter sprake hebt gebracht, maar ik snap inderdaad niet waarom ze denkt dat de kansen daardoor niet verhogen. Ik denk ook echt dat het je kansen verhoogt en jullie zijn nu al zo lang bezig, dat lijkt me sowieso een reden om wat anders te proberen als dit niet lukt. IUI wordt toch ook gedaan als een stel onverklaarbaar verminderd vruchtbaar is? En misschien kun je ook dan meerdere eitjes laten rijpen, zodat je nog meer kans hebt! Ik hoop dat je eigen gynaecoloog er anders in staat, en dat ze je niet te lang hiermee laten aanmodderen!
Ja inderdaad, het geeft toch geen zekerheid. Zal maandag af moeten wachten. Ben nu al wat rustiger, momenteel alleen wat bruinverlies (al ben ik bij ieder WC bezoek bang weer een bloedbad te krijgen ). Slaap ook alweer wat beter gelukkig Dat van dat HCG prikken dacht ik idd ook, dan zou het 2x geprikt moeten worden. Nou ja, eerst maandag maar zien!
Klopt. Alleen ze vindt dat we iets langer moeten proberen met de eicelstimulatie omdat dat ook de kans op zwangerschap verhoogd en er bij ons beide niet echt een reden is voor waarom het niet zou moeten lukken (behalve mijn bloedverlies bij evt. innesteling). Dit lijkt nu redelijk onder controle met de utro. We gebruiken nu ook de gonal f, hierbij heb je ook kans dat er meerdere eicellen goed rijpen, vorige ronde waren het er 3. Ik vind zelf dat we na 3 rondes wel verder kunnen maar ben benieuwd hoe mijn eigen gyn er tegenover staat.. Fijn dat jouw bloedverlies iets minder wordt. Hopelijk gaat het nu de goede kant op een stopt het snel!