Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat spannend @Baby1798! De eerste stap, het stimuleren, zit er op! 15 klinkt mij als een goed aantal, had ik ook! Maar veel meer moeten het er niet worden. Tip tegen overstimulatie: heel veel drinken. Echt wel 3 liter ofzo.
    Morgen een spannende dag, maar ook weer een stap dichterbij! Fijn om straks meer inzicht te hebben in bevruchting ed. De ervaring vd punctie is heel persoonlijk, maar om je een positief verhaal mee te geven, mij is het 100% mee gevallen! Was best bang ervoor door alle verhalen en mijn lage pijngrens, maar het is goed gekomen. Hopelijk valt het jou morgen ook mee!
    Succes meid, zet um op. Ik ga voor je duimen en zeker ff hier spieken hoe het gegaan is!
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  2. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Ik kijk meer op tegen de pijnstillers.. het is een soort morfine wat je krijgt via het infuus, ik hoop dat ik er tegen kan. Gelukkig gaat mijn vriend mee die ook vpk is. Ik werk in het ziekenhuis en weet denk ik gewoon teveel..:oops:
    Pijn ga ik toch wel krijgen, daar heb ik me al op ingesteld.
    Moet er om 8 uur zijn en om 8.30u de punctie, lekker vroeg dus.. zijn we er maar vanaf.
    Voel me nu nog best relaxed. Het moet gebeuren en ik heb nu het gevoel dat er eindelijk iets gaat gebeuren.. wel heel spannend of het nu ook echt gaat lukken..

    Hopelijk een mooie oogst zodat ik voor een eventuele volgende keer niet voor punctie hoef..
     
    Nyma vindt dit leuk.
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Lief van je! Dank je wel voor berichtje, dat geeft me weer wat steun. Ik hoorde ook van de gyn zelf dat veel vrouwen de hsg als erger ervaren. Die heb ik ook overleefd dus we gaan er voor!
    Hopelijk hoeven we maar 1x een is het gelijk raak.
    Ik ben inderdaad al veel aan het drinken, ook tegen de hoofdpijn.
    Ik hou jullie op de hoogte! :thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier zeker waar dat de hsg pijnlijker was! Daarvan zei ik nooit meer, terwijl na de punctie dacht ik 'oké dit kan ik nog een keer'. Toi Toi toi! Gelukkig mag je lekker vroeg, ben je er meteen vanaf!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  5. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Succes @Baby1798 nog even en je hebt het achter de rug! Toi Toi toi!!!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  6. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Het zit erop. Het viel echt heel erg mee. Pijn was goed te doen.
    Ze hebben 10 eicellen gevonden. Nu afwachten of ze bevrucht worden. Het zaad was ook goed.
    Zondag horen we meer..:thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Yes! Wat fijn dat het je meegevallen is! Nu lekker rustig aan doen en veel water drinken!
    Wanneer hoor je meer? Mijn duimen draaien voor jullie!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Zondag horen we hoeveel er bevrucht zijn. Maandag de terugplaatsing.
     
    dame82 vindt dit leuk.
  9. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het je is meegevallen en dus een mooie oogst! En dus toch een terugplaatsing deze cyclus, mooi zo! De uitslag zondag is dus ook weer spannend, ook hier draaien de duimen voor veel goede bevruchtingen! :thumup:
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Klopt. Zondag horen we dus of de bevruchting goed is gegaan. Ben zo benieuwd!! Nu nog wel een wat beurs gevoel in mijn buik, hopelijk trekt dat snel weg..
    Alvast bedankt allebei voor het duimen!!:thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  11. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Vanmorgen slecht nieuws ontvangen, er heeft geen bevruchting plaats gevonden, bij alle tien niet. We zijn er allebei zo kapot van.. zo niet verwacht..:cry:

    De volgende stap wordt ws icsi. Over 5 weken hebben we een vervolgafspraak voor hoe verder maar ik ga morgen even bellen of we deze week nog een gesprek kunnen hebben. We hebben toch wel veel vragen. Eerst dit maar weer verwerken..
     
  12. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Ach nee toch, hoe is dat toch mogelijk?!? :confused: Hebben ze ook mogelijke oorzaken genoemd? Kan me voorstellen dat je eerder antwoorden wilt, hoop dat je eerder kunt komen! Dit verwacht je toch inderdaad niet! Weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, vind het zo rot voor jullie :( Dus ICSI zou dan de volgende optie zijn, jullie kunnen niet gelijk de volgende ronde daarmee beginnen? Of eerst nu even rust?
     
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    De laborant gaf aan dat ze ws langs de eicel zwemmen ipv erin. Dit komt wel vaker voor maar bijna niet als het zaad gewoon goed is. We hebben een hele hoop vragen, wat is de oorzaak, ligt het aan de eicellen of juist toch aan het zaad, heeft icsi wel kansen? Hoop vragen waar we helaas nog geen antwoord op hebben.

    Eerst maar alles gaan verwerken. Ben echt gesloopt, mijn vriend ook. We blijven morgen in ieder geval allebei even een dagje thuis. Ik kan het nog steeds niet bevatten.. Dit had ik echt niet aanzien komen..
     
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Och meis, dat is een klap :(
    Dat jullie daar heel verdrietig over zijn is meer dan logisch en mag ook! Zoveel moeite gedaan en dan eindigen met niets, ontzettend zuur!
    Van de andere kant, kan het misschien ook eindelijk een oorzaak duidelijk maken! Gaat het jullie nu de goede kant opsturen. En er is gelukkig veel mogelijk tegenwoordig! Misschien is icsi al de oplossing (je eischil te hard om doorheen te komen voor een zaadje). Of misschien een ander bevruchtingsprobleem, heb hier geregeld gelezen dat Gent veel kan.
    Maar dat zijn zaken voor later,er zal vast een evaluatiegesprek komen die meer duidelijkheid gaat geven. Voor nu een dikke knuffel, dit is niet wat je gehoopt had! Geef jezelf de tijd om deze tegenslag te verwerken, ookal is dat echt niet leuk :(
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  15. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Groot gelijk dat jullie vandaag vrij nemen.. inderdaad de tijd nemen om dit te verwerken, jullie hadden zo gehoopt dat ivf jullie zou eindelijk die positieve test zou geven..
    Inderdaad wat Dame82 zegt, nu komen jullie misschien wel dichter bij de verklaring waarom het steeds niet lukt, en dus hopelijk ook dichterbij de oplossing. Al zal het op dit moment moeilijk zijn om vooruit te kijken... Ook een dikke knuffel van deze kant!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Vanmorgen gesprek gehad met onze eigen gyn. De oorzaak waarom er geen bevruchting plaats heeft gevonden kon ze niet geven. Ze gaf wel aan dat de zaadcellen niet naar de eicellen toe zwemmen. Het zaad is verder goed, daarom gaf ze ook aan dat dit niet vaak voor komt ( tot nu toe loopt bij ons niks zoals het lopen moet..).
    We hebben nu één cyclus rust. Kan mijn lichaam even bijkomen. In juli gaan we verder voor icsi. Zelfde traject als bij ivf alleen met iets minder hormonen ivm kans op overstimulatie. Ze gaf aan dat het meestal met icsi (in gevallen zoals ons) wel lukt omdat je de natuur een handje helpt.. maar er blijven uitzonderingen...o_O
    Helaas was dit wel al poging 1.. ivf en icsi valt onder één behandeling en ondanks dat ze niks terug geplaatst hebben is dit dus toch één poging.. best zuur.. nog maar 2 te gaan dus..
    Hopelijk heeft icsi meer resultaat..
     
  17. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Fijn dat jullie een gesprek gehad hebben en jullie vragen hebben kunnen stellen. Na het nieuws dat jullie hebben gekregen, gad je daar vast behoefte aan. Iets meer duidelijk nu, maar nog steeds veel onzeker dus. Hopelijk gaat icsi de oplossing voor jullie zijn. Klinkt in ieder geval alsof het een goede kans maakt!
    Je zou ook nog kunnen overwegen om ergens voor een seconde opinion te gaan hé. Eventueel buitenland. Want klopt idd dat dit poging 1 was, iedere punctie telt als 1,dus ook als daar geen embryo's uitkomen. Dat is zeker zuur. Hopelijk komen uit de volgende poging genoeg mooie embryo's en is de 3e niet meer nodig! Mocht je overigens zwanger raken, dan krijg je weer 3 nieuwe pogingen,het is dan niet zo dat verder geteld wordt op de vorige.
    Probeervan je maandje rust te genieten, ookal had je graag anders gezien. Lekker dat wijntje drinken en die filet american eten ;) en dan hopelijk met nieuwe moed poging 2 in!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  18. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    We gaan iig de eerste poging icsi hier gewoon doen. Ik denk dat het ook een beetje hiervan af hangt wat we doen. Als de bevruchting met icsi lukt wil ik het wel in Nederland proberen. Als het bij de 2e poging (1e keer icsi) weer niet lukt, dan ga ik er wel over nadenken. Maar zover zijn we gelukkig nog niet..
    Ik heb goede verhalen gelezen en gehoord over Gent. Die houden we zeker in gedachten.

    Nu eerst inderdaad even rust en proberen een beetje te genieten..:rolleyes:
     
  19. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja begrijp ik dat hier in Nederland gewoon het fijnste is. Ik bedoel ook echt een seconde opinion, dus puur jullie situatie voorleggen. Wie weet heeft Gent (of een ander ziekenhuis) hier wel ervaring mee en zouden zij er meer over kunnen vertellen. Dat zouden jullie dan mee kunnen nemen in de volgende poging. Wie weet lukt dat ook nog precies in de wachtmaand. Maar kan me ook voorstellen dat jullie gewoon ff rust willen :) Vooral doen wat goed voelt!
     
  20. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Oke, nu eerst even in de rust en dan er weer vol voor gaan, hoop zo dat het met ICSI wel lukt! De gynaecoloog was dus wel aardig positief over de kansen, hopen dat het jullie eindelijk een keer mee zit!
    Wel balen dat de IVF poging al als een poging geldt :(
    Hoop zo dat het nu met ICSI snel raak zal zijn!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina