Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    De zorgverzekering geeft geen coulance helaas.. Vandaar dat we nu toch voor Gent gaan en hopen dat ze daar iets voor ons kunnen betekenen..

    Helaas vanmorgen ook weer wat bloedverlies door de pil heen, het was ook te mooi om waar te zijn.. ;) Gelukkig in ieder geval in mijn vakantie geen last gehad.
     
  2. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Ooh wat heerlijk zeg! Wat fijn dat jullie zo lekker weg zijn geweest! Het was daar vast nog erg mooi weer ;) en tijdens je vakantie zonder bloedverlies, wat is dat genieten he! (Wel erg eigenlijk dat dat zo is o_O). Maar het is dus nu weer wat begonnen.. gelukkig idd op je vakantie niet!

    En dus maandag de afspraak in Gent, inderdaad erg spannend! Ik hoop dat ze met nieuwe ideeen komen, en met nieuwe hoop! Laat je weten hoe het is gegaan?
    Heb je weer wat nieuwe energie gekregen met deze tussenpauze?
    Stom van de zorgverzekeraar :mad: Maar jullie hebben het in ieder geval geprobeerd!

    Hier gaat het goed, ons kleine mannetje leert steeds weer nieuwe skills, echt leuk om te zien! Hij is nu heel druk met zijn handen bekijken. En alles aflebberen :p Ik moet volgende week weer beginnen met werken.. daar zie ik wel tegenop, maar het zal wel goed komen ;) Hoop dat de vermoeidheid wat beter gaat worden!
     
    Baby1798 en dame82 vinden dit leuk.
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hé meid, lief dat je het vraagt! Maar het gaat goed! We hebben inmiddels drie goede echo's gehad en de 12 wekengrens komt in zicht!

    Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie gehad hebben. Daar was je vast aan toe. En zonder bloedverlies gelukkig! Stom dat dat voor velen zo vanzelfsprekend is, maar voor ons (als ik niet zwanger ben) niet.
    Jammer dat het nu alsnog zo is, maar die vakantie neemt niemand je meer af ;)

    En geen coulance dus, helaas. Dat betekent dat jullie nog 2 pogingen hebben toch!? Ik denk echt dat jullie er goed aan doen om naar België te gaan. Heel benieuwd naar jullie ervaring maandag! Spannend ook! Hopelijk kunnen zij iets voor jullie gaan betekenen!
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  4. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Jeetje.. Wat snel alweer zeg. Dat zal wel even wennen voor je zijn om weer te gaan werken. Ga je wel minder werken?

    Heerlijk dat hij zo aan het ontdekken is. Laat hij jullie wel een beetje doorslapen, gezien je dalijk weer aan het werk moet?
    Succes in ieder geval met werken volgende week.

    Ik laat het weten als we in Gent zijn geweest! :thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Wat fijn te horen dat alles goed gaat! En bijna op de 12 wekengrens, ook wel een fijn idee lijkt me. Heb je geen last meer gehad van bloedverlies?

    We hebben nog maar 1 poging helaas.. 1x ivf en 1x icsi gehad, dus nog eentje over..

    We hebben een hotelletje in Gent geboekt gezien we ons om 8.15u moeten melden in het ziekenhuis. We maken er toch maar een soort van weekendje weg van :roflmao:
     
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh ja sorry klopt, dat wist ik eigenlijk ook :( Sorry mijn geheugen laat me ff in de steek.
    Dat maakt het natuurlijk extra spannend.

    8.15 dat is lekker op tijd, haha. Groot gelijk dat jullie hotelletje boeken, anders kun je zo wat middenin de nacht opstaan. En natuurlijk ook slim om er maar meteen iets leuks van te maken.
    Wij zijn toen na onze second opinion ook de stad nog ingeweest :)

    De 12 wekengrens is vooral gevoelsmatig. De verloskundige zei dat het m'n iets van vroeger was, omdat men dan pas het hartje kon horen en er geen echo's waren. Nu is dat heel anders, maar toch houd ik er aan vast. En realiseer me dat het uiteindelijk altijd nog niet goed kan zijn, maar wil ook vertrouwen, want anders is zo'n zwangerschap ook niet leuk.
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  7. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo. Ik denk dat je er gewoon niet teveel over na moet denken. Je bent zwanger en dat is al een wonder!! Komt vast helemaal goed! Ik ga voor je duimen.

    Nog tips voor Gent??
     
  8. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Ik ga 3 dagen werken, dat werkte ik eerder ook al dus probeer dat weer op te pakken ;) 's nachts gaat het de laatste tijd aardig goed gelukkig, sinds een week hoeft hij nog maar 1x drinken :) Nu hopen dat dat zo blijft :D

    Idd groot gelijk dat jullie er een nachtje van tevoren blijven, het is al spannend genoeg en dan is dit net even wat relaxter!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  9. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Poeh tips... Bedoel je de stad zelf of het ziekenhuis ;)
     
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Allebei!
     
  11. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Beetje late reactie, maar wil je even veel succes wensen vandaag! Hopelijk heb je een fijn gesprek!
    En tips heb ik niet echt... Schrijf je vragen op maar dat heb je vast al gedaan ;)
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  12. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Gisteren het gesprek gehad in Gent. We kregen eerst een intake gesprek met een arts in opleiding om alle gegevens in het systeem te zetten. Daarna een gesprek met onze arts. Ze was gelijk heel duidelijk dat het om een bevruchtingsprobleem ging en dat ze ons wilde aanmelden voor de MOAT. Misschien kennen jullie dat wel. In Gent zijn ze wereldwijd het enige ziekenhuis die dit onderzoek uitvoeren.
    Ze hebben gisteren al bloed afgenomen bij mij en mijn vriend. Ze doen voor de zekerheid een chromosoom onderzoek. Ze verwacht hier niks uit maar wilde dit wel uitsluiten. Verder wordt mijn schildklier onderzocht (is in NL ook gedaan) maar ze prikken hier net wat uitgebreider hierop. @dame82 dit is bij jouw wel bekend denk ik.

    Qua behandeling was ze vrij positief. In het gunstigste geval moet het bij mijn vriend liggen. Ze gaf aan dat als de eicel door de zaadcel niet geactiveerd wordt om te delen (tekort aan calcium) dat de kans om te behandelen dan groter is dan wanneer mijn eicel zelf niet wil delen. Dit blijkt goed te behandelen te zijn met AOA (het toedienen van calcium tijdens de bevruchting /icsi).

    We krijgen eind oktober/begin november de MOAT en 6 januari krijgen we alle uitslagen en het behandelplan.

    Lang verhaal, toch weer een beetje hoop gekregen en nu alleen vooral veel geduld hebben..
     
    Nyma en dame82 vinden dit leuk.
  13. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat fijn dat het een hoopgevend gesprek is geweest :)
    Eerlijk gezegd had ik dit verwacht en ben ik blij dat jullie besloten hadden naar Gent te gaan! Bizar toch dat NL het gewoon nog eens had willen proberen!
    Zeker veel geduld nodig, maar ik denk echt dat jullie daar op de goede plek zitten!

    Ik ben heel blij voor jullie na alle tegenslag! Je bent er nog niet zwanger van, maar het klinkt hoopvol! Op naar stappen vooruit!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oja en de schildklier hanteren ze andere waardes als Nederland! Benieuwd of daar ook nog iets uitkomt!
    Bij mij lijkt dit een hoop gedaan te hebben, twee keer zwanger na deze medicatie.
    Hopelijk krijgt Gent alle radertjes de goede kant op!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Klopt ja. Daarom ben ik ook zo benieuwd. Volgens mij wordt de AMH waarde ook niet geprikt in NL.
    Morgen gaat de arts naar deze uitslagen kijken . Als ik niks hoor is het verder goed.

    @dame82 hebben jullie ook de MOAT gehad of was jullie eerste poging nou in Düsseldorf?
     
  16. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Onze eerste poging was in NL, maar wij hadden daaruit 8 embryo's. Dus moat was niet van toepassing, omdat we bevruchtingen hadden.
    Alleen mislukte terugplaatsing na terugplaatsing en NL bleef zeggen dat het een kwestie van geluk was. Zo voelde het voor niet meer. Second opinion in Gent gehad en op basis daarvan zouden we de volgende poging bij hen starten. In voorbereiding daarop met schildkliermedicatie begonnen, de laatste terugplaatsing hier en prompt zwanger. Na 7x niets, voelde het toch wel of de medicatie iets deed.
    Deze keer in natuurlijke cyclus, in samenwerking met de huisarts, weer medicatie geslikt en binnen 4 maanden zwanger. Toeval of niet!?
    Voor jullie zal alleen de medicatie niet de oplossing zijn, aangezien er ook een bevruchtingsprobleem is. Maar hopelijk wel wat bijdragen... Net dat radertje dat mee de goede kant opgaat!
    Komende periode zal nog wel spannend zijn, maar ik heb goede hoop voor jullie!
     
    Baby1798 en Nyma vinden dit leuk.
  17. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Sorry, was me nog niet gelukt te reageren, maar heb aan je gedacht Baby1798! Wat fijn dat het een goed gesprek was, waar nieuwe hoop uit voort is gekomen! Er wordt dus een nieuwe koers ingezet. Heb het MOAT onderzoek even opgezocht, heel spannend wat daar uit gaat komen volgende maand. Januari klinkt nog ver weg, en het is inderdaad geduld hebben wat natuurlijk ontzettend moeilijk is, maar voor je het weet is het zover! Eerst maar eens dat MOAT onderzoek, dan is het aftellen naar januari.

    En het schildklierverhaal, goed dat ze daar ook naar kijken, gezien ook het verhaal van Dame82! Ben ook benieuwd of hier nog wat uit komt! Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat alles goed is, aan de andere kant weet je dan misschien wat een deel van het probleem is en kun je er iets aan doen!

    Lieve Baby1798, ik hoop zo dat er licht aan het einde van de tunnel komt! Je bent een vechter en geeft niet op! De aanhouder wint!
     
    Baby1798 en dame82 vinden dit leuk.
  18. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel. We gaan er zeker nog voor! Hopelijk doet de rust nu ook even goed. Ik ga ws tot januari aan de pil, kon geen kwaad volgens de arts daar en ik hoop dat dat ook wat rust geeft bij mij.
    Verder proberen we er maar het beste van te maken en als we naar Gent gaan toch een beetje een 'leuke' dag van te maken!
     
    Nyma vindt dit leuk.
  19. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Heel belangrijk, dat je de komende tijd wat rust vindt in deze rollercoaster. Je even opladen voor wat weer komen gaat. Mooi dat je er zo in staat!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  20. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Weer een beetje nieuws vanaf deze kant... 15 november moet we weer naar Gent voor de MOAT.

    Verder probeer ik nu te genieten van de rust. Ook weer het sporten opgepakt. Ik krijg eindelijk mijn lichaam en 'leven' weer een beetje terug. Daar moeten we nu maar even extra van genieten!

    @Nyma hoe was je eerste week werken?
    Beetje de week door gekomen?

    @dame82 hoe voel je je op dit moment? Verloopt alles goed?
     

Deel Deze Pagina