Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Hoi noukie1992,

    Wat goed om te lezen en wat fijn voor je dat het nu wel gelukt is. Wat bedoel je met ando? ( ben nog niet zo thuis in de afkortingen:roflmao:)
    Ben je zwanger geworden met medicatie?

    Gisteren weer bij de gyn geweest, bms was 6mm zonder medicatie, eicel van 18mm dus we zijn deze cyclus toch al begonnen met ovitrelle en ik ga donderdag starten met utrogestan. Erg spannend dus!!

    Hoe gaat het met jouw Nyma? Beetje kunnen genieten van je weekendje weg?
     
  2. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hoi Baby1798, wat fijn dat er bij jou ook actie is en dat je mag beginnen met de utrogestan! Ben heel erg benieuwd of het helpt en ik duim dat het een positief effect heeft!

    Ik heb morgen de echo, ik denk hetzelfde als bij jou, dan gaan ze dus ook kijken hoe groot de follikel is en dan kan ik na de eisprong ook beginnen met of utrogestan of pregnyl. Ben echt super benieuwd! Hoop echt zo dat het helpt...
    Mijn menstruatie was dit weekend afgelopen en ben nu al een paar dagen zonder bruinverlies, echt zo fijn om normaal naar de wc te kunnen! Maar bij mij begint het dus altijd na de eisprong weer en dat zal denk ik dit weekend ergens zijn..

    Wat leuk dat je een nieuwe baan hebt, en fijn dat je meer regelmaat hebt! Dit was voor mij ook de reden om van de thuiszorg naar de huisartsenpraktijk over te stappen ;)

    Het weekendje weg viel me eerlijk gezegd niet mee. Vond het erg confronterend dat mijn vrienden met kinderen waren en wij zonder kinderen. Kon het ook moeilijk van me af zetten. Nou ja, verder was het wel gezellig hoor en heb echt geprobeerd mezelf tot de orde te roepen maar het was lastig ;)
     
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend Nyma! Ik ben benieuwd of je ook mag gaan starten.
    Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk voor je was dit weekend maar geef de moed niet op! Het zal bij ons ook ooit moeten lukken. Ons geduld wordt alleen op prijs gesteld;)

    Ik heb net de ovitrelle gespoten, hopelijk met resultaat. Mijn ovu test blijft alleen nog wit, erg vreemd gezien mijn follikel gisteren al 18mm was..o_O misschien een groot ei deze maand (?)
    De gyn zei dat ik ongeveer 36u na het spuiten van de ovitrelle mijn eisprong zou moeten hebben.

    Laat je morgen even weten wat de gyn zei?
     
  4. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Nou ben net weer thuis uit het ziekenhuis. Eigenlijk bijna hetzelfde verhaal als bij jou, haha! :D Mijn ei was ook 18 mm, maar ze zag al wat vrij vocht wat kon betekenen dat hij al was gesprongen? Zou wel erg vroeg zijn, zit nu op CD12... En mijn ovutest was ook nog wit!!
    Ik heb Ovitrelle gekregen. Moet het morgen spuiten en dan 5 dagen later weer. Snap er eigenlijk helemaal niks van, hoe al die medicatie wordt gebruikt.. Jij gebruikt het dus al voor je eisprong?
    Ik moet dit dus proberen en kijken hoe het deze cyclus gaat, en als dit niet werkt dan eventueel de volgende cyclus utrogestan proberen. Ze zeggen er steeds wel bij dat het niet evidence based is..
    Verder moet ik volgende week weer bloedprikken op progesteron, voor de zekerheid op woensdag en vrijdag, om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
    Volgende week vrijdag moet mijn vriend zijn zaad ook weer inleveren, heb dan de dinsdag daarna een belafspraak voor de uitslag en ik denk vervolgbeleid.
    Wel volop actie dus maar snap eerlijk gezegd niks van die medicatie o_O
     
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Haha ik snap er soms ook niets van. Maar als ik het goed begrijp is de ovitrelle voor de rijping van de eicellen maar ook om de baarmoeder voor te bereiden voor een eventuele innesteling. Ik denk dat ze het jouw nu geven voor het tweede omdat je eisprong ws al aan de gang is.
    Wel bizar dat jouw ovu test ook wit blijft. Ik ga vanavond weer een ovu test doen.. als het goed is zou mijn eisprong morgen ochtend ergens moeten plaatsvinden (36u na ovitrelle) als hij niet al heeft plaatsgevonden.. hopelijk een positief testje vanavond..
    Ik zat met 18mm op CD17, bizar dat dat zo kan verschillen hè..

    Ik hoop dat ovitrelle zijn werk gaat doen en ons goed nieuws gaat brengen eind van de maand! ;)
     
  6. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke, bedankt voor je uitleg! Dat zou het idd wel verklaren. Nou ja, als het maar werkt!
    Ik denk dat ik dan misschien al te laat was met mijn ovutest, als mijn eisprong nu al is (of is geweest). Ik heb nu ook voor het eerst weer Action ovulatietesten, en heb het idee dat die bij mij ook niet zo goed werken ofzo.. Vorige cycli die van Clear blue gebruikt omdat ik soms gek werd van het streepjes interpreteren, maar die zijn wel erg duur... En bij clear blue had ik de afgelopen cycli wel een 'smiletje'. Ben benieuwd naar jouw test vanavond!
    Dus jij mag morgen beginnen met de utrogestan, ook spannend!
    Hopelijk helpt de medicatie ons een handje en we gaan inderdaad voor een positieve test deze cyclus!! :thumup::thumup:
     
  7. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de ovu testen van sensitest en daar ben ik eindelijk wel tevreden over. Ik zie hem altijd mooi op en af lopen.
    Ik heb alleen gelezen dat je na het spuiten van ovitrelle ook positieve ovu testen kan krijgen ( het blijkt dat een ovu test ook reageert op hcg). Ik had net een positieve test alleen de vraag is dus of het van mijn eisprong is of toch de hcg.
    Morgen inderdaad starten met de utrogestan. Ben erg benieuwd! Fingers crossed!:rolleyes:
     
  8. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hoi Baby1798, hoe gaat het? Hoe gaat het met de utrogestan en heb je ook bloedverlies? Sorry, even een paar dagen niet achter de laptop gezeten, was alweer een weekendje weg, dit keer met familie. Gelukkig ging dit beter ;)
    Oh ja, lastig idd dan met ovu testen! Heb donderdagavond ook een positieve ovu test gehad maar dit was ongeveer een half uur na het spuiten van de ovitrelle.. zou dit zo snel al werken?

    Nou dus hier donderdag voor het eerst ovitrelle gespoten.. en ik durf het bijna niet te zeggen maar tot nu toe geen bloedverlies.. terwijl dit altijd wel al zo was rond deze dagen.. Durf niet zo positief te zijn, bang dat het ieder moment begint, ieder toiletbezoek is spannend... Zou het dan toch werken?
     
  9. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ahh wat goed om te horen!! Fijn dat je weekendje weg geslaagd was!
    Hier idem ;) Ik zei gisteren al tegen mijn vriend ik durf niks te zeggen..:|
    Ik heb meestal de dag na mijn eisprong bloedverlies en nu dpo 4 nog geen bloedverlies. Als het zo blijft ben ik al een gelukkig mens! :D
    We blijven hopen!! Moet jij nu deze week nog een keer de ovitrelle spuiten?
     
  10. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oooh wat fijn!!! Dus de combi ovitrelle en utrogestan werkt dan wel bij je! Zoals Dame82 al zei, het voelt tenminste als een kans, ook al spelen er misschien ook andere dingen mee waarom we nog niet zwanger zijn.

    Ik heb toch iets te vroeg gejuicht... sinds gisteren bruinverlies, al is het wel wat anders dan anders, meer soort bruine afscheiding tot nu toe ipv echt bruin bloed.
    Ik moet vanavond de 2e ovitrelle spuit zetten. Ben benieuwd hoe het daarna gaat en hoop zo dat het bruin niet gaat doorzetten...
    Heb jij ook last van bijwerkingen? Ik ben wel steeds moe maar dat kan ook andere oorzaken hebben ;)
     
  11. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ahh wat balen zeg.. ik hoop voor je dat de ovitrelle zijn werk weer gaat doen..
    Het voelt inderdaad meer alsof je een eerlijke kans krijgt.

    Ik moet zeggen dat ik wel iets sneller moe ben maar geen idee of het daarvan is. Verder voel ik nog niet veel..

    We wachten het maar rustig af..;)
     
  12. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met je? Is het bruinverlies nog aanwezig of doet de ovitrelle zijn werk weer? Was benieuwd..:rolleyes:
     
  13. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Heey Baby1798, dacht ook aan jou, ben ook benieuwd hoe het met jou gaat!
    Helaas heeft de ovitrelle geen effect gehad, bruinverlies is volop bezig :( Had gisteren ook echt een dip, heb nu al geen vertrouwen meer in deze ronde...
    Gisteren geprikt op progesteron om te kijken of ik een eisprong heb gehad vorige week. Vandaag gebeld, de waarde was 50,9! Maar nu vraag ik mij af of de ovitrelle hier ook invloed op heeft? Op het progesteron gehalte?

    En hoe gaat het met jou? Is het bruinverlies nog steeds weg? Wanneer is je NOD?
     
  14. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ahh wat balen zeg!!:( Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
    Zou jij volgende cyclus ook gaan starten met de utro?

    Ik had vanmorgen nihil wat licht oud bloed verlies tussen de smurrie van de utrogestan pillen (sorry vies verhaal). Ik dacht ook gelijk nee toch.. het zal toch niet weer.. vandaag ook klein beetje met afvegen maar echt nihil.. eigenlijk niet benoemenswaardig. Lijkt nu weer wat minder te worden. Hopelijk zet het niet door..:|
    Vandaag wel veel rugpijn gehad.. dit is bij mij soms hormonaal maar geen idee of het nu ook daardoor komt. Blijft nog even spannend dus..
     
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Oh ja mijn nod is 5 juli.
     
  16. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke, hoop echt dat het niet heeft doorgezet bij jou! Zou toch wel super zijn als die utrogestan werkt! Het is dus wel wat vies spul? Spannend hoor, je NOD 5 juli, gevoelsmatig is de kans op innesteling dan veel groter!
    Ik mocht inderdaad volgende cyclus ook utrogestan proberen als de ovitrelle niet zou werken. (wat dus het geval is).
    Jij hebt dus ook wel last van rugpijn. Ik heb tijdens het bruinverlies ook wel steeds last van krampen...
     
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Het heeft gelukkig (nog) niet doorgezet.
    Het is een vies goedje de utrogestan. Het smelt als het ware dus een inlegkruisje is sowieso geen overbodige luxe:D

    Ik heb 3 dagen last van me rug gehad. 1e dag was het ergst, trok door tot in mijn benen. Leek een beetje op het gevoel wat ik had bij de eisprong zo'n 40u na de ovitrelle.

    Bij jouw heeft het dus echt doorgezet:(
    Echt vervelend. Ik zou zeker vragen naar de utrogestan. Ik heb er weinig bijwerkingen van en ben al blij met hoe het nu verloopt. Zo'n opluchting om niet de hele tijd te denken als je naar de wc gaat van het zal toch niet weer... nu tot woensdag afwachten! #fingerscrossed
     
  18. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He meiden,

    Wat goed om te lezen dat jullie medicatie mogen proberen!
    Ovitrelle en pregnyl zorgen voor een laatste groeispurt en uiteindelijk voor de eisprong. Je kunt idd na je eisprong nog ovitrelle/pregnyl spuiten, dit is om je baarmoederslijmvlies in stand te houden. Zou eigenlijk dezelfde werking als utrogestan moeten hebben. Hoewel mijn ervaring is dat de een beter reageert op utro en de ander op ovitrelle.
    Utro is idd een smurriegoedje, maar dat had ik er graag voor over! Overigens is vermoeidheid een bijwerking er van ;)
    Spannend zo een eerste ronde met medicatie! Hoop op de succesformule voor jullie!
    Hier inmiddels bevallen van een dochter. Uiteindelijk ingeleid met 41+1 en geboren met 41+2, ze vond het veel te fijn in mijn buik ;)
     
  19. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @dame wat super leuk! Gefeliciteerd!:rolleyes:
    Is alles goed verlopen??
     
  20. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dame82, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Hopelijk is alles goed met jullie en kunnen jullie lekker genieten! Lief dat je aan ons denkt en reageert hier in dit topic!

    Baby1798, fijn dat het nog goed gaat bij jou! Spannend hoor, komende woensdag, hopelijk is het raak! En idd, beetje viezigheid zou ik er ook wel voor over hebben ;) Inlegkruisjes toch wel gewend :D

    A.s. dinsdag heb ik weer een belafspraak, met de uitslag van het 2e zaadonderzoek van mijn vriend en zal dan vragen om utrogestan voor de volgende cyclus. Spannend dus!
     

Deel Deze Pagina