Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Ik heb het er ook zeker voor over. Ik heb nu eindelijk een beetje het gevoel dat er iets werkt. Hopelijk blijft het zo.
    Zet het bloedverlies bij jouw nog steeds door ondanks de ovitrelle?

    Spannend voor je a.s. dinsdag. Zijn eerste zaadonderzoek was afwijkend toch? Weet jij toevallig hoe vaak het zaad gecontroleerd moet worden?
    Zal het de volgende keer nog is vragen bij de gyn. Misschien bij ons ook maar weer eens testen.

    Ik ga voor je duimen dinsdag!
     
  2. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve berichtje Baby1798! Inderdaad spannend dinsdag. De eerste keer was de uitslag inderdaad verminderd, ongeveer de helft minder zaadcellen en minder beweeglijkheid. Maar niet dramatisch dus gelukkig. Ben erg benieuwd hoe het nu zal zijn. Er moest in ieder geval 10 weken tussen zitten voordat het onderzoek herhaald kon worden.
    Is het bij je vriend dan al eens eerder gecontroleerd? Was het toen wel goed? Geen idee of hier na een paar jaar ofzo weer verschil in kan zitten..

    Hier was het de afgelopen 2 dagen redelijk rustig qua bruinverlies.. echt een heel klein beetje tov de dagen daarvoor. Terwijl ik wel het gevoel heb dat het 'rommelt' daar beneden :rolleyes: Durf bijna niet positief te zijn, bang dat het ieder moment weer anders is. Maar kan er niks aan doen dat er toch weer hoop ontstaat voor deze ronde...

    Gaan ze bij jullie eventueel ook nog IUI of iets dergelijks doen?
     
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het bruinverlies iets minder is, dat geeft toch weer een beetje hoop. Wanneer is jouw nod? Blijft spannend hè dat wachten..

    Ze hebben bij mijn vriend niks gevonden, was gelukkig goed. Ik heb ook geen idee of dat momentopnames zijn of dat het ook kan veranderen in korte tijd.

    We hebben nog niet gesproken over iui, eerst met medicijnen proberen. Hsg staat ook nog in de planning (al verwacht ik hier geen gekke dingen).

    We wachten maar rustig af.. meer kunnen we toch niet doen :rolleyes:
     
  4. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Oke, gelukkig dat er bij jouw vriend niks mis was! En spannend de HSG, kun je in ieder geval weer wat uitsluiten!

    Hier gisterochtend toch weer veel bruin (het drupt dan in de WC, sorry voor de details), rest van de dag weer wat minder, vanochtend weer veel etc. Dus is wat wisselend. Volgens mij is vrijdag ongeveer mijn NOD, ben er niet zeker van. Maar kan sowieso niet te vroeg testen ivm de ovitrelle die ik vorige week dinsdag nog heb gespoten.
    Vanmiddag de belspraak, ben benieuwd, ik houd je op de hoogte!
    En idd maar weer rustig afwachten ;)
     
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je volgende maand ook kan starten met de utrogestan.

    Tot nu toe ben ik er wel tevreden over. Ik ben al zo blij dat de bloedingen nu even weg zijn. Even rust.. het enige is dat je er 3x er dag aan moet denken dus je bent er wel iedere dag mee bezig.
    Ik heb er verder weinig klachten van.

    Helaas nog geen zwangerschapssymptomen dus morgen maar een testje doen om te kijken of we kunnen stoppen de utro.

    Succes vanmiddag!!
     
  6. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Nou, telefonisch consult met de physisian assistant gehad. De uitslag van mijn vriend was vergelijkbaar met vorige keer, hij is dus ongeveer voor de helft minder vruchtbaar dan gewenst. Na alle onderzoeken en mijn leeftijd meegenomen, hebben we 22% kans op een spontane zwangerschap na een jaar. In het ziekenhuis is onder de 30% een indicatie om een vruchtbaarheidsbehandeling te doen, dus daar kunnen we mee starten, waarschijnlijk IUI. Ik krijg dan ook een kunstmatige cyclus met toegediende hormonen. Toen ik vroeg naar de utrogestan, zei ze dat dat ook kon maar dat misschien de kunstmatige cyclus ook al verbetering op zou leveren.
    Nu wordt het erg krap om dit voor onze vakantie te doen. We gaan in augustus voor 3 weken naar Canada op reis, dus denk dat het na onze reis wordt. Zal wel vragen of ik alvast dan de utrogestan mag proberen!

    Nou een heel verhaal weer, had eigenlijk wel verwacht dat dit eruit zou komen en ben blij dat er wat gebeurt, had er zo ook niet zoveel vertrouwen in dat het spontaan zou gaan lukken.. Maar toch ook jammer dat het zo moet. En hoe moet ik het allemaal weer gaan regelen met mijn werk, zucht... Nou ja het zal allemaal wel goed komen! Moet er wat voor over hebben.

    Voor jou morgen heel spannend dus! Ook nog geen voortekenen dat je menstruatie eraan komt? Jij had toch ook ovitrelle gespoten? Hoe lang is dat geleden? Ik duim voor je morgen!
     
  7. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Balen dat het niet verbeterd is.. wel fijn dat het iig niet slechter geworden is en dat ze nu verder willen kijken qua behandeling.

    Ik snap helemaal wat je bedoelt qua werk. Ik vind het ook lastig om steeds vrij te vragen. Ze weten op mijn werk van niks maar er zal denk ik toch een tijd komen dat ik het moet gaan zeggen. Weten ze het bij jouw op je werk al?

    Ik zou zeker naar de utrogestan vragen. Misschien kan je dat in ieder geval de komende 2 maanden proberen. Ook al is het alleen voor het bloedverlies (ik wel even niks anders meer..:D)
    Het geeft toch een beetje rust wat ook goed voor je psyche is.. en als je op vakantie gaat is het ook fijn als je even van die ellende af bent :rolleyes:

    Hier nog geen enkele voortekenen van mijn menstruatie maar ik heb gelezen dat de utrogestan je menstruatie ook kan uitstellen. Ik ga nergens vanuit en wacht het maar rustig af. Morgen dpo 13. Ovitrelle is nu 12 dagen geleden dus is als het goed is mijn lichaam uit.
     
  8. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Heey Baby1798, hoe gaat het nu met je? Heb je nog getest?? Ben heel erg benieuwd!!

    Heb nu volgende week vrijdag een afspraak voor informatie over de IUI. Zal dan idd vragen om de utrogestan, zou wel fijn zijn als ik idd zonder bloedverlies zou zijn op reis!!

    Op mijn werk weten veel collega's het al. Ik moest op een gegeven moment een paar keer weg en op het laatste moment vrij nemen, en wilde niet stiekem doen en dus gelijk maar open kaart gespeeld, ook naar mijn baas toe. Maar ben wel blij dat ze het nu weten, hoef het niet uit te leggen als ik weg moet en kan er ook open over praten, wat ook helpt voor de verwerking ;) Het is alleen lastig dat ik zelf spreekuur draai, dus moet dan soms patiënten afbellen, die dat niet altijd leuk vinden ;)
     
  9. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ik heb woensdag getest (dpo13), helaas negatief. Nu dus wachten tot mijn ms doorbreekt. Kan langer duren na utro las ik.
    Ik heb eigenlijk vokgende week donderdag mijn hsg gepland staan maar ik denk niet dat ik dat red met mijn ms. cyclus wordt erg verlengd met al die medicijnen.

    Fijn dat je een ander traject in wordt gestuurd. Ik hoop dat dit voor ons ook een mogelijk is als het na zo'n 3 mnd nog niet gelukt is met deze medicijnen..

    Hoe is het verder bij jouw? Zet je ms al door? Ga je nog testen of is het al duidelijk?
    Fijn dat ze het op je werk al weten, scheelt een hoop denk ik.
     
  10. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Och wat jammer zeg, toch iedere keer weer een teleurstelling :( Je bent dus nu gestopt met de utro?
    Hoop inderdaad dat jullie ook een vruchtbaarheidsbehandeling kunnen doen, maar nog beter zou zijn als het niet meer nodig blijkt te zijn de komende maanden ;) De utro helpt dus in ieder geval tegen jouw bloedverlies, dat is al winst! Misschien de volgende ronde raak!

    Ik heb nog niet getest, menstruatie is er ook niet maar voel hem wel aankomen. Steeds wat meer krampen deze week, bruinverlies neemt toe met zo nu en dan iets rood, net zoals vorige ronden. Dus verwacht dat het ieder moment kant losbarsten. Heb er echt geen vertrouwen in dat het zo gaat lukken, dus ben blij dat er iets gaat gebeuren. (al duurt het allemaal wel weer erg lang, wachten wachten wachten). Volgende week ga ik eerst om de utro vragen!
     
  11. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Ik ben zeker al blij met de utro. Het geeft in ieder geval een klein beetje meer hoop (en rust in je hoofd). Ik ben idd na de zw test gestopt met de utro.

    Stiekem hoop ik toch nog dat het met medicijnen gaat lukken. Ik begreep ook dat je na de hsg een verhoogde kans hebt om zwanger te worden. Wie weet..

    Hier nog geen voortekenen van mijn menstruatie. Hoop maar dat het nu snel doorbreekt dan kan ik ook de hsg gaan plannen.

    Ik snap wat je bedoelt. Ik krijg ook steeds minder vertrouwen in het 'spontaan' zwanger worden. Ook gezien het de afgelopen 1.5 jaar nog geen één keer gelukt is om 'zwanger' te worden.
    Maar ook voor ons zal het toch een keer moeten lukken.. we moeten hoop houden. Ooit lukt het!!
     
  12. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Ja, dan is het idd te hopen dat je snel je menstruatie krijgt en dan weer door kunt, naar de volgende ronde en idd voor de HSG!
    Precies, wij zijn nu ook 1 jaar en 4 maanden bezig. Maar we houden hoop, proberen de moed niet te laten zakken, er zijn nog genoeg mogelijkheden en alle verhalen hier op het forum geven ook hoop!
     
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Ja daar probeer ik mij ook aan vast te houden!;)
     
  14. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Hey Baby1798, hoe gaat het? Zijn de rode duivels al doorgebroken bij jou? Kun je de HSG donderdag laten doorgaan? Nog wel wat kunnen genieten van het mooie weer?

    Hier is het bij mij gisteren doorgebroken. Heb even een lekker drankje genomen (meerdere) :rolleyes:
    Op naar een nieuwe ronde, nieuwe kansen! (met hopelijk utrogestan)!
     
  15. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw

    Oei ik heb dit bericht gemist, sorry!
    Ando = adenomyose een vorm van endometriose maar dan in de baarmoederwand

    Ik ben zonder medicatie zwanger geworden, maar heb er wel 3 operaties voor nodig gehad om de endometriose en verklevingen te verwijderen. (Omdat het steeds in een geverifieerd vorm terug kwam) Na mijn laatste operatie zouden we in januari starten met iui omdat ze de kans klein achtte dat ik natuurlijk zwanger zou worden. Ik moest ook zsm zwanger worden want de kans was groot dat anders de endo snel weer terug zou zijn en ik alweer onder het mes moest. Dus ze wouden dat ik zo min mogelijk ongesteld zou worden (want bij ieder menstruatie had ik meer kans dat het terug zou komen). De ronde voor men iui intake op eigen houtje beslist toch te stoppen met mijn hormonen en het zelf nog 1 laatste kans / nog 1 ronde zelf te proberen. Ik bekeek het met een mentaliteit van nu of nooit alles of niets en wonder boven wonder werd ik zwanger!
    Het wonder dat toen gebeurd is draag ik inmiddels 31 weken in men buik :D

    Ik hoop dat dit geluk jullie ook snel gegund is!
     
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Vandaag zijn ze hier toch ook echt doorgebroken. Aan de ene kant fijn want ik voelde me de laatste dagen niet echt fijn (buikpijn, misselijk en niet in mijn hum). Andere kant weer een bevestiging van dat het deze ronde niet gelukt is. Erg dubbel dus.
    Ik moet zeggen dat ik wel meer buikpijn heb dan zonder medicatie. Merk jij daar nu verschil in?

    Ik ga morgen de hsg van donderdag afzeggen en een afspraak maken voor de week erna. Dan weet ik zeker dat de rode duivels weg zijn.

    Het weekend gelukkig toch nog wat kunnen genieten van het mooie weer ondanks er weer bloedverlies is.. ( maar ik mag niet klagen na 2 weken geen bloedverlies)

    Op naar eerst de hsg en dan naar de volgende ronde! Nog een vraagje.. heb jij de hsg ervaren?
     
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat het dus wel allemaal gewoon kan en wat fijn voor jouw!
    Ik begrijp dus dat jij gestopt was met alle medicijnen toen je zwanger werd?
    Soms denk ik wel is al die pillen.. kan toch ook niet goed voor je zijn.. ik ben alleen bang dat ik niet zonder kan door het bloedverlies.

    Eerst de hsg nu maar op me af laten komen en daarna verder kijken..(ik wil dan toch kijken of ik doorgestuurd kan worden naar een fertiliteitsarts/ kliniek).

    Hoe voel jij je verder? Verloopt je zwangerschap verder goed? Geen bloedverlies tussentijds meer gehad?
     
  18. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Ja het is dan idd dubbel he, aan de ene kant weet je dat het komt maar aan de andere kant weer het kleine beetje hoop dat je nog had de grond in geboord... weer niet gelukt. Heb vandaag ook wat een rotdag. Heb niet echt meer buikpijn dan normaal, misschien is dat met de utrogestan idd anders?
    Gelukkig heb je toch nog wat van het mooie weer genoten!

    Ik vond de HSG niet prettig, maar het is maar kort en het is dus zo voorbij, 10 minuutjes ofzo. Vind altijd vooral de eendenbek pijnlijk en dan de klem op je baarmoedermond, en dan brengen ze een slangetje in, dat voelde ik niet. Daarna blazen ze een ballonnetje op in je baarmoeder, dit voelde heel raar, erge krampen. Maar dat ging ook snel voorbij en van het doorspuiten zelf had ik geen last (heb wel gelezen dat dat vervelender is als de eileiders dicht zitten).
    Al met al even doorzetten maar ik vond het te doen omdat het maar kort is! Komt goed en dan heb je dat ook maar gehad!
     
  19. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Zwangerschap verloopt als een droom, heb geen 1x last gehad van de typische kwaaltjes, al heeft dat me ook vaak bijzonder onzeker gemaakt. Ook geen bloedverlies tijdens de zwangerschap :thumup:
    Alleen wordt het nu wel zwaar :rolleyes: en het weer werkt ook niet echt mee in mijn voordeel. Maar mij hoor je niet klagen, behalve af en toe wat mopperen tegen men partner dan :roflmao: verder wel vanaf week 24 last van bekkeninstabiliteit maar ik neem het er allemaal met liefde bij !
     
  20. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.238
    1.055
    113
    Vrouw
    @Nyma we gaan het allemaal meemaken. Ik heb een paar maanden terug een hysteroscopie gehad wat ik ook niet bepaald een pretje vond. Vooral die eendenbek vond ik ook verschrikkelijk. Hierna ben ik ook wel even klaar met al die onderzoeken van binnen:|
    De hsg staat gepland voor volgende week maandag.

    Vervelend dat je gisteren een rot dag had.. die heb ik ook regelmatig hoor. Ik heb dan ook nergens zin in een ik merk dat het voor een vrouw toch weer anders ligt dan voor een man. Nu houdt mijn vriend wel rekening met me maar soms zit ik gewoon even niet goed in mijn vel en dat is moeilijk uit te leggen en te begrijpen denk ik..

    @noukie fijn dat je zwangerschap verder goed verloopt. Het zal idd best zwaar zijn met dit weer. Vervelend dat je bekkeninstabiliteit erbij hebt. Hopelijk kan je het rustig uitzingen tot het eind.
     
    noukie 1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina