Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik ga mijn best doen! :thumup: Morgen even een afspraak maken voor de volgende echo, kunnen we weer ergens naar uit kijken.

    Volgende week vrijdag eerste gesprek met de Vk en de week erna tweede gesprek. Dat vult de tijd ook weer een beetje..:p
     
    Nyma vindt dit leuk.
  2. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja , fijn om weer een datum te hebben voor de volgende echo, en de gesprekken met de vk zijn ook leuk, wordt het een beetje 'echter' ofzo ;)
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    De volgende echo staat gepland op 18 september (11 weken) . Spannend weer!

    Gisteravond toch weer een beetje bloedverlies gehad, gelukkig was het niet heel veel maar het blijft toch vervelend. Hopelijk blijft het nu weer even lekker weg!

    We hebben in ieder geval weer iets om naar uit te kijken. Komende vrijdag ons eerste gesprek bij de Vk.
     
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wilde net komen vragen hoe het met je is :)
    Je kunt weer aftellen naar nieuwe afspraken! Misschien als je een lieve verloskundige hebt, dat ze ook ff spiekt,dat zou helemaal leuk zijn. En anders is het hopelijk zo de 18e!
    En mocht je bloedverlies houden, dan gewoon bellen. Mijn ervaring is dat zowel ziekenhuis als verloskundige best mee willen werken aan geruststelling. Want het blijft zo onzeker maken hé...
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  5. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ga ik zeker doen!
    Als het af en toe een beetje is maak ik me niet zoveel zorgen, als het doorzet ga ik wel contact opnemen. Dan liever iets vaker even nakijken. Het blijft toch spannend allemaal!
     
  6. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Net toch maar even contact opgenomen met de vk ivm iets meer bloedverlies en een klein stolseltje. Ze kunnen weinig doen, het blijft onzeker en afwachten. Gelukkig (nog) geen buikkrampen, dus hopen dat de kleine lekker blijft zitten ondanks het bloedverlies. Als ik buikkrampen krijg of meer bloedverlies moet ik weer contact opnemen.

    Ik zou nu nog 3,5 week moeten wachten tot de volgende echo, aangegeven dat me dit erg onzeker maakt. Nu mag ik 4 september nog een extra echo. Heeft geen zekerheid maar misschien stelt het iets gerust..
     
    JupitR vindt dit leuk.
  7. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je een extra echo tussendoor mag, het is echt zo killing, dat bloedverlies. Maakt echt zo super onzeker. Goed dat je even hebt gebeld! Aftellen naar de volgende afspraken!
    Je mag dus wel gewoon naar een verloskundigenpraktijk straks? Of blijf je in het ziekenhuis onder controle?
    Verder nog last van kwaaltjes?
     
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik mocht eigenlijk gelijk al naar de verloskundige praktijk. Ik heb geen medische reden om in het ziekenhuis onder controle te blijven. Opzich wel prettig want ik denk dat ze bij de Vk toch misschien iets flexibel zijn met extra echo's etc. Tot nu toe zijn ze erg empathisch en meelevend dus dat is erg fijn.

    De kwaaltjes vallen tot nu toe erg mee, zolang ik regelmatig blijf eten is het goed te doen :D Wel wat last van me darmen maar dat hoort er ook bij zei de verloskundige o_O
     
    Nyma vindt dit leuk.
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een keer extra mag komen spieken! Ik heb ook zo'n lieve verloskundige. Zei zei dat het voor hun maar weinig werk was, en voor mij betekende het erg veel.
     
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja het blijft een moment opname maar ik denk dat het mij wel wat rust geeft als ik zie dat alles nog goed gaat van binnen. We wachten het maar af..
     
  11. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Natuurlijk blijft het afwachten, maar wat extra spieken maakt de wachtperiodes wel wat draaglijker! Ik mocht van mijn ziekenhuis toen elke week komen en dat vond ik gevoelsmatig soms al lang, laat staan dat je 3,5 week moet wachten. En uiteraard geen garanties, maar fijn is het wel!
    Gelukkig mag je 4 sept extra, dat is over een dikke week. Heb je nog wat afleiding komende week?
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  12. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Gelukkig valt het mee met de kwaaltjes, niet al te misselijk dus ;)
    Superfijn dat je 'gewoon' bij de verloskundige onder controle mag, voelt vaak wat persoonlijker en geen ziekenhuisbezoekjes meer, die heb je al genoeg gehad ;)
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja ik ben gewoon aan het werk en ook nog met een studie bezig. Dus ik heb maar even een examen gepland voor volgende week donderdag. Goede afleiding.. :roflmao:

    Sowieso hebben we aankomende vrijdag ook een afspraak staan bij de verloskundige over alle testen die er zijn. Kunnen we daar ook een beetje over na gaan denken..

    @dame82 en @Nyma welke onderzoeken hebben jullie uit laten voeren?
     
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb bij beide zwangerschappen de nipt gedaan. We wilden graag zoveel mogelijk zekerheid, al krijg je die ook met de nipt niet. En het kan je net ook voor moeilijke keuzes zetten, maar wij wilden het graag weten.
    De verloskundige zal je de verschillende opties geven en volg jullie gevoel daarin. Dat is voor iedereen persoonlijk en weer anders.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja de nipt gaan we denk ik ook doen. Wat dat betreft staan we er beiden hetzelfde in.. Is de nipt met 12 weken?
     
  16. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja idd met 12 weken.
    En de 20 weken echo is ook een medisch onderzoek waar je keuze in hebt, maar velen doen deze wel. Verplicht is het niet.
    En dan moet je later nog bedenken of je de kinkhoestvaccinatie wil, maar dat is pas ergens eind 20 weken dacht ik.
     
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Hoop om over na te denken dus! Gelukkig hebben we nog even de tijd ;)
     
  18. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Haha, ja een een examen geeft zeker afleiding, succes alvast!!

    Inderdaad kan het een lastig dilemma zijn om wel of niet de nipt te doen. Wij hebben besloten om het niet te doen. Eigenlijk omdat de nipt ook niet alle zekerheid geeft, er kunnen nog 100 andere dingen mis zijn. En mocht de nipt afwijkend zijn, kun je weer voor meerdere dilemma's komen te staan waar je beslissingen over moet nemen. Laat je dan verder (wellicht risicovolle) onderzoeken doen of misschien zelfs een abortus. We hebben het er dus op aan laten komen. Maar ik begrijp heel goed als mensen er anders over denken hoor, gewoon je eigen gevoel volgen!
    We hebben wel de 20 weken echo gedaan.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  19. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wij gaan de nipt laten doen. Ik vind het toch wel prettig om te weten of dit goed is. Mijn vriend en ik staan er wel hetzelfde in. We hebben al zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden, ik zou het dan ook graag willen weten als het kind iets mankeert. Ik ben ook gewoon benieuwd of de icsi met AOA invloed heeft op het kind. Ik lees dat er niet meer afwijkingen zijn dan bij kinderen die op de normale manier verwekt zijn maar toch wil ik het graag weten. We spelen als het ware toch een beetje met de natuur..

    Maar eerst op naar de volgende echo, we bekijken het stap voor stap!

    @Nyma zijn jullie intussen al bezig voor een tweede of nog even niet? Hoe oud is jouw kleine nu?
     
    Nyma vindt dit leuk.
  20. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ik snap het helemaal dat jullie de nipt wel laten doen. Gelukkig dat er waarschijnlijk niet een grotere kans is, maar ik snap je gevoel!
    Weer aftellen naar je volgende echo. Hoe is het nu met het bloedverlies?

    Onze kleine is alweer 15 maanden! Ik moet eerlijk zeggen dat het even duurde voordat we er klaar voor waren om weer te proberen, ook al dacht ik tijdens mijn zwangerschap dat we niet zo lang wilden wachten, omdat ik al wat ouder ben en we kleinere kans hebben dat het spontaan lukt. We zijn toevallig deze maand weer begonnen met 'timen', dus ben benieuwd maar ik verwacht er nog niet zoveel van hoor ;) We moeten eerst minimaal een half jaar zelf proberen, daarna kunnen we weer beginnen met IUI.
     

Deel Deze Pagina