Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Heb je een voorgevoel? Hoe is het nu met bloedverlies?
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja, ik herken je gevoel. Ik rekende ook echt weer op mmm... Hadden de afspraak zelfs al staan, ik had spontaan nooit verwacht. Hoelang willen jullie het zelf proberen? Bij jullie was het ook onbegrepen toch!? Dan hoor je wel vaker dat de 2e spontaan lukt, alsof je lijf het opeens weet.
    Zou je huisarts of arts niet willen meewerken aan utrogestan? Dat geeft je misschien meer rust en het gevoel van echte kansen.

    Hier gaat het goed! De jongste is alweer bijna 6 maanden, wow! Ik vond de eerste periode best wel pittig, maar dat zal voor iedereen verschillen. Er zat maar 1 en 10 maanden tussen de twee dames en de jongste huilde in het begin erg veel. Maar nu wordt het steeds makkelijker, steeds meer ritme samen. En het is zo leuk om de zusjes samen te zien. De oudste is echt in die rol gegroeid!
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Nee echt geen idee.. :roflmao: erg spannend!!

    Het bloedverlies is wisselend. Af en toe nog iets bloedverlies (roze) maar dan meestal eenmalig. Ze zeggen dat het sowieso tot 16 weken kan voorkomen maar ik lees op internet dat sommige het zelfs langer hebben.. We wachten het maar af.. Ik kan er toch weinig aan doen.
    Gelukkig inmiddels wel van alle hormonen af, wat een heerlijkheid :D

    Ik heb wel een angelsound (doppler) gekocht, hiermee kan ik af en toe zelf even naar het hartje luisteren. Dit stelt me gerust. Hoef ik niet steeds de vk te bellen of langs te gaan. Ik doe het niet te vaak maar zo'n 1/2x per week. Heerlijk om dat hartje horen kloppen! ❤️
     
    Nyma vindt dit leuk.
  4. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    #884 Nyma, 4 okt 2020
    Laatst bewerkt: 4 okt 2020
    Goh, Ja het is echt zo mooi dat het bij jullie spontaan is gelukt! Ik herinner me de naam van je topic nog "zwanger van gewoon seks" :D We hadden de vorige keer al met de gynaecoloog afgesproken dat we eerst een half jaar zelf zouden proberen, daarna weer starten met IUI. We moeten dan denk ik eerst een nieuwe verwijzing krijgen en weet niet of er dan ook eerst weer e.e.a. onderzocht moet worden. Mijn vriend bleek vorige keer verminderd vruchtbaar, maar het was toen nog wel genoeg voor IUI. Daardoor heb ik ook het gevoel dat het gewoon lastig wordt zo, vorige keer was er na anderhalf jaar zelf proberen ook nooit een positieve test...
    Wat betreft het bruinverlies, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Vorige keer ben ik er ook zwanger mee geworden met de IUI, en vind het dan weer wat 'eng' om hormonen of andere dingen te nemen. Heb niet het idee dat het mijn vruchtbaarheid beinvloed, het is alleen heel erg irritant..
    Heb jij je cyclus alweer terug? Heb je ook weer tussentijds bloedverlies? Bij mij begint het na de zwangerschap wel later, nu zeg maar een dikke week voor de menstruatie.

    Wat mooi dat het goed met jullie gaat! In het begin dus wel pittig geweest, maar nu alweer een half jaar verder, dan krijg je al wat meer 'ritme' (wel tussen haakjes natuurlijk ;)) Zo mooi, wat een rijkdom, 2 kleine meisjes. Lekker genieten!!
     
  5. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je van alle (kunstmatige :p) hormonen af bent! Dat geeft vast een goed gevoel!
    Wat leuk dat je een angelsound hebt gekocht! Ik weet nog dat mijn vriend met een wc rolletje naar het hartje luisterde, die zette hij dan op mijn buik, werkte soms ook! :roflmao: Maar dan is zo'n echte doppler toch beter :roflmao:
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Het bloedverlies zal vast ergens stoppen, maar nu je de 12 weken bent gepasseerd zal dat vast ook wat rust geven. En natuurlijk niets zo rustgevend als het hartje!
    Ga je nog iets bijzonders om het geslacht te onthullen?
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Haha, ja dat klopt idd, was ik alweer vergeten. Maar dat was echt de verbazing... Daarvoor 3,5 jaar niks noppes nada...dat wij dit toch zelf konden ;)
    Ik heb nu nog geen echte cyclus omdat ik aan de minipil zit en die slik je gewoon door. Wel heel irritant nu doorbraakbloeding. Ik moet me eigenlijk gaan verdiepen in anticonceptie, deze pil was vanwege de bv, maar dan ben ik inmiddels mee gestopt. Dus ben benieuwd straks, al was er na de eerste bevalling weinig veranderd geloof ik.
    Als je je niet prettig voelt bij utro moet je het zeker niet doen. Ik voelde me er erg fijn bij, vandaar mijn idee. Je had het ook voor je vorige zwangerschap, dus dan zal het vast weer moeten lukken... Hopelijk zit er een topzwemmer tussen ;)
     
    Nyma vindt dit leuk.
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    We gaan het onze ouders wel op een speciale manier vertellen. Ik denk met een taart en misschien zijn confetti kanon of ballon. Voor de rest vertrek ik het gewoon.

    We hebben onze zwangerschap ook niet via de social media bekend gemaakt. Ik weet zelf nog hoe confronterend ik het steeds vond als mensen zwanger waren en het erop zetten. Al onze vrienden en kennissen weten het toch al, dus ik vind het wel prima zo! :)
     
    Nyma vindt dit leuk.
  9. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik bedoelde idd ook aan familie! We hebben alleen de geboorte op fb gedeeld, voor de rest ook niets.
    Leuk om over te brainstormen, althans ik kon van dit soort dingen genieten.. Eindelijk mochten wij erover nadenken!
    Ga je het ook hier delen? Ben wel nieuwsgierig ;)
     
  10. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ah oke, ik hoop dat je verder geen last meer krijgt van de tussentijdse bloedingen. Als je anticonceptie gebruikt zal het inderdaad sowieso anders zijn.
    Ja ik hoop inderdaad op een topzwemmer :roflmao: Blijf gewoon hoop houden en proberen niet te ver vooruit te kijken. Gelukkig ook wel genoeg afleiding met een dreumes :(
     
  11. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Jaaa ik ben ook nieuwsgierig :D Wat Dame82 zegt, echt heel leuk om erover na te denken. Geniet van deze tijd, het is echt zo bijzonder allemaal!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  12. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ik zie nu dat ik een verkeerd smiletje heb gebruikt, ik bedoelde geen :( maar een :D op het eind. We genieten zo van ons ventje!
     
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wij krijgen.... Een JONGEN!! ♥️
    Alles zag er weer goed uit met de echo! :thumup:
     
    JupitR, Nyma en dame82 vinden dit leuk.
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wauw gefeliciteerd meis,leuk! Team blauw...daar kan Nyma je vast meer over vertellen :)
    Bijzondere echo he..Het geslacht weten maakte de zwangerschap voor mij nog echter. Nu kun je gericht gaan shoppen...ik zou zeggen ga los, er ligt zoveel leuks in de winkels! (Of coronastyle internetshoppen)
     
    Baby1798 en Nyma vinden dit leuk.
  15. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Aah wat ontzettend leuk!!! :D Jongetjes zijn inderdaad heel erg leuk :D Ik ben zo blij voor je! Fijn dat alles ook weer goed was. Nu op naar de 20 weken echo zeker. Dan gaat het ook alweer snel, dan ben je alweer op de helft!
    Begint je buikje al wat te groeien? En nog last van bloedverlies?
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Mijn buikje begint langzaamaan wat te komen :p valt nog mee gelukkig.. Geen bloedverlies meer gehad vanaf de 14 weken. Hopelijk blijft het zo...
    Vrijdag weer naar de vk voor controle en over 2 weekjes de '20 weken' echo. Weer erg benieuwd :rolleyes: hopelijk kan mijn vriend nog gewoon mee tegen die tijd..
     
    Nyma vindt dit leuk.
  17. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Fijn dat het bloedverlies nu wegblijft!
    En inderdaad, zou wel erg jammer zijn als je vriend niet mee kan... Zoiets wil je toch heel graag samen doen, een spannend en bijzonder moment. Rare tijd is het toch he...
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  18. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja een hele rare tijd.. Ik hoop tegen de tijd dat ik moet bevallen dat die corona een beetje gesust is.. Moet er nu niet aan denken om in het ziekenhuis te moeten liggen.. (al werk ik er wel.. :roflmao:)
     
  19. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Net de '20 weken' echo gehad. Kleine man is weer helemaal goedgekeurd. Alles werkt gelukkig goed. Hij dacht eerst even maar twee aderen te zien van en naar de moederkoek maar zag later toch ook de derde in beeld.
    Hij groeit verder goed, qua metingen loopt hij bijna een week voor. Weer helemaal blij tot nu toe gaat alles goed! :rolleyes:
     
    dame82 en Nyma vinden dit leuk.
  20. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oooh Baby wat een mooi nieuws!! Wat fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo! Altijd wel weer spannend. En hij groeit dus goed in je buik! Die zal nu ook wel groter worden ;) Wauw, alweer op de helft zeg! Zijn jullie al druk bezig met de voorbereidingen? Babykamer, kinderwagen/maxi cosi, eerste kleertjes, geboortekaartje, namen.. zoooo'n bijzondere tijd :)
     
    Baby1798 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina