Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel! Voor jullie ook een heel mooi 2021 gewenst!! Een heel bijzonder jaar voor jullie, met de komst van jullie mannetje! :)
    Hoe voel je je verder? En al druk bezig met de voorbereidingen? Babykamer, naam, kinderwagen, eerste pakje :D

    Hier helaas eergisteren weer ongesteld geworden. Ik was er deze dagen zo mee bezig, kon er niet van slapen, voelde van alles, het was een hele teleurstelling toen ik toch ongesteld werd :(
    Ik zal volgende week bij de huisarts om een verwijzing vragen om weer te beginnen met IUI, nu alweer een half jaar zelf aan het proberen. Ik weet alleen niet of deze zorg momenteel wel doorgaat.. Voel me ook wel bezwaard om de verwijzing te vragen, het is zo moeilijk voor de ziekenhuizen momenteel. Ik ga er vanuit dat we in ieder geval niet gelijk terecht kunnen. Maar dan staan we maar weer op de lijst in ieder geval!

    We gaan vol goede moed het nieuwe jaar in, met hopelijk steeds minder corona en steeds meer het oude normaal en hopelijk heel veel mooie gebeurtenissen! :)
     
  2. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw

    Ahh wat een tegenvaller... Je hoopt toch op een wonder en dat je het hele ziekenhuis traject kan overslaan.

    Ik zou me niet bezwaard voelen hoor, de rest van de zorg draait ook gewoon door.. Het is erg die corona maar je kan er moeilijk alles voor laten wijken. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en dat jullie wens voor een 2e kindje snel in vervulling mag gaan!

    Met ons gaat alles goed. De kleine (en ik) groeien lekker door :roflmao: Vandaag precies 26 weken zwanger en ik heb soms nog steeds momenten dat ik denk is het wel echt zo.. Echt apart.. Soms nog zo onwerkelijk..

    De kinderkamer is eigenlijk al helemaal klaar en ik moet zeggen dat ik daar nu wel erg blij mee ben in deze gekke tijd.
    De naam, eigenlijk namen, weten we ook al. De eerste naam waren we het al snel over eens, de tweede (vind ik erg mooi) begint nu langzaamaan te wennen. Ik vind twee namen toch wel erg mooi.. :p
     
    Nyma vindt dit leuk.
  3. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja, onwerkelijk is het he.. vooral ook omdat het zo lang geduurd heeft voordat het zover was bij jullie. Je hebt zolang kunnen dromen hiervan en nu is het echt! Dan ben je extra extra dankbaar!
    Mooi inderdaad dat de kinderkamer af is, je kunt nu niet even makkelijk naar een winkel of bouwmarkt.
    Superleuk dat jullie 2 namen hebben! Daar moet je het ook maar beide over eens zijn, ook niet altijd makkelijk!
    Je kunt nu beginnen met aftellen naar je verlof! Met hoeveel weken ga je met verlof?

    Dankjewel voor je bemoedigende woorden, ik doe het ook maar gewoon, de verwijzing vragen. Maar afwachten hoe snel we terecht kunnen!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  4. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik wil proberen te blijven werken tot 36 weken, of dat lukt is een tweede :roflmao:
    Ik heb liever na de bevalling wat langer vrij. Ik neem sowieso nog een maandje vakantie erachteraan dus tot augustus lekker verlof :)
     
    Nyma vindt dit leuk.
  5. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Even een update: ik heb de stap gezet en de verwijzing gevraagd, ging gelukkig makkelijk, hoefde niet op het spreekuur bij de huisarts te komen. Heb gelijk het ziekenhuis gebeld, en kan over 2 weken al komen voor intake! Ik word eerst 's ochtends gebeld door de fertiliteits verpleegkundige over intakelijsten die we moeten invullen, en diezelfde dag kan ik nog bij de gynaecoloog komen. Het is een onbekende gyn, vind ik niet heel erg, vond de vorige wel eens wat warrig. En zal mijn verhaal ook weer doen over het tussentijds bloedverlies, ben benieuwd wat deze gyn ervan zegt!

    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, of we gelijk van start kunnen gaan met IUI of dat ik/we eerst nog weer onderzoeken moeten doen. Ik hoop het niet.. met een beetje mazzel zouden we dan mijn volgende cyclus al kunnen starten maar ik houd er ook rekening mee dat het de cyclus daarna is.

    Sorry voor mijn lange verhaal, gewoon even van me afschrijven ;) Heb het deze keer nog aan niemand verteld, terwijl vorige keer een aantal naasten wel op de hoogte waren dat we de MMM in gingen. Stiekem heb ik de hoop dat het weer snel lukt, maar wil ook niet teveel hopen, misschien hadden we de vorige keer gewoon heel veel geluk... ik merk dat ik het weer erg spannend vind allemaal!

    Hoe gaat het bij jou Baby1798? Hoe voel je je?
     
  6. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen! Ik denk dat ze de zaadcellen misschien wel van te voren zullen checken om te kijken of de kwaliteit/hoeveelheid hiervan hier niet achteruit is gegaan en IUI dus nog de juiste keuze is. Anders zou je misschien een ander traject in moeten gaan en is het zonde om eerst IUI te doen. Hopelijk is alles nog in orde en kunnen jullie gelijk met de IUI starten. Wat spannend weer zeg!!

    Hier gaat alles wel goed, op het slechte slapen na. Ik heb gisteren controle bij de Vk gehad en ze zei dat mijn buik /baarmoeder wel wat hard aanvoelt. Dat klopt wel want de laatste 3 dagen heb ik regelmatig een opgeblazen harde buik. Als dit niet minder wordt moet ik gaan minderen qua uren op mijn werk. Ik wilde ip tot 36 weken door werken maar als het niet gaat is het niet anders..
    @Nyma hoelang heb jij door gewerkt in je zwangerschap?
     
  7. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hm, wat vervelend... Dus je moet misschien wat rustiger aan doen? Idd dan wel jammer als je graag zolang mogelijk had door willen werken. Aan de andere kant is nu je gezondheid en die van het kindje het belangrijkst!
    Ik heb doorgewerkt tot 35 weken. Ik merkte op het laatst dat ik er wel echt aan toe was. Lichamelijk ging het nog wel aardig goed, heb ook niet een fysiek zware functie, maar vooral mentaal stond op het laatst mijn hoofd niet meer naar het werk. Het is ook heerlijk om die laatste weken vrij te hebben, lekker me-time, in de rust, en de laatste voorbereidingen te doen!

    We wachten het af qua onderzoeken, ik hoop dat de zaadkwaliteit nog goed genoeg is voor IUI.. we laten het maar op ons afkomen maar het is inderdaad weer erg spannend!
     
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja het is niet anders.. Ik ga voorlopig 2 uur per dag minder werken om te kijken of mijn harde buiken daar wat minder van worden. Ik ga ook stoppen met 34 weken met werken, het is niet anders, gelukkig heb ik nog genoeg verlofuren staan dus neem ik die twee weken maar voor lief.

    Spannend weer hoor voor jullie, wanneer is jullie eerste afspraak?
     
  9. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke, ik hoop dat je lijf wat meer tot rust komt zo. En goed dat je nu ook de beslissing hebt genomen om wat eerder te stoppen.
    Ik herinner me nog dat ik met de zwangerschap/bevalling/kraamtijd bepaalde wensen of een planning in mijn hoofd had, maar dat dingen vaak toch ook anders lopen. Dat zie ik ook in mijn omgeving en dat is dan wel even een teleurstelling. Maar het is nu eenmaal niet te plannen allemaal, vooral niet bij een zwangerschap of bevalling. Het belangrijkste is dat je kindje gezond is en jij ook!! :)

    We hebben volgende week vrijdag de eerste afspraak!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo, daarom heb ik me er maar bij neergelegd. Ik heb ook nog genoeg verlofuren dus het is beter zo maar het was idd even schakelen ;)

    Ik ben benieuwd volgende week vrijdag, laat je het even weten als jullie geweest zijn? Ik ga voor jullie duimen dat jullie gelijk kunnen starten! :thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  11. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor het duimen! Ik houd je op de hoogte! Stiekem hoop ik nog dat het deze ronde raak is (zit nu op 3 dpo) maar anders hopelijk snel starten met IUI!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  12. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Hier vandaag weer bij de Vk geweest voor controle. Mijn baarmoeder blijkt toch iets sneller te groeien dan normaal (ik zat al boven de grote baby gemiddelde lijn). Mijn suiker is vandaag gecheckt en die was gelukkig goed. Volgende week donderdag krijg ik een extra groeiecho, ben erg benieuwd hoe groot hij nu daadwerkelijk is en fijn dat we nog even baby mogen kijken gezien de pretecho niet door kon gaan.

    @Nyma hoe was jullie afspraak vandaag?
     
    Nyma vindt dit leuk.
  13. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dus de baby vindt het zo fijn bij jou dat hij extra goed groeit! ;) Gelukkig was je suiker goed, kunnen er nog andere redenen zijn waarom de baby groot is?
    Wat jammer dat de pretecho niet doorging :( Is dat vanwege corona?
    Ik hoop dat het meevalt met de grootte en dat het verder geen gevolgen heeft voor de bevalling etc!

    Vandaag inderdaad de afspraak gehad, pff ik vond het toch wel weer erg spannend hoor. Voelde me er steeds wel aardig nuchter onder maar toen ik het ziekenhuis in liep kreeg ik allemaal flashbacks van 2 jaar terug met al die onderzoeken enzo, de spanning en onzekerheid van toen. Was echt super nerveus.
    Vanochtend was ik eerst gebeld om vragenlijsten door te spreken en later op de ochtend dus naar de gyn. Het was een vervangende gyn. Hij begon weer over allemaal onderzoeken, misschien moest er weer een hsg worden gedaan etc, ik dacht toen echt: neeeee, dat wil ik echt niet :confused: Wil gewoon weer met IUI starten! Uiteindelijk hebben ze nog wel weer een kweek voor chlamydia gedaan en omdat alles er goed uit zag hebben we toch gelijk groen licht gekregen om weer te starten! Heb de Ovaleap alweer in de koelkast liggen. Moet nu bellen als ik ongesteld word voor een uitgangsecho. Ik verwacht dat woensdag mijn NOD is dus dat is al snel!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  14. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Idd vanwege de corona. Op dit moment mogen er alleen medische echo's gemaakt worden.
    Met 19 weken liep hij al een weekje voor qua groei dus ik ben erg benieuwd.
    De gyn zei wel dat als hij groter is (zover zwangerschapssuiker) dat dat vaak de gezondere baby's zijn. We wachten het maar af.. :rolleyes:

    Fijn dat jullie gelijk mogen starten. Die hsg had ik zeker geweigerd, dat doe ik echt NOOIT meer!!! Wat een verschrikkelijk onderzoek en waarvoor...
    Hoop dat het snel weer raak is bij jullie!
    Hoe gaat het nu met bloed /bruinverlies na je eisprong? Ga je er nog medicatie voor gebruiken of ga je het eerst zonder proberen?
     
  15. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Wat jammer.. gelukkig mogen jullie met de groeiecho even extra spieken naar jullie mannetje ;)
    Oh, dus op zich is het dus niet echt een 'probleem' dat de baby groter is, altijd fijn om te horen dat het waarschijnlijk een goed gezonde baby is :D

    Nee klopt, ik zie ook niet het nut in van de hsg, het was vorige keer goed en dan zou je alles wel weer kunnen onderzoeken, ook het bloed en hysteroscopie etc. Voor ons is het wel duidelijk: gewoon weer starten met IUI! Maar misschien denk ik te simpel ;) Gelukkig kwam de gyn erop terug toen hij de echo maakte, alles zag er normaal uit. Volgende week krijg ik nog de uitslag van de chlamydia maar die zal ook negatief zijn :roflmao:
    Het bloed en bruinverlies is nog steeds aanwezig, het begint sinds ik mijn cyclus terug heb een paar dagen na mijn eisprong. En dan in wisselende hoeveelheid, soms echt een bloeding met veel bruin/rood bloed en soms een dag wat minder. Dat brengt mijn hoofd dan op hol "zou ik dan toch zwanger zijn?". Tot het volgende wc bezoekje er weer een bloeding is ;) Ik trap er iedere keer weer in.
    Gisteren heb ik het wel benoemd, maar de gyn ging er niet zo op in. Het was ook wel weer best veel om te bespreken in korte tijd. Ik ga nu eerst zo de 1e IUI in maar zal het zeker weer ter sprake brengen en als het niet snel lukt ik dan utrogestan wil proberen.
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Haha ik snap je helemaal.. Ik heb nu zelfs nog dat ik op het toiletpapier kijk, tis zo'n gewenning. Terwijl ik sinds de 14e week geen bloedverlies meer heb gehad blijft het in mijn hoofd zitten.. Stom hè.. Ik zal blij zijn als we ons mannetje gezond en wel in onze handen hebben!

    Ik maak me ook niet echt druk om de grootte alleen is het wel fijn om te weten als hij wat groter is.. Dan mag ik hopen dat ze me niet tot na de uitgerekende datum laten doorlopen :roflmao:
    Nu al zin om ons kleine mannetje na 11 weken weer even te bewonderen! :D
     
    Nyma vindt dit leuk.
  17. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja zo herkenbaar... Op het papiertje kijken. Dat zit er zo in!
    Goed inderdaad dat er rekening mee gehouden kan worden. Wanneer hebben jullie de echo?
    Ik weet nog inderdaad dat ik vooral de laatste weken ook zo graag de baby in mijn armen wilde hebben. Het gevoel dat je er dan meer invloed op hebt. En was me steeds zo bewust van de bewegingen, als hij dan even wat minder beweegde maakte ik me gelijk zorgen.
    Gelukkig schiet het echt al op bij jullie, bijna 30 weken!! :D
     
  18. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja elke week is weer een cadeautje! Hopelijk blijft hij nog even lekker zitten!
    We hebben donderdag de echo.
     
    Nyma en JupitR vinden dit leuk.
  19. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Succes alvast morgen Baby1798!!

    Hier menstruatie weer doorgebroken (Grrrrr). Aanstaande vrijdag afspraak voor uitgangsecho!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  20. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ahh balen!! Maar gelukkig mag je weer van start! Hopelijk is het weer gelijk raak! :thumup:
     
    Nyma vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina