Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oooh fijn dat hij goed is gegroeid!! Dat is toch wel mooi om te horen. Alles is lekker normaal! De baby blijft dus nog even lekker bij je zitten ;) Nog even lekker genieten van het zwanger zijn en dat bijzondere gevoel in je buik!

    Vanmiddag telefonisch gesprek gehad met de gyn en heb er een goed gevoel over. Ze had hetzelfde plan in gedachten als wij, in ieder geval nog 2x IUI en dan weer even evalueren. IVF nu nog niet aan de orde. Ze klonk nog wel redelijk optimistisch, ook mijn leeftijd (36) vond ze nog geen reden om eerder over te stappen op IVF of ICSI.
    Ik ben er blij om, deze ronde 'rust', (wel zelf proberen natuurlijk), daarna in ieder geval weer 2 kansen!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  2. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Fijn dat het een goed gesprek was. Nu eerst even rust. Hopelijk doen de vitamines ook in de tussentijd iets bij je vriend en verbetert de kwaliteit van het semen ook iets.
     
    Nyma vindt dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoi meiden,
    Ik ben vanwege mijn eigen topic geattendeerd op jullie groepje. En dus dit topic.. wellicht herkenbaar voor iemand hier..

    Ik heb kortstondig de pil geslikt omdat ikbhele heftige en pijnlijke menstruatie had, ongeveer een half jaar aan de pil, maar ik kreeg migraine aanvallen dus gestopt... nu komt het..

    De cyclus na stoppen met pil(dus dat ik ging vloeien) duurde netjes 30 dagen, dus ik werd al blij, yes een gewone normale cyclus!
    Toen brak mn 2e cyclus aan (deze was de 1e echte van mezelf) en ik bloedde de 1e 21 dagen, op dag 21 heb ik de huisarts gebelt en gevraagd of dit kon stoppen.. dat kon, en ik kreeg een kuur van 10 dagen provera, na 2 dagen stopte gelukkig het bloeden. (Ik verloor dagelijks 4 nachtmaandverbanden vol!) En dat 21 dagen!
    Iknwas dus best wel opgelucht even geen bloed meer te zien.
    Ze zei me dat ik daarna wel weer zou gaan bloeden omdat t de boel zou resetten, nou prima, de cyclus met provera heeft 37 dagen geduurt bij elkaar, toen begin ik weer een nieuwe cyclus, op cd 6 verloor ik t laatste beetje bloed, en ik dacht nou dat heeft dus gewerkt... boy was i wrong!!!
    Op cd 12 (1maart) had ik mn 1e intake bij de fertiliteitskliniek omdat wij in augustus voor nog een kindje gaan doormiddel van een cryo tp.
    Ik werd die ochten wakker van nare buikpijn, en ik dacht nog oh shit ik word ongesteld.. en ja hoor op de wc kwam ik er inderdaad achter weer te bloeden..
    Ik ben toch naar de afspraak gegaan, en de gyn heeft uiteindelijk me onderzocht met echo, de baarmoeder was 1 grijze massa, die kon ze niet goed beoordelen.. voor de rest zag alles er goed uit.
    Ze heeft me ook bloed laten prikken en de uitslag daarvan was ook goed.
    Het bloedverlies vanaf cd 12 heeft wederom 6 dagen geduurt, en volgens de gyn hoefde ik niet opnieuw te gaan tellen, dus dat doe ik ook nog maar niet(oke in mn handtekening wel, maar pas ik aan zodra ik weer bloed zie)

    Ohja en volgens de gyn zou t niet liggen aan de korte pil gebruik, daarvoor zou het te kort zijn geweest om mn lijf zo in de war te schoppen.
    Daar komt nog bij, dat ik in t verleden ook al eens gestopt ben met de pil en toen direct een stabiele goede cyclus had. Altijd tussen de 22 en 30 dagen.

    Is dit herkenbaar voor iemand? En weet iemand of ik toch niet opnieuw had moeten tellen vanaf cd 12? Want ik wacht nu alweer 3 weken op bloed:confused: nahja zit nu ind e 4e week geteld vanaf de 1e dag dat ik weer ging bloeden
     
  4. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hallo Kimmetjuh90, wat ontzettend vervelend van al dat bloedverlies steeds.. heel frustrerend en ook omdat je eigenlijk nu niet weet waar je zit in je cyclus :confused: Het maakt allemaal erg onzeker!
    Is het echt rood bloed of vooral bruin?

    Hier heb ik ook altijd veel tussentijds bloedverlies, maar vooral bruin, wat begint in de 2e helft van de cyclus. Dat begon bij mij ook een paar cycli na het stoppen met de pil, maar dat was na zo'n 8-10 jaar gebruik daarvan. Toen ik naar de huisarts ging werd aangegeven dat het waarschijnlijk nog van het ontpillen kwam. Een jaar later was het echter nog steeds aanwezig en omdat we ook een kinderwens hadden ben ik doorverwezen en zijn er onderzoeken gedaan, waaronder op chlamydia, lab op hormonen, een hsg en hysteroscopie. Alles was normaal, dus geen oorzaak gevonden. Ik vermoed zelf dat het toch iets hormonaals is, omdat het steeds op redelijk hetzelfde moment in de cyclus komt.
    Ik ben er wel 1x zwanger mee geworden gelukkig, na de zwangerschap is het bruinverlies helaas wel terug gekomen, al komt het nu iets later dan voor de zwangerschap.

    Tussentijdse bloedingen kunnen verschillende oorzaken hebben.. heb je binnenkort nog een afspraak bij de gyn?
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee bij mij is t echt rood bloed, was zelfs de laatste bloeding die 6 dagen geduurt heeft met stolsels, dusnik denk dat ik op CD 12 weer aan eeb nieuwe cyclus begonnen ben.. zit nu op cd 26 dan.. stel het is geen nieuwe cyclus, dan zit ik nu op cd 37..
    Ik heb geen nieuwe afspraak, we kozen er voor om er niks mee te doen nu en gewoon af te wachten.
    Want stel in augustus is t nogsteeds een zooitje, dan kan ik ook een cryo terugplaatsing in kunstmatige cyclus krijgen.
     
  6. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hmm ja lastig inderdaad... inderdaad dan eerst maar even afwachten. Ik hoop dat je cyclus snel weer wat op orde is! Spannend, dat jullie weer voor een kindje gaan. Alvast heel veel succes gewenst!
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel
     
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Het klinkt inderdaad of je hormoonhuishouding wat in de war.. Ik weet niet of je erin geloofd maar je hebt van die kuurtjes om de hormoonhuishouding wat rustiger te krijgen.. Mocht het lang duren zou ik inderdaad voor de kunstmatige cyclus gaan.

    Ik heb ook een cryo tp gehad in kunstmatige cyclus en ben hier achteraf wel blij om. Ik had zoveel doorbraakbloedingen en in de kunstmatige cyclus met Progynova en Utrogestan niet.

    Ik hoop dat het snel wat rustiger bij je wordt zodat je voor de tp kan. Succes!
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel, ja ik hoop ook dat t allemaal gauw beter gaat, maar ben er bang voor haha
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  10. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oeoeh Baby1798, 39+5 al!! Hoe gaat het met je?? Al voortekenen? Ik hoop dat je je nog goed voelt! Voel je je er klaar voor? Spannend hoor, ik denk aan je!! :)
     
  11. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Nog steeds rustig.. Geloof dat hij er nog geen zin in heeft met dat koude weer :roflmao:
    Van mij mag hij nu wel komen :D We wachten maar rustig af..
     
    Nyma vindt dit leuk.
  12. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Haha, hij heeft gelijk, het is ook koud ;)
    Maar kan me voorstellen dat je hoopt dat hij snel komt. Ik duim voor je!! Hopelijk snel babynieuws hier!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Net weer controle gehad. Inmiddels 40+3 en onze kleine man vindt het nog wel prima geloof ik.. :roflmao:
    Bloeddruk is gelukkig stabiel (wel iets verhoogd), urine vooralsnog schoon dus gelukkig nog geen verdere acties nodig.

    Donderdag weer voor controle als de kleine zich dan nog niet gemeld heeft en daarna worden de controle om de dag. Ben benieuwd of hij nog zo lang blijft zitten :rolleyes:
     
    Nyma en dame82 vinden dit leuk.
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oeh hij houdt het spannend :) Onze eerste dame had er ook geen zin en die is 41+2, na inleiding, geboren! Dus het kan zo maar nog een week duren. Gelukkig voel je je wel prima nog! Een ding weet je zeker: het gaat niet langer duren dan 10 dagen (als ze uiterlijk tm 42 weken wachten).
    Succes met afwachten meis en zet um op!
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  15. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Dat is zeker waar! Ze kunnen eventueel met 41 weken beginnen met strippen, het is net wat je zelf wilt en hoe het met de baby gaat. Tot nu toe gaat het nog goed dus ik hoop dat het vanzelf op gang komt :rolleyes: We wachten maar (on)geduldig af :roflmao:
     
    dame82 vindt dit leuk.
  16. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ooh ik dacht even spieken hoe het hier is, maar de baby houdt zich nog rustig dus! Fijn dat je goed onder controle wordt gehouden.
    Super spannend, dat het ieder moment kan beginnen. Het fijnst zou zijn als het inderdaad spontaan begint, maar afwachten! In ieder geval kunnen jullie snel jullie mannetje in de armen houden!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Vannacht na een pittige bevalling dan eindelijk ons mannetje mogen ontmoeten in real life, helemaal in love! ❤️ Hij weegt 3828 gram en is 53 cm lang.
     
    Zaza258, Nyma en dame82 vinden dit leuk.
  18. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jaaaa daar is hij dan! Gefeliciteerd meid :) Jullie mannetje eindelijk in jullie armen, zo blij voor jullie! Een pittige bevalling dus...neem maar de tijd om bij te komen en herstellen! Ben stiekem wel benieuwd naar zijn naam als je wilt delen:)
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  19. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oooh wat super!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetje! Wat fijn dat jullie hem nu eindelijk in de armen mogen houden! Dus wel een pittige bevalling, als je eraan toe bent zou ik wel graag willen weten hoe het is gegaan!
    Gaat alles verder goed met jou en de baby?
    Nu eerst maar even bijkomen, laat je maar even lekker in de watten leggen.
    Geef je ook borstvoeding of flesvoeding?
    Hopelijk gaat het wat met je, rustig aan herstellen! Liefs :)
     
    dame82 vindt dit leuk.
  20. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Zijn naam is Mitch Vince. Hij doet het echt super goed! Trots op ons ventje! ❤️

    Gelukkig gaat nu alles goed. Ik ben donderdag voor de eerste keer gestript met 1cm (lichte voorweeën). Vrijdag had ik 2cm alleen de voorweeën zette niet echt door. Gezien ik die nacht al niet geslapen had, had ik paar keuzes: naar het ziekenhuis om een nacht met perfalgan/pethedine proberen te slapen thuis normison/pcm innemen of nog een keer strippen. Uiteindelijk voor nog een keer strippen gekozen. In 4 uur tijd ging ik van 2 cm naar 7 cm en de weeën namen zo toe qua intensiteit dat ik ze bijna niet kon verdragen. We mochten naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis had ik al snel 9cm ontsluiting (binnen een uur denk ik). De weeën kwamen om de 2-3 minuten en tussendoor bleef de kramp ook aanhouden. Ik had dus tussen de weeën door ook geen rust meer...
    Ze hebben mijn vrucht vliezen gebroken en het bleek dat er meconium in zat dus ik werd medisch. Echter bij 10 cm zette ze persweeën niet lekker door en ik raakte ook oververmoeid. Ik heb nog zo'n 2 uur geprobeerd zelf te persen maar ik was op. Uiteindelijk weeën opwekkers gekregen (die niet werkte :roflmao:) en omdat het zolang duurde werd de gyn erbij geroepen. Uiteindelijk is hij met de vacuümpomp en een knip gehaald. Ik heb dit totaal niet als negatief ervaren, het was eerder een verlossing want met twee persweeën was hij er.

    Het gaat nu goed met ons. De hechtingen zijn nog wel wat gevoelig en er zit een flink hematoom maar voor de rest voel ik me goed en doet onze kleine man het ook super goed! :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina