Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Spannend weer! Is het allemaal wel een beetje te doen met je zoontje? Lijkt me best pittig om weer in het traject te zitten en dan nu met een kleintje erbij.

Wij willen tzt ook nog voor een tweede en daarmee ook niet te lang wachten omdat we weten dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, ook al hebben we nog 7 embryo's in de vriezer liggen. Maar moet er nog even niet aan denken om weer de ritjes naar België te moeten maken :roflmao: Maar wie weet is het niet nodig, dame82 is daar een voorbeeld van.

2. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Het valt mee gelukkig, we mogen momenteel toch niet met z'n tweeën naar de afspraken, dus ik ga dan alleen en dan kan mijn vriend meestal wel even oppassen, hij werkt thuis. We wonen ook dichtbij het ziekenhuis, 10 minuutjes rijden.
    Als we straks het IVF traject in moeten wordt het wel lastiger denk ik, dat doet dit ziekenhuis niet en dus moeten we verder weg. Gelukkig hebben we wel wat oppasmogelijkheden in de familie dus dat komt vast wel goed.
    Ik kan me voorstellen dat jullie ook niet te lang willen wachten. En inderdaad, misschien is het helemaal niet nodig! Maar nu nog maar even niet over nadenken, eerst lekker genieten van jullie kleine mannetje! Je voelt vanzelf wanneer er weer meer ruimte en energie komt om voor een 2e kindje te gaan!

3. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Even een update: donderdag bleek er toch nog geen follikel rijp, moest vanochtend terugkomen. Op een of andere manier duurt het deze cyclus wat langer.. vanochtend wel 1 rijpe follikel, nu staat voor maandagochtend de IUI gepland, vanavond ovitrelle. Hopelijk weer wat een goede score maandag!

Hoe was het bij het consultatiebureau? :)

Baby1798 vindt dit leuk.
  4. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat spannend weer! Zo zie je maar dat geen enkele cyclus hetzelfde is, misschien is het een goed voorteken :DMijn duimen gaan weer volop voor jullie draaien! :thumup:

Bij ons was alles goed. Ons zoontje heeft alleen een lichte afwijking aan zijn heupje (heupdysplasie) waarvoor hij over een maand een echo krijgt. Hopelijk is alles goed.

Verder was hij goed gegroeid, momenteel is hij al 62 cm (hij groeit enorm in de lengte) en is hij 5180 gram.
    Hij heeft ook een lichte voorkeurshouding dus we moeten wat oefeningen met hem doen. Over een maandje kijken ze opnieuw en dan krijgt hij ook zijn eerste prikjes :oops:

Nyma vindt dit leuk.
  5. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Oke, spannend even dus, die echo van de heupjes. Hopelijk valt het mee!
    En wow, wat is hij al gegroeid zeg!! :D Geef je nog borstvoeding?
    Wat gebeurt er veel he, die eerste maanden. Prikjes is ook altijd weer even spannend hoe ze daarop reageren. En voor mama ook altijd zielig om te zien :cry:
    Ons zoontje had ook heel erg een voorkeurshouding. De kinderfysiotherapeut heeft daar uiteindelijk mee geholpen. Goed dat jullie daar gelijk al oefeningen voor kunnen doen!

Vanochtend weer IUI gehad. Score was minder dan vorige keer, VCM was maar 0,8. Afwachten maar weer, heb er nu toch geen invloed meer op! Ben altijd blij als dit moment weer voorbij is, dat het gelukt is enzo. Nu even 2 weken geen hormonen en hierna doen we waarschijnlijk een ronde rust voordat we de laatste ronde ingaan, in verband met vakantie. Ook wel even lekker!;)

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He dames,
    Hier weer eens even bijgelezen!
    @Nyma weer een nieuwe ronde IUI. Spannend meid! Er hoeft maar een snelle Jelle tussen te zitten. Duimen maar! En jullie mannetje is deze maand ook jarig he?! Gefeliciteers :) Alweer 2! Gaat snel he. Hebben jullie het een beetje gevierd?

@Baby1798 wat fijn te lezen dat het bij jullie ook allemaal goed gaat! Al een beetje aan het wennen dat jullie nu met 3 zijn?
    Ik lees dat hij een echo krijgt van de heupjes. Dat heeft onze jongste ook gehad. Gelukkig bleek alles goed, hopelijk bij jullie ook. De echo zelf hoef je je niet druk om te maken. Hier deden ze dat heel zorgzaam en lief. Het doet geen pijn, maar ze moest wel in gekke positie liggen. Maar beetje afleiden werkte prima.
    En eventueel nog tip mbt de voorkeurshouding: de osteopaat. Ook met onze dame geweest ivm veel huilen en heeft wel geholpen.

Nyma vindt dit leuk.
  7. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik geef momenteel nog borstvoeding, hij krijgt ook per dag 2 flesjes kunstvoeding. Over een maand wil ik het wel verder gaan afbouwen ook vanwege mijn werk. Misschien dat ik dan naar s'ochtends en savonds borstvoeding ga een de rest kunstvoeding, even kijken tegen die tijd.

Wat balen dat het VCM weer minder was. Voor de komende 2 weken dus weer op het wachtbankje. Spannend weer!
    En bijna vakantie, wat heerlijk! Gaan jullie nog weg? Zo ja, waar naartoe?
    In ieder geval een goed vooruitzicht!

8. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips! Ik verwacht dat de echo ook goed zal zijn. Het is ook meer preventief, de jeugdarts verwacht ook niks ergs maar ze zegt ik kan het niet goed voelen.
    En wat betreft de voorkeurshouding vind ik het heel erg meevallen. Hij slaapt alleen vaak naar rechts maar hij komt wel gewoon naar links. Hopelijk is fysio oid verder niet nodig.

Hoe gaat het verder met jouw en je meisjes? Hoe oud zijn ze nu precies?

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier gaat het goed! Meisjes groeien als kool ;) Onze jongste is in de geboortemaand van jullie zoon 1 geworden en de oudste net 3. Het zijn lieve meisjes, maar ook wel pittig. De oudste met driftbuien. En de jongste wil natuurlijk veel meer dan ze kan, daardoor geregeld gefrustreerd. Maar geniet ook iedere dag van ze :)

Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  10. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel, lief dat je ook meeleeft! :) We hebben inderdaad ons zoontje zijn 2e verjaardag 2 weken terug gevierd! Was heel erg leuk, hij was zich wel bewust dat hij cadeautjes mocht uitpakken en de taart vond hij ook zo lekker! Heel erg leuk! We hebben het alleen met familie gevierd verder. Best wel grappig, mijn eigen verjaardag kan me niet zoveel schelen maar de verjaardag van ons zoontje vind ik zo leuk :D

Leuk dat je nog borstvoeding geeft, en inderdaad ook mooi om het straks te combineren. Hij groeit toch wel dus doen wat voor jou het beste voelt!
    Nadat de IUI is geweest voel ik me altijd wel wat rustiger, het gaat iets meer naar de achtergrond nu ik even geen hormonen hoef te spuiten en geen ziekenhuisbezoekjes. Maar dat verandert straks wel weer richting NOD ;)
    We gaan naar een vakantiepark in Nederland op de Veluwe, lekker praktisch in een huisje ;)Lekker even chillen daar, zwembad, speeltuin en mooie natuur vlakbij!
    Gaan jullie ook nog op vakantie met de kleine man?

11. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja, hoe mooi het ook is om kindjes te hebben, het is toch ook wel heel erg pittig. En dan hebben wij er nog maar 1 ;) Laatst las ik ook nog dat kinderen altijd vervelender zijn met hun moeder in de buurt :roflmao: Hebben we dat ook nog ;)
    Maar het is soms lastig om alle ballen hoog te houden, je gezin, werk, huishouden, sociale activiteiten.. Wel belangrijk om ook echt momenten voor jezelf in te plannen want die zijn schaars!

12. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    #1092 Baby1798, 24 jun 2021
    Laatst bewerkt: 24 jun 2021
    Heerlijk! Even lekker weg met zn drietjes en genieten van het niks moeten :rolleyes: en vooral van even geen hormonen.. Maar hopelijk is het dan ook niet meer nodig ;)

Wij hebben in september 3 weekjes samen vrij en dan hoop ik nog wel even weg te kunnen maar we blijven sowieso in Nederland. Hopelijk wordt het in Nederland ook nog een beetje lekker weer, de voorspellingen zijn in ieder geval goed voor de komende periode :thumup:

Nyma vindt dit leuk.
  13. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja ik hoop idd ook dat het daarna niet meer nodig is ;) Ik voel nog helemaal niks maar het is ook nog veel te vroeg :roflmao:

Lekker dat jullie misschien ook nog even weggaan met de kleine. Hopelijk inderdaad lekker weer de komende tijd, dat doet al zoveel :cool:

14. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @Nyma hoe gaat het met je? Ik zag dat het inmiddels ruim 2 weken geleden is van de IUI.. Hoop stiekem toch op goed nieuws..

Nyma vindt dit leuk.
  15. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Hey Baby1798, sorry dat ik nog niks had laten weten, ben op vakantie en heb hier geen wifi ;) Helaas ook IUI 5 mislukt.
    Ik had zaterdag al getest (12dpo), omo-wit, dus dacht dat het over was. Maar werd maar niet ongesteld. Haalde me alweer van alles in mijn hoofd. Maar gisteravond kwam de rode vloedgolf al. Dacht dat ik het al had verwerkt door die witte test, maar het komt nu vandaag toch wel weer even hard aan. :(
    Nu eerst een ronde rust, daarna 6e IUI en verwijzing IVF vragen. Ik ga er vanuit dat het daar op uitdraait..

Even wat leukers: het gaat het met jou en jullie mooie ventje? :D Krijg je alweer wat meer slaap 's nachts?

16. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat super balen zeg.. :( Gelukkig nu wel even lekker vakantie. Hoop dat jullie er toch een beetje van kunnen genieten ondanks de tegenslag en een beetje bij kunnen tanken. Het hele traject is best slopend.

Hier gaat alles goed. De laatste 3 dagen is de kleine man wat onrustiger, het slapen gaat dus ook weer even iets minder. Ik denk dat er een sprongetje aan zit te komen.. Hij spuugt ook meer en is soms ook wat huilerig. Verder gaat hij super snel met alles, hij draait al op zijn buik en vind het ook erg leuk om op het speelkleed op zijn buik te liggen.. Tot frustraties toe.. :roflmao:

17. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel, voel me alweer wat beter, het is heerlijk genieten hier op vakantie! Merk idd dat het er wel steeds meer in begint te hakken, teleurstelling op teleurstelling. Daar weet jij alles van, jullie hebben nog veel langer hierin gezeten. Maar met zo'n mooi resultaat gelukkig. We bijten nog even door!

Fijn dat het verder goed gaat met jullie! Lastig he, die periodes dat de baby iets minder in zijn vel zit. Het is altijd maar wat gissen wat de oorzaak is, al helpt dat soms wel om een oorzaak te bedenken, dan is het wat makkelijker te accepteren ;)
    Superleuk om die ontwikkeling te zien he! En dan willen ze vaak sneller dan ze zelf kunnen! :roflmao:

Baby1798 vindt dit leuk.
  18. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @Nyma, hoe was je vakantie? Heb je nog vrij of ben je alweer aan het werk?
    Inmiddels misschien ook gestart met poging 6 van de IUI?

Hier gaat alles redelijk goed. Onze kleine man had vorige week opeens koorts en na een bezoek aan de hap mochten we gelijk door naar de seh. Hij bleek nierbekkenontsteking te hebben, zo zielig. Hij heeft ab gehad en gelukkig begint hij weer de oude te worden. Tzt gaan ze nog wel een echo maken van zijn niertjes omdat het op zo'n jonge leeftijd niet zo vaak voor komt. Hopelijk komt hier niks geks uit :|

A.s. maandag is mijn eerste werkdag. Kijk er wel tegenop.. Zal weer even wennen zijn na 5 maanden thuis te hebben gezeten.. :eek: Maar zal ook wel weer wennen..

19. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Wow, wat een schrik voor jullie zeg! En wat sneu voor jullie mannetje.. Gelukkig gaat het weer de goede kant op! Goed dat ze even verder onderzoek doen, hopelijk inderdaad geen gekke dingen. Wat ben je dan kwetsbaar he in je kind, wat zullen jullie je zorgen hebben gemaakt!

En je verlof alweer voorbij, dat is even slikken.. Het zal wennen zijn maar je komt vanzelf weer in het ritme. Ik vond het echt verschrikkelijk om weer te beginnen, zag er zooo tegenop. Maar uiteindelijk was het ook wel weer goed om aan het werk te zijn!
    Moet je er 's nachts nog vaak uit of slapen jullie redelijk door?

Hier gaat het wel goed, vakantie was echt heerlijk!! De eerste werkweek alweer gehad!
    Ik ben nu 9 dpo in onze rustronde. Wel zelf aan de slag gegaan, maar verwacht er niks van. Dus ik denk eind volgende week weer starten met de 6e ronde IUI, en verwijzing IVF vragen!

20. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja was zeker schrikken. Ben blij dat hij weer opgeknapt is!
    Ik kijk er ook erg tegenop om weer te gaan werken, zeker nu hij net ziek is geweest. Gelukkig is mijn vriend de eerste week wel thuis maar het idee al om de hele dag niet bij hem te zijn, verschrikkelijk.. Ik ben wel al regelmatig 2-3 uurtjes weggeweest maar nog niet een hele dag dus dat zal wel even zwaar worden..

Fijn dat de vakantie je goed heeft gedaan. Waren jullie in Nederland gebleven of naar het buitenland geweest? Heerlijk even genieten van jullie gezinnetje en even bijkomen van alles. Ik hoop dat het je goed heeft gedaan en wie weet is het wel raak deze maand ;) (ik blijf duimen!!)

Hier een week geleden opeens buikpijn aan de linkerkant. Herkende het als mijn eisprong (ik ben ook zo lekker gevoelig :roflmao:
    ). Ik had nog een ovulatietest liggen dus dacht even kijken of mijn gevoel klopt en ja hoor daar kwam de pijn vandaan:D Af en toe ook al wat bruinverlies /bloedverlies gehad maar nog niet een echte menstruatie maar ik denk dat die er wel aan zit te komen nu. Iig fijn dat alles weer werkt maar dat tussentijdse bloedverlies had van mij wel weg mogen bijven.. :| Ik weet nu iig dat het met mijn hormoonschommelingen te maken heeft.
    Hoe is dat nu bij jouw?

Deel Deze Pagina