Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Fijn dat je vriend inderdaad nu eerst bij hem is. Hij moet ieder uur maar even een foto sturen ;) Je kunt het morgen! En accepteer het als je je even verdrietig voelt, dat is volkomen logisch en zullen je collega's zeker begrijpen. Wees maar lief voor jezelf! :) Komt goed, echt!

Je cyclus komt dus alweer op gang! Geef je ook nog borstvoeding?
    Het gaat bij mij nu een stuk beter met het tussentijds bloedverlies! Had het na de bevalling nog wel steeds, maar het is in de loop van de tijd steeds later begonnen. Vooral ook nu sinds we gestart zijn met IUI. Waar ik voor de bevalling op het moment van de eisprong al bruinverlies kreeg, begint het nu pas een paar dagen voor de menstruatie! Echt beter! Hoop dat het bij jou straks ook beter wordt, ben benieuwd!

We zijn in Nederland gebleven voor onze vakantie, ten eerste vanwege corona en ten tweede omdat ons zoontje niet echt een autorijder is :roflmao: Hopelijk wordt dat in de toekomst beter!
    Dankjewel voor het duimen! Ik zei wel dat ik er niks van verwachte, maar dat is ook wel een stukje zelfbescherming, niet teveel hoop hebben. Maar ik moet ook positief zijn, dus wacht het maar weer af komende week :rolleyes:

Baby1798 vindt dit leuk.
  2. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik geef inderdaad nog borstvoeding. Hij krijgt nu ochtend en avond borstvoeding en ertussenin flesjes. Ik kolf wel tussendoor 1x om de productie opgang te houden, dit vries ik in zodat ik straks als ik stop met de borstvoeding nog iets langer door kan geven. Even kijken of het te doen is icm werk. Ik ga iig door totdat hij zijn vaccinaties heeft gehad, deze zijn uitgesteld ivm de ab kuur. Volgende week vrijdag krijgt hij zijn eerste prikjes!

Fijn dat het bloed/bruinverlies bij jouw minder is geworden, dat geeft hoop :roflmao: Het rommelt bij mij wel alleen het zet nog niet echt door.. Ik zou over een paar dagen (volgens de ovulatie test) mijn menstruatie moeten krijgen dus ben benieuwd.. Was jouw eerste menstruatie je de bevalling heftiger dan normaal? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten..o_O

Nyma vindt dit leuk.
  3. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    En, hoe ging het vandaag, je eerste dag? Hoe voelde het?

Wat mooi dat je nog borstvoeding geeft! Inderdaad maar even zien hoe je het kolven op je werk ervaart. Ik vond het altijd heerlijke rustmomenten :D
    En spannend, die eerste prikjes. Altijd even afwachten hoe hij daarop reageert!

Volgens mij was mijn eerste menstruatie niet echt heftiger. Juist minder heftig voor zover ik me kan herinneren. Je hoort inderdaad wel eens dat er dan een ware stortvloed komt. Maar dat hoeft dus niet ;) Ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat!

Baby1798 vindt dit leuk.
  4. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Met weg gaan vind ik het wel even zwaar, moest ook even een traantje wegpinken. Opzich ging het op het werk goed alleen in de avond kwamen de tranen weer. Ik merk dat ik zelf niet zo lekker in me vel zit doordat ik erg druk in mijn hoofd ben met alles en dan ook nog de hormonen waardoor ik me niet zo top voel. Ik ben ook erg moe merk ik en op mijn werk houden ze er ook weinig rekening mee dat ik zo lang weg ben geweest. Vanaf morgen sta ik al weer volledig ingepland en ik vraag me af of ze rekening houden met dat ik ook moet kolven.. Er staan gewoon patiënten gepland en ik voel daardoor nu al druk en stress.. Ik heb besloten dat ik het morgen maar even aankijk maar anders ga ik met mijn leidinggevende praten, ze moeten vind ik iets meer rekening houden met mijn situatie (ik ben officieel ook nog bezig met mijn opleiding maar ze zetten mij dus al volledig in). Het kolfmomentje gaf me gisteren ook echt even rust, dus dat hou ik er denk voorlopig nog even in :p Ik zei al tegen mijn vriend denk dat ik het 2x per dag ga doen en dan 1x lekker een tukje ga doen :roflmao: (nee, gekheid hoor..)

Hij is vandaag een paar uurtjes bij opa en oma, ook dat is even wennen. Er komt een hoop op je af in zo'n eerste week merk ik.. Ben blij als het weer weekend is en ik mijn kindje weer even voor 'mezelf' heb.

5. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Wat jammer dat ze je op je werk niet even wat sparen. En ze moeten je tijd en een ruimte geven voor het kolven. Het is zo logisch dat je er eerst weer even in moet komen. Er is ondertussen zoveel gebeurd, je hele leven is veranderd. En laat staan dat je nog aan het ontzwangeren bent en borstvoeding kost ook veel energie. Als ik jou was zou ik inderdaad niet te lang wachten met het gesprek aangaan, het zou jammer zijn als je straks overbelast bent. En als je het niet aangeeft dan weten ze ook niet hoe je je voelt (nou ja, ze hadden er wel even naar kunnen vragen toch?)
    Ik vind dat er wel veel druk op vrouwen staat, en dan 'we' wel erg snel weer moeten beginnen. Er zijn natuurlijk altijd vrouwen die weer graag willen werken, maar de meesten voelen zich er nog niet klaar voor, ik zie dat zo vaak om me heen en ik had het zelf ook heel erg.
    Hopelijk gaat het morgen wat beter en anders goed aangeven hoe je je voelt!
    Hoeveel uren werk je? Ben je ook minder gaan werken?

Baby1798 vindt dit leuk.
  6. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Nee, klopt. Dat is precies wat ik ook zeg! Ik voel me eigenlijk nog helemaal niet klaar om te gaan werken.. En dan had ik nog 5 weken extra vrij genomen. Ik vraag me af hoe sommige vrouwen dat doen om na 10 weken weer te gaan werken. Lijkt me ook niet echt gezond, je bent lichamelijk helemaal nog niet hersteld, laat staan psychisch. Wat je zegt, er is zoveel veranderd..

Ik ben van 32 uur naar 28 uur gegaan. Ik doe momenteel ook nog een opleiding maar die staat even 'on hold' en ik denk dat dat ook nog even zo blijft, eerst maar is wennen aan het nieuwe ritme en het normale werken.
    Ik hoop dat het morgen en overmorgen wat beter gaat maar gezien onze bezetting en het werk ben ik er bang voor.. Ik ga mijn best doen maar wat niet gaat gaat niet..

7. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Mijn eerste werkweek zit er weer op. Het gaat gelukkig steeds beter. Nu lekker 3 daagjes vrij. Volgende week gaat hij 2 dagen naar opa en oma, ben benieuwd hoe dat zal gaan.. Hoop dat hij het leuk gaat vinden, toch wel weer spannend! :rolleyes:

@Nyma hoe gaat het met jouw? Wanneer is je nod?

Nyma vindt dit leuk.
  8. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Nou, het is niet te geloven... maar ik plaste vanochtend 2 streepjes :eek: Helemaal flabbergasted en kan het nog steeds niet geloven... Het voelt heel onwerkelijk.
    Vandaag is mijn NOD en heb nog steeds geen bloedverlies.
    Hopelijk blijft het goed gaan!!

Bijgevoegde bestanden:

dame82 vindt dit leuk.
  9. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Fijn dat je de eerste werkweek overleefd hebt! De kop is eraf! Voel je je al iets beter? Had je wel tijd om te kolven?
    De meeste kinderen vinden het fantastisch bij opa en oma dus komt vast goed ;)
    Een opleiding erbij is inderdaad ook wel pittig, niet teveel hooi op je vork nemen he! Goed dat dat nog even op pauze staat!

Baby1798 vindt dit leuk.
  10. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Whaaaaaaaaaaaaaaaaa... Wat geweldig zeg!! :D Die vakantie heeft je goed gedaan! :p Wat super zeg, ik hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan!

Nyma vindt dit leuk.
  11. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Het gaat gelukkig al iets beter. Ik ben benieuwd hoe het woensdag en donderdag zal gaan. Hij gaat het vast heel fijn krijgen bij opa en oma! :thumup:

Vandaag moesten we met ons zoontje voor een echo van zijn heup en niertjes (ivm heupdysplasie en een nierbekkenontsteking) en gelukkig geen afwijkingen gevonden. Gelukkig maar!!

Is de positieve test bij jouw al een beetje ingedaald?? :rolleyes:

Nyma vindt dit leuk.
  12. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Fijn dat je je wat beter voelt. Hopelijk kun je je draai weer wat vinden en wat een balans vinden tussen werk en thuis!
    En wat fijn dat de echo's goed waren!! Vast een hele opluchting!

Ik moet zeggen dat ik nog steeds het idee heb dat ik droom, dat ik wakker word en het allemaal niet echt was! Ben nog steeds wel van de kaart. Had echt nooit gedacht dat het zo zou lukken en had me al helemaal ingesteld op IVF :oops: Zou zoooo mooi zijn als dat allemaal niet meer hoeft!
    Ik vind het ook nog steeds heel spannend en eng, ben heel bang voor bloedverlies, dus ieder wc papiertje inspecteren en ik loop regelmatig naar de wc om mijn onderbroek te checken :|Heb ook steeds een zeurend gevoel in mijn onderbuik, maar dat zal er wel bij horen, kan dat me niet zo herinneren van de 1e keer.
    Morgenochtend doe ik nog een test, heb nog een predictor liggen. En dan het ziekenhuis bellen, ik weet niet of ik daar voor de eerste echo moet of gelijk gewoon bij de verloskundigenpraktijk.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ooooh Nyma :eek::) wauw wat een prachtige test en wat een verrassing! Dit was een pauzeronde lees ik, dus spontaan?! Meis gefeliciteerd! Jeetje wat super fijn! En natuurlijk super spannend, dat kan ik me nog wel van mijn zwangerschappen herinneren ;)
    Grappig toeval: mijn kindjes zijn ook geboren in juni en april! Bereid je maar voor, aprilkindjes zijn ram van sterrenbeeld :rolleyes:
    Heel blij voor jou meis!
    Ik ben tr direct naar de verloskundige gegaan, maar was toen ook helemaal niet in traject. Dikke kans dat je in het ziekenhuis mag voor de 1e echo en dan door naar de verloskundige. Ziekenhuizen zijn nog wel eens eerder met een eerste echo, dus wie weet voordelig!

Nyma vindt dit leuk.
  14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat fijn dat de echo goed was! Toch weer een geruststelling :)

Baby1798 vindt dit leuk.
  15. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Snap ik helemaal. Ik had precies hetzelfde en dat ging nog weken zo door.. :eek: Eigenlijk bleef ik mijn hele zwangerschap naar dat wc papiertje kijken omdat ik het op één of andere manier gewoon niet kon geloven..
    Dat zeurende gevoel herken ik wel. Vooral in het begin van mijn zwangerschap buikkrampen gehad. Maakt je onzeker maar het hoort er vaak ook bij.

Wij mochten voor de 1e echo gewoon naar de vk, ondanks ons traject. Ze kunnen in het ziekenhuis eigenlijk niet meer doen/zien dan bij de Vk. Ik had er ook geen problemen mee, scheelde ook weer een ritje naar België :roflmao:

Nyma vindt dit leuk.
  16. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel!!! Ja dat klopt inderdaad, in de pauzeronde.. had écht niet verwacht dat het spontaan zou lukken, aangezien de laatste VCM van het semen maar 0,8 was.
    Haha, hoe is het mogelijk, wat dat betreft lijken onze verhalen steeds wel wat op elkaar. Jij bent de 2e keer ook spontaan zwanger geraakt toch?
    Ik zit niet zo in de sterrenbeelden, maar als ik het goed begrijp heeft een ram over het algemeen een pittig karakter? :p Nou, ons junikindje kan er ook wat van dus dat wordt nog wat :roflmao:
    Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en ik mag gelijk naar de verloskundige, heb het intakeformulier al ingevuld dus word denk ik binnenkort teruggebeld voor een afspraak, spannend!!

17. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja, het wordt al bijna een gewoonte, het wc papiertje bestuderen :roflmao:
    Oke, dus jij had dat ook, dat zeurende gevoel. Vandaag is het een stukje minder moet ik zeggen. Het zal toch steeds weer spannend blijven, blijf nog wel een slag om de arm houden!
    Voor jullie was het inderdaad ook wel fijn dat je niet apart naar Belgie hoefde :) En bij de verloskundige voelt ook 'gewoner', minder medisch ofzo.

Vanochtend de laatste test gedaan! :D

Bijgevoegde bestanden:

Baby1798 en dame82 vinden dit leuk.
  18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja hier de tweede ook spontaan (wel met schildkliermedicatie via huisarts), dus dat gevoel van ongeloof herken ik zeker! Dat voel ik nu nog soms, haha! Nooit gedacht dat wij zoiets zelf konden na al die moeite die we voor de eerste hebben moeten doen ;)
    Je testen zien er in ieder geval mooi uit. Hopelijk over een paar weken een mooie echo! Mocht je wel nog bloedverlies of bruin krijgen, ik heb het bij beide zwangerschappen gehad! Het betekent niet altijd slecht nieuws, al hoop ik dat het gewoon lekker weg blijft. Dat is nog veel beter!
    Benieuwd wanneer je voor de eerste echo mag komen!

Nyma vindt dit leuk.
  19. Nyma

Nyma Bekend lid

14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Haha ja precies, het gevoel dat je sowieso het traject nodig hebt om zwanger te raken! En jullie hebben voor de 1e echt een hele lange weg afgelegd.
    Dat is inderdaad ook zo, bruin/bloedverlies kan komen, dan is het niet gelijk mis weten wij beide uit ervaring. Afwachten maar en wat afleiding zoeken ;)

dame82 vindt dit leuk.
  20. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Jullie verhalen geven mij wel hoop voor als we voor een tweede willen gaan (voorlopig nog even niet hoor, eerst maar even ontzwangeren en 'loskomen' van de eerste :D).

@Nyma ik ben benieuwd wanneer je je eerste afspraak hebt bij de Vk! :rolleyes: Ik vond het achteraf ook erg prettig dat we gelijk naar de vk mochten, dit voelde toch iets 'normaler' na ziekenhuis in /ziekenhuis uit.

Nyma vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina