Veel tussentijds bloedverlies - kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby1798, 18 mei 2018.

  1. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Wat een heftig en tegelijkertijd ook mooi verhaal. Mooi dat jij en je partner dit samen hebben kunnen doen. Nu fijn genieten met z’n viertjes. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
     
    Nyma vindt dit leuk.
  2. Chocoladekoekjes

    Chocoladekoekjes Actief lid

    11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zou graag mijn verhaal aan jullie willen doen en hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen. Het zit zo: ik heb elke cyclus vanaf 6/7/8 dpo (wisselt per cyclus) spotting (bruinverlies) tot mijn menstruatie echt doorzet. Spotting is een klein beetje. Het doorzetten van de menstruatie is precies 2 weken na de ovulatie, dus mijn LF is in principe lang genoeg (??) alleen dus wel met spotting. Dit maakt mij héél onzeker. Ben inmiddels 2 jaar gestopt met de pil, dus ontpillen kan het niet zijn. Ik ben hier een jaar geleden (toen nog niet met de kinderwens begonnen) voor naar de huisarts geweest. De huisarts vertelde dat dit geen invloed heeft op zwanger worden. Uit een uitstrijkje en een soa test kwam gelukkig niets. Heb het hierbij gelaten, zeker omdat de huisarts mij gerust stelde. Toen de kinderwens dichterbij kwam, zette het mij weer aan het denken. Veel uren op google besteed en kwam op dat het wellicht op een progesteron tekort kan duiden. Online kwam ik op een speekseltest wat ik heb afgenomen, hier kwam een waarde uit op het randje, maar net binnen de "referentiewaarden". Ik naar de huisarts, die kende deze test niet en verzekerde mij ervan dat ik me nogmaals geen zorgen moest maken en ik werd weer naar huis gestuurd met "als het na een jaar proberen nog niet is gelukt, gaan we verder onderzoek doen". Nog steeds zit het mij niet lekker. Heb het idee dat ik bij de huisarts niet verder kom. Vorige maand weer een online progesteron speeksel test besteld (+ in de tussentijd supplementen genomen + vit C want ik las dat dat de waarde kan verbeteren), de waarde was nu perfect. Ok een geruststelling, een progesteron tekort zal het dus niet zijn.
    Vandaag ben ik 6dpo en ik heb net al het eerste beetje bruinverlies, de moed zakt me in de schoenen voor deze ronde en ik weet het even niet meer..:cry:

    Iemand hier ervaring mee? Tips? :(
     
  3. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Vervelend.. helaas is je probleem herkenbaar. Je hebt al het één en ander uitgesloten lees ik.
    Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. Nyma hier in dit topic had een soortgelijke situatie en zij is ondanks het bloedverlies toch zwanger geworden. Het is een vervelend iets maar het hoeft een zwangerschap niet in de weg te zitten. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden!
     
  4. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @Nyma hoe gaat het met je en met jullie gezinnetje? Al een beetje gewend zo met de kleine meid erbij? Ben benieuwd hoe je het ervaart met twee kleine kindjes!

    Wij willen ook graag nog een poging gaan wagen voor een tweede alleen zijn we er nog niet echt over uit of we dit jaar gaan starten of volgend jaar. Het ene moment denk ik let's go! En het andere moment denk ik.. laten we nog maar even wachten, ik wil nog even genieten van onze 'kleine' man die nu wel al heel snel groot wordt :D Lastig hoor..
     
    Nyma vindt dit leuk.
  5. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Heey Baby1798, sorry voor mijn late reactie, het is toch een stuk drukker met 2 :p Het gaat goed hier, ons dochtertje is alweer 9 weken vandaag! Ze groeit goed en lacht zo lief :) Het slapen gaat nu aardig goed, we hebben haar wel ingebakerd omdat ze zo moeilijk in slaap viel. Dat helpt gelukkig goed!
    Ik vind de dagen dat ik alleen met de 2 kinderen thuis ben nog best wel pittig, en eigenlijk heb ik meer werk van onze peuterpuber dan van de baby :rolleyes:
    Maar ik voel me zo rijk!

    Wat super spannend dat jullie ook voor een 2e kindje willen gaan! En ik snap je dilemma, lastig he wat een goed moment is.. Ik weet niet precies wat je leeftijd is?
    Ik weet nog dat toen ons zoontje 1 jaar was, we zijn 'begonnen' voor de 2e, omdat we wisten dat het lang kon duren en ik niet meer de jongste ben. Ik voelde me er eigenlijk nog niet klaar voor, we sliepen eindelijk de nachten door.
    Maar bij jullie gaat het gelijk terugplaatsingen worden denk ik? Dan zijn de kansen toch veel groter :)
    Ik ben heel benieuwd wat jullie gaan beslissen!
    Gaat het goed met jullie zoontje?
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  6. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Dat het druk is met twee kleintjes geloof ik graag! Lijkt me inderdaad best pittig. Gaat jullir zoontje ook al naar de opvang?
    Fijn dat het slapen redelijk gaat, dat scheelt een hoop voor overdag, dan kom je de dag toch wat beter door!
    Ben je nog wel even vrij of moet je binnenkort weer aan het werk?

    Met ons zoontje gaat alles goed. Hij groeit als kool en hij ontwikkelt zich zo snel, erg leuk om te zien!
    Wij hebben inderdaad nog 7 embryo's in de vriezer, dat geeft inderdaad wel iets rust.. alleen het blijft spannend of die goed ontdooien en of het gelijk weer raak zal zijn. Ik ben nu 35 en wil ook niet te lang wachten maar het voelt voor nu nog wat te vroeg. Wie weet denk ik er over een paar maandjes anders over.. het kriebelt wel al..:D
     
    Nyma vindt dit leuk.
  7. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ons zoontje gaat 1x per week naar de gastouder, en na de vakantie gaat hij voor het eerst een ochtend in de week naar de peuters, ik ben benieuwd hoe hij dat vindt!
    Ik heb nog verlof tot begin september, dus nog even heerlijk genieten! :cool: We gaan morgen even een weekje naar een Landal park, wel heel veel zin in maar ook spannend hoor! Vooral hoe het zal gaan met slapen, het gaat nu zo goed dus hoop niet dat het ontregeld raakt :roflmao: Maar ik pieker altijd veel te veel dus moet het maar loslaten, we zullen het zien!

    Ja het is inderdaad dan weer spannend, je weet niet hoe het gaat lopen. Hopelijk ben je snel zwanger als jullie beginnen met de terugplaatsingen, dan gun ik je zo na de ellendige jaren voor je eerste zwangerschap..
    Je voelt vast wanneer je er klaar voor bent. Nu nog even niet, maar het feit dat het in je hoofd begint te spelen duurt het vast niet heel lang meer ;) 35 valt mee, alle tijd nog! Ik word bijna 38, dus ik ben nog ouder :roflmao:
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  8. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk, even lekker weg met jullie gezin! En dat slapen komt vast goed.. ik verbaas me altijd hoe goed kinderen eigenlijk kunnen schakelen. Ik was er ook bang voor in Cyprus maar hij sliep als een roosje :rolleyes:

    Als het aan mij ligt gaan we het aan het eind van het jaar weer proberen. Ik vond het eerste jaar zo best pittig en ik denk hoe ouder je wordt hoe pittiger het ook wordt.. je kan het maar beter gehad hebben denk ik dan :roflmao: Ik zou het voor ons zoontje ook erg leuk vinden, een zusje of een broertje :rolleyes:
     
    Nyma vindt dit leuk.
  9. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ja het eerste jaar is ook pittig! Het is ook wel fijn om nu nog even te genieten van 'maar 1', maar straks is inderdaad een broertje of zusje ook heel leuk! :) Dus jullie slapen de nachten lekker door? En ik ben het even kwijt, zijn jullie kort geleden naar Cyprus geweest?

    Op vakantie ging het goed gelukkig! De baby heeft lekker geslapen in de bak van de kinderwagen! Zelf 1 nacht doorgeslapen van 22.00-7.00 :eek: Meestal 1x drinken 's nachts.
    Ons zoontje vond alles wel heel indrukwekkend en zijn slaapkamer vond hij spannend. We hebben 1 nacht zijn bedje maar naar onze kamer gesleept toen hij wakker werd om 23.00 en om 3.00 nog niet sliep :roflmao:
     
  10. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    De nachten gaan nu gelukkig goed bij ons. Ons zoontje slaapt meestal van 19.30 tot 6.00/6.30 uur. We mogen dus niet klagen :p Wat heerlijk dat de kleine meid het ook zo goed doet. Hopelijk snel meer nachten dat ze lekker doorslaapt!

    Fijn dat de vakantie goed is gegaan! Toch altijd weer spannend en nu helemaal met twee kleine kinderen! Je hebt nog even verlof toch? Heb je langer verlof opgenomen?

    Wij zijn inderdaad naar Cyprus geweest. De vlucht ging eigenlijk best goed en op Cyprus zelf ging het ook wonderbaarlijk goed! We hebben zo genoten dat we voor september weer geboekt hebben :roflmao: We gaan dan naar Rhodos. We zijn 3 jaar niet op vakantie geweest dus we nemen het er maar even van :D
     
    Nyma vindt dit leuk.
  11. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Ah wat heerlijk dat jullie de nachten doorslapen! Toen ons zoontje doorsliep na een jaar merkte ik echt dat ik veel meer energie kreeg!
    Maar ik ben nu al blij met de nachten hoe het nu gaat, je weet niet hoe het later weer is dus probeer nu zoveel mogelijk bij te tanken :)

    Ja ik heb inderdaad langer verlof opgenomen. 3 weken vakantie aangevuld met wat ouderschapsverlof. Dus wel heel fijn zo!

    Ah wat heerlijk zeg! Cyprus lijkt me echt prachtig! En wat fijn dat de reis enzo ook goed ging met jullie zoontje. Groot gelijk dat jullie alweer geboekt hebben! Zoo heerlijk, lekker vooruitzicht! :D
     
    Baby1798 vindt dit leuk.
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Baby1798 vindt dit leuk.
  13. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    @Nyma hoe gaat het met je? En met de kleine meid? En al begonnen met werk of nog aan het genieten van je verlof?

    @dame82 hoe gaat het met jou en je twee meiden?
     
    Nyma en dame82 vinden dit leuk.
  14. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He @Baby1798 wat leuk iets te horen. Het is per toeval dat ik zag dat er een bericht in dit topic is geplaatst, want heb geen melding gekregen?!
    Maar het gaat goed hier. Onze oudste is net begonnen in groep 1. We zitten dus in het schoolritme en dat is best even wennen ;) Maar ze doet het goed! En de jongste gaat als een speer. Die ontwikkelt zo snel.

    En hoe is het met jou? En de kleine man?
     
    Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  15. Chocoladekoekjes

    Chocoladekoekjes Actief lid

    11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    Hoi meiden, een tijdje terug plaatste ik een bericht over mijn zorgen mbt tussentijds bloedverlies. Ik wil jullie laten weten dat ik inmiddels zwanger ben geworden, dus voor de meiden die ook zo onzeker zijn: tussentijds bloedverlies hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan. Ik ben mega dankbaar! Inmiddels was er bij mij ook endometriose en adenomyose vastgesteld. Dus lieve meiden, geef de hoop niet op (al snap ik dat dat moeilijk is)! Wil hiermee niemand mee op zijn tenen trappen, is een goed bedoeld berichtje.
     
    dame82, Nyma en Baby1798 vinden dit leuk.
  16. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Woww wat gaat dat snel zeg! Groep 1 al weer.. zal vast even wennen zijn, om voor jullie. Maar fijn dat ze het zo goed doet! Ik vind het zo leuk om al die ontwikkelingen te zien. Het zijn echt al kleine mensjes :)

    Met onze kleine man gaat om alles goed, groeit en ontwikkelt zich als een speer!
     
    Nyma vindt dit leuk.
  17. Baby1798

    Baby1798 Fanatiek lid

    18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg! Een mooie zwangerschap toegewenst!
     
    Chocoladekoekjes vindt dit leuk.
  18. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.333
    1.218
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn zeg!
    En wat ontzettend lief dat je je nieuws hier deelt om andere meiden een hart onder de riem te steken.
    Ik ben een tijdje geleden dit topic gaan volgen (weet niet meer waardoor) en vond het verhaal van de drie dames hier heel mooi en hoopvol. Jouw verhaal is dat ook zeer zeker! Geniet van je zwangerschap!!
     
    Nyma, dame82 en Chocoladekoekjes vinden dit leuk.
  19. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    573
    301
    63
    Vrouw
    Heeey Baby, wat leuk je berichtje! Het gaat goed hier, R. groeit als kool, alweer 4 maanden! Haar wereld begint steeds groter te worden en ze wordt steeds beweeglijker Ze is een rustig meisje, huilt niet veel! Dus heel fijn!
    Ik begin maandag weer met werken, wel weer een stap maar het is ook wel weer goed om in een ritme te komen. De nachten zijn nog wel pittig, dus zie er wel tegenop om met dat slaapgebrek te functioneren. Maar het zal vast goed komen ;)
    Ik moet me soms nog steeds in de arm knijpen, of het allemaal wel echt is. Ik voel me zo rijk!

    Hoe gaat het bij jullie? Al een knoop doorgehakt over het starten voor een tweede kindje?
    Hoe gaat het nu trouwens met je cyclus, ook nog veel bloedverlies tussendoor?
     
  20. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja een echte dreumes nu denk ik zo :) Zo lang als het duurde voordat we zwanger waren, zo snel gaat het nu vind ik!
     
    Baby1798 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina