Ja dat kan ik me voorstellen dat je het nog niet wilt vertellen.. Je kent je collega's en baas denk ik amper en het is iets heel intiems... hopelijk hoef je helemaal niet te vertellen dat je in de mmm zit en kun je gewoon binnenkort vertellen dat je zwanger bent! Op vakantie zal ik waarschijnlijk niet op het forum zijn dus dan ben ik even een paar weken uit de lucht Na onze reis zal ik me weer melden!
Haha groot gelijk! Vakantie is vakantie Het scheelt dat ik in dezelfde instelling ben blijven werken en mijn collega's dus al kende voordat ik er ging werken.. maar toch het is idd niet iets wat je even tegen iedereen gaat vertellen (tenminste ik niet) Sterkte morgen met je laatste ochtendje werken en alvast een hele fijne vakantie! Ik hoop ondanks alles dat je er toch lekker van kan gaan genieten!
Precies, sommige dingen houd je liever zo lang mogelijk voor jezelf!! Dankjewel, komt zeker goed!! Jij ook succes met alles he!
Heey Baby1798, nou ik ben weer thuis, echt zo'n geweldig mooie reis gehad! Dit weekend moest ik echt even bekomen, gelukkig hoef ik woensdag pas weer te beginnen. Toch wel wat last van de jetlag en nog geen zin dat alles weer gaat beginnen Hier op zich weinig nieuws. Zoals verwacht ongesteld geworden aan het begin van de reis en daarna lekker kunnen genieten van een bloedvrije periode Het is gelukt wat afstand te nemen van alles, natuurlijk zit het zo nu en dan nog in je hoofd maar heb zo genoten van al het mooie daar dat het wat naar de achtergrond ging. Maar we hebben natuurlijk wel ons best gedaan om gepland te vrijen maar had geen ovulatietesten mee dus is wat op de gok gegaan Vreemd genoeg kwam het bruinverlies wel later, pas de dag nadat we thuis kwamen (CD20). Dus dan begin je toch te denken, is het stress of iets in het eten? Maar ik denk dat ik een latere eisprong heb gehad doordat het wat in de war is door de reis. En hoe is het met jou??? Ben ook heel benieuwd hoe het gaat!
Wat goed om te horen! Lijkt me ook echt zo'n gave reis om te maken.. Zou ik ook nog wel is willen doen Fijn dat je ook wat minder last hebt gehad van het bruinverlies, misschien komt het inderdaad toch ook omdat je er dan even niet mee bezig bent en je wat meer kan ontspannen! Dat is tenslotte ook de bedoeling van vakantie Hier alles goed. Net terug van (mijn 'eigen') gyn om alles nog is goed te bespreken. Deze cyclus gestart we gestart met Gonal f wat resulteerde in 3 follikels op CD11 (2x rond de 15mm en 1x 21mm), ovitrelle gezet en nu aan de utro en afwachten. Cyclus is dus ook wat korter geworden met de gonal f (eisprong op CD12) Utro werkt ook nog steeds goed! En nu weer op het wachtbankje Wanneer is jouw Nod ongeveer? Hopelijk heeft de vakantie en positieve werking op jullie gehad, ik ga voor jullie duimen!
Klinkt goed allemaal, spannend weer hoor! Mooi dat de utro nog steeds goed werkt! Dus deze cyclus voor het eerst ook gonal f. In principe hebben we straks dezelfde medicatie denk ik alleen bij ons zal dan inseminatie plaatsvinden. Ik duim ook voor jou!! Wanneer is jouw NOD? Springen dan al je 3 eitjes na de ovitrelle of alleen die grootste denk je? Mijn NOD zou gewoonlijk rond 4 september liggen, maar als mijn eisprong later is geweest en ik de dag voor het bruinverlies aanhoud, rond 7 september denk ik. Nu wel wat irritant dat ik het niet precies weet Als ik ongesteld word kan ik het ziekenhuis bellen en beginnen we dus met het IUI traject. Jij hebt nog lekker je vakantie in het vooruitzicht, heerlijk! En een reis door west-Canada kan ik je echt aanraden, zo'n ontzettend mooie natuur daar! En heel relaxt om daar te reizen, de mensen zijn heel prettig. Maar waar je nu naartoe gaat is ook heerlijk, lekker vakantie vieren!
Ja ik moet zeggen dat ik er ook wel echt aan toe ben. Als we op vakantie gaan hebben we even een maandje rust. De echo's zouden dan precies in onze vakantie vallen dus de gonal f valt daardoor al af. Ik ga denk ik wel weer met de utro starten omdat dit ook de bloedingen tegenhoudt wat wel prettig is op vakantie Mijn nod zou 4/5 sept zijn, dus we lopen weer gelijk De gyn waarbij ik de echo had was wel verzekerd dat ze alledrie mee zouden doen.. maar of ze dan ook alledrie springen... ik heb wel de ovitrelle gebruikt die de eisprong opwekt. Ik denk idd dat jij met soortgelijke medicatie gaat starten. We hebben het vandaag gehad over evt iui/ ivf en de gyn gaf aan dat ik bij evt iui dezelfde medicatie zal gaan gebruiken alleen dan met inseminatie erbij. Ze wilt het nu 6 cyclussen zo aankijken en anders gaan we verder..
Dat kan ik me heel goed voorstellen, het neemt echt ontzettend veel van je, niet alleen het plannen en steeds weer naar het ziekenhuis, maar ook mentaal. Hoop ook dat je tijdens de vakantie echt even afstand kunt nemen! En idd dan de utro maar mee! Oke, hopelijk is IUI of IVF bij jullie niet nodig! De kans is sowieso groter met meerdere eicellen zou je zeggen! Hoe gaat het prikken bij jou? En kun je de echo's wat plannen met je werk? Hoe vaak moest je voor een echo tijdens het gebruiken van de gonal f? Dat lijkt me zo lastig, zo op hele korte termijn vrij moeten nemen... Ik had echt wel veel bloedverlies gisteren, twijfel dan soms zelfs of het mijn menstruatie is, donkerrood bloed. Maar dan houdt het ook direct weer op. Dat kan toch nooit goed zijn zou je zeggen? Heb er dus weinig vertrouwen in deze ronde en wacht dus de IUI's maar af!
Ohhh bahh wat vervelend zeg.. ik hoop dan maar voor je dat het je menstruatie is anders blijf je in die onzekerheid zitten.. Ik moest de 1e dag van mijn menstruatie bellen, heb de 4e dag een echo gehad en daarna gestart met gonal f. Dag 11 weer een echo gehad en daar waren de follikels eigenlijk al aardig op weg en mocht ik gelijk de ovitrelle spuiten. Die zorgen ervoor dat je eisprong na ongeveer 36u komt en dat ze nog even een boost krijgen. Deze maand viel het dus mee... 2x. Ik heb het tegen mijn 'hoofd' gezegd dis zij is iig op de hoogte. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben dus voor mij is het vrij makkelijk om tussendoor even weg te gaan. Mijn gyn gaf gisteren aan dat als het bloedverlies weg blijft dat we dan i.p. over 6 maanden met iui beginnen maar als het bloedverlies terug komt dat we dan gelijk met ivf gaan beginnen. Waarom kiezen ze bij jullie voor iui en niet voor ivf? Was ik even benieuwd naar..
Aha oke, ja dat is inderdaad wel handig dat je snel op de afdeling bent! En op zich valt 2 echo's wel mee, dat is nog te doen! Ik moet een half uur rijden vanuit mijn werk omdat ik ook zover weg van mijn werk woon, dus ben gelijk een paar uur kwijt... Maar eens kijken hoe het gaat en anders misschien is overstappen naar een ziekenhuis dichterbij het werk van mijn vriend en mij een optie. Maar hoop het nog steeds zoveel mogelijk op mijn vrije dagen te plannen! (ik werk 3 dagen per week) Ik denk dat het gewoon weer even een toename van de tussentijdse bloeding was, vandaag is het gewoon weer stabiel een aantal druppels bruin Ze zijn bij ons met IUI begonnen omdat het zaad van mijn vriend nog wel goed genoeg was voor IUI, en er verder bij mij ook niks te vinden is. De volgende stap zou voor ons IVF zijn.
Dat is inderdaad wel vervelend ja die reistijd.. misschien is overstappen inderdaad een optie. Er is geen peil op te trekken, vooral niet met die hormonen. Het kan dan opeens heel snel gaan maar soms duurt het even voor je op de goede dosering ingesteld bent. Ze beginnen meestal laag omdat je anders kans hebt op overstimulatie. Bij meer dan 3 follikels krijg je bij ons een vrij verbod omdat de kans op meerlingen hierbij toeneemt. En dan is ie kans om die cyclus dus voorbij. Dit is bij iui ook het geval. Ik ben benieuwd met welke medicijnen jij gaat starten, of het een beetje vergelijkbaar is en hoe je erop reageert. Hoop dat je ook snel van het bruinverlies af bent met de medicatie. Ik zou zeker de utrogestan in gedachten houden, werkt bij mij tot nu toe echt super! Om nog even terug te komen op je eerdere vraag, het prikken valt erg mee hoor! Het is even wennen maar ik heb er gelukkig weinig bijwerkingen van (enkel wat pijnlijke borsten en soms wat lichte buikkrampen maar niet echt noemenswaardig).
Oh ja, bij ons is dat inderdaad ook zo! Maximaal 3 follikels. Ben echt super benieuwd hoe het zal gaan! Ik weet nu al dat ik begin met Ovaleap en Ovitrelle, heb het toen gelijk meegekregen bij de intake. Volgens mij is Ovaleap hetzelfde als Gonal f, tenminste als ik het opzoek op internet. De utrogestan heb ik dus nog niet.. Ga er zeker weer om vragen (smeken ) bij het eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis! Echt superfijn dat het bij jou helpt en dat dat in ieder geval nu geen belemmering is om zwanger te worden! Mooi dat het prikken bij jou goed gaat en gelukkig weinig bijwerkingen. Bij mij had de verpleegkundige het over opvliegers Toen ik een tijdje terug die ovitrelle voor het eerst moest spuiten, ben ik flauwgevallen! Echt zo stom, heb als verpleegkundige zoveel injecties gezet bij anderen en zag er ook totaal niet tegenop, tot kort voor de spuit en bleek dus toch niet helemaal goed te gaan Was gelukkig net klaar met spuiten. Maar de 2e keer was al geen probleem meer, moest er gewoon even doorheen! En dat heb ik gelukkig nu maar gehad! Hoe gaat het verder met je? Verder al kwaaltjes?
Oh dat komt straks vanzelf goed als je elke dag moet spuiten Dan gaat het op een gegeven moment bijna vanzelf. Zo te lezen op internet komt het idd op hetzelfde neer. Weet je al met hoeveel eenheden je gaat beginnen? Hier is alles rustig, merk nog eigenlijk niks weet niet of dat een goed teken is.. dat is het nadeel als je nog nooit zwanger bent geweest dat je niet weet of je wel of niet iets zou moeten voelen. Ik verwacht er dus eigenlijk ook niet veel van.. Mijn eigen gynaecoloog zei van de week je mag ook proberen te stoppen met de utrogestan om te kijken of je bloedingen nu minder zijn ( ook omdat we de volgende cyclus op vakantie zijn en geen gonal f gaan gebruiken), maar ik heb vriendelijk bedankt... ik ga volgende maand wel proberen af te bouwen naar 2x per dag. Ik ben veel te blij dat ik de 2e helft iig van mijn bloedingen af ben, daar heb ik het er wel voor over! Ik zou er zeker om vragen, voor een goede innesteling is het belangrijk dat je geen bloedverlies hebt, dit gaf mijn gyn toch ook wel aan.
Ik merk wel trouwens dat ik meer rust in me heb dan de vorige maanden.. denk dat het rust geeft dat ze het op mijn werk nu weten en dat we toch weer een stapje verder zijn (En hopelijk ook een stapje dichterbij).
Haha ik kan me voorstellen dat je niet gaat stoppen met de utrogestan! Eerst maar eens zwanger worden, dan maar kijken of je misschien zonder kunt denk ik En wat heerlijk dat je wat meer rust hebt. Zeker ook heel belangrijk in het proces van zwanger worden! Het is al zo pittig, de mmm. Een vriendin van mij (die huisarts is) zei ook dat het belangrijk is om vertrouwen in je eigen lichaam te hebben. Door steeds die bloedingen is het vertrouwen er bij mij niet, en als net als bij jou de utrogestan zou helpen, zou ik ook veel meer vertrouwen hebben! Dus nog geen verschijnselen, kan zeker ook een goed teken zijn Spanneeeend!!! Wanneer ga je testen? Op je NOD of eerder? Ik weet nog niet met hoeveel eenheden ik moet beginnen. Ze heeft het misschien wel gezegd bij de intake, maar weet het niet meer Zal het wel horen als ik voor de eerste echo kom aan het begin van mijn cyclus.
Dat klopt wel wat ze zegt. Ik krijg langzaamaan weer iets meer vertrouwen in mijn lichaam, al is het zwanger worden nóg niet gelukt. Dit geeft al zoveel rust. Ook dat ik nu het eventuele vervolg traject weet. Ik weet nu een beetje waar ik aan toe ben. Mijn nod is morgen dus ik ga morgen na werk testen. Ik test eigenlijk nooit eerder dan mijn nod. Heb jij al verschijnselen voor je menstruatie? Spannend hoor nu voor jullie. Komt nu steeds dichterbij!
Hee Baby1798, spannend vanmiddag, ik duim voor je! En inderdaad mooi dat je weet waar je aan toe bent, geeft wat meer zekerheid! Nou ik ben vanochtend ongesteld geworden. Afgelopen dagen al veel bruinverlies en ook helderrood, maar voelde me nog niet ongesteld. Dus was weer lekker duidelijk vroeg me al af of ik wel of niet moest bellen naar het ziekenhuis maar vanochtend was het duidelijk Heb nu donderdag afspraak voor een echo, cyclusdag 3 dus. Moet dan denk ik die dag ook beginnen met spuiten. So it begins! Ik heb de afspraak bij een andere gynaecoloog, die heeft toen mijn hysteroscopie ook gedaan. Op zich wel mooi, nu ga ik de utrogestan ook met hem bespreken en horen wat hij ervan vindt! Hopelijk staat hij er positiever tegenover.
Oh spannend!! Als het er allemaal goed uitziet, zal je wel gelijk mogen starten. Meestal is de follikelmeting een week erna. Spannend hoor!! Hier nog geen verschijnselen.. dus ben benieuwd vanavond.. maar verwacht er niks van. Mijn gevoel zegt dat je je anders zou moeten voelen als je zwanger zou zijn.. misschien hoeft dat niet maar dat idee heb ik altijd
Helaas.. test is negatief Mijn gevoel was dus helaas toch goed.. Ook wij weer door naar de volgende ronde.. maar eerst over 1,5 week lekker op vakantie!