Oh wat fijn dat het goed is gegaan! En dat de nachten goed gaan! Ja het is echt een stap als ze naar haar eigen kamer gaan, maar als iedereen daardoor beter slaapt is het een goede stap. Och, van het ene virus in het andere.. echt niks aan! Ze moeten echt weerstand opbouwen. Hopelijk blijven jullie zelf wat fit! Het is allemaal al pittig genoeg!
Ja we zijn lekker bezig hier.. zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Het liefst neem ik het van ze over. Hopelijk waait het even weer over want de nachtjes zijn werk weer erg kort zo.. Hoe gaan bij jullie de nachten? Slapen ze allebei een beetje goed door?
Ja dat maakt het nog pittiger allemaal.. hoeveel weken is jullie dochtertje nu? Hoe lang heb je nog vrij? Raak je al wat gewend aan de zorg voor 2 kindjes? Hier gaat het op zich goed, ons dochtertje slaapt nu de meeste nachten door. Ik hoef niet meer te voeden 's nachts, ik geef nog 's ochtends en 's avonds een beetje borstvoeding. Gisternacht moest ik er toevallig nog wel even uit, maar er komen weer kiezen door dus dan is ze vaak onrustig. Ons zoontje slaapt eigenlijk altijd als een blok Ze zijn vaak wel vroeg wakker dus ik ga nog steeds zelf ook lekker vroeg naar bed!
Het gaat gelukkig steeds beter. Het is even ritme vinden met twee en vooruit denken maar ik moet zeggen dat de oudste het super doet! Zo fijn dat hij nu ook al veel zelf kan, scheelt een hoop! Ik heb nog vrij tot februari dus ik mag niet klagen De kleine meid is nu 8 weekjes. Helaas is ze toch ook ziek geworden en flink aan het hoesten, zo zielig bij die kleintjes.. Wat goed zeg dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik ben er nu soms al een beetje klaar mee ze is soms onrustig met drinken en dan heb ik het idee dat ze te weinig binnenkrijgt of meer wil.. Ze poept en plast goed en groeit ook goed maar toch vind ik het lastig al geniet ik soms ook wel van ons momentje samen.. Ohh ja die kiesjes en tandjes... ik kijk er nu al weer naar uit fijn dat je zoontje wel goed slaapt. Dat vroege wakker worden herken ik wel.. ben nu al bang voor morgen en maandagochtend met de klok die teruggaat.. gelukkig zijn we vrij en hoeven we ip niks.
Oh, wat ontzettend lekker dat je zo lang vrij bent! Alle tijd om alles te doen en je hoeft 's ochtends niet te haasten om naar het werk enzo. 8 weken alweer.. het kleinste er al weer af. Maar ook wel weer leuk dat je steeds meer interactie krijgt straks! Wat sneu dat ze ziek is.. heel vervelend maar helaas ook niet te voorkomen Ja, de borstvoeding is echt hard werken he..vooral mentaal! Het is echt een ding. Ook al groeien ze goed en hebben ze goede plasluiers, ik twijfelde altijd aan mezelf of ik het wel goed deed en of ze wel genoeg of misschien teveel kreeg. Volgens mij hebben veel moeders dat.. Een lactatiekundige kan vaak echt goed helpen als je vragen hebt en graag door wilt gaan! Haha, hoe ging het bij jullie gisterochtend? Bij ons viel het mee, 6.00 uur nieuwe tijd dus dat was acceptabel
De eerste ochtend was het 5.15 uur en de tweede ochtend 6.15 uur dus we gaan vooruit hopelijk morgen weer iets later.. we zijn een beetje zoekende met onze peuter.. hij is de laatste 2 maanden, ook door ziekte, vaak vroeg wakker. Nu dus toch maar iets later naar bed en korter laten slapen overdag. Kijken of dat beter gaat.. De kleine meid komt ook weer een keer voor voeding in de nacht en is ook vroeg wakker dus het blijft nog even pittig zo.. ik geef nu wel één of twee ( halve) flesjes kv op de dag als ze weg hongerig is om mezelf ook wat rust te gunnen.. Vrijdag heb ik weer een afspraak met haar bij het cb, ik ben toch wel weer benieuwd hoeveel ze gegroeid is gezien ze sommige kleertjes al niet meer past (ze zit nu in 62 en sommige kleertjes worden alweer te klein).
Och ja, jullie zoontje is nu 2,5 he, dan zitten ze soms ook wat op de wip met dat middagslaapje. Al is het wel heel fijn als hij dat nog even blijft doen Misschien helpt dan wat korter slapen overdag inderdaad. En, was jullie dochter goed gegroeid?
We zitten weer (of nog steeds..) in de ziekenboeg dus sorry voor mijn late reactie De kleine meid is goed gegroeid. Iets onder haar eigen lijntje qua gewicht dus ik geef haar af en toe wat kv extra bij. Misschien komt het ook doordat ze verkouden is geweest (nu voor de 3e keer ). Daar zal ze ook veel energie mee verbruiken. Hoe is het bij jou met de kleintjes? Al een beetje opgeknapt? Ik hoor zoveel mensen en kinderen die nu ziek zijn.. die isolatie van covid heeft denk ik geen goed gedaan voor al die virussen.
Geeft helemaal niet hoor, ik ben soms ook niet zo snel met mijn reacties Wat vervelend dat jullie nog steeds niet fit zijn.. Ja dat zal inderdaad wel invloed hebben op de groei, die verkoudheden. Hopelijk gaat het straks een poosje goed bij jullie! Nou hier is het ook echt van het ene virus in het andere... Nu weer een buikgriepgolf.. Afgelopen weekend onze zoon (lekker 's nachts eronder ) en ik ben zelf het ziekste geweest, 2 nachten geleden de hele nacht alleen maar braken braken braken en ook diarree.. sorry voor de details Gisteren mijn vriend ziek. Alleen onze dochter heeft het nog niet gehad maar die is nu weer vreselijk aan het hoesten.. misschien houdt dat virus het buikgriep virus tegen bij haar Nou zo gaat het hier dus ook... Echt vreselijk! Maar er is ook weinig aan te doen!
Ohh nee he.. jullie dus ook in de lappenmand.. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter. Er heerst zoveel momenteel. Ik hoor niet anders.. En het weer zit ook zo lekker mee.. Wij zitten nu allemaal aan de multivitamines. Hopelijk gaat dat iets doen voordat de volgende golf komt
Hoi meiden, Ik ben helemaal nieuw hier, maar wilde even een berichtje plaatsen omdat dit in mijn eindeloze zoektocht op internet de enige plek is waar ik verhalen lees die ik herken. Wij zijn nu een jaar en een paar maanden bezig met onze kinderwens. Ik heb tussentijds bloedverlies vanaf mijn ovulatie tot mijn menstruatie. Om de paar maanden zit er een maand tussen waarin ik helemaal geen tussentijds bloedverlies heb. (Ik vraag me af of dit komt doordat ik bijv. alleen bloedverlies heb als ik aan een bepaalde kant ovuleer? Maar er zijn wel meer maanden mét bloedverlies dan zonder). Het bloedverlies varieert, vaak begint het met roze, dan afwisselen rood/bruin. Inmiddels veel onderzoeken (echo's, cyclus-analyse, bloed test (incl. progesteron), uitstrijkje, HSG) gehad maar alles lijkt helemaal goed, bij mijn vriend ook. Ik heb toch sterk het gevoel dat het bloedverlies ervoor zorgt dat het eitje niet goed kan nestelen, al hoeft dit volgens de gynaecoloog niet zo te zijn. Het blijft erg frustrerend omdat ik elke keer als ik bloed verlies weer geconfronteerd wordt met het feit dat zwanger worden nog niet gelukt is. Wij mogen nu in februari weer bellen. Wat ik me af vroeg is of jullie nu uiteindelijk weten wat de oorzaak was van het bloedverlies. Sorry als dit al ergens vermeld is in dit topic, heb niet alle 71 pagina's terug gelezen. Het zou me al rust geven als ik beter weet wat er aan de hand is, al moet dat natuurlijk uiteindelijk worden vastgesteld door de arts. Zouden jullie ook aanraden om een second opinion te vragen? Er moet toch meer onderzoek mogelijk zijn... Het geeft me in ieder geval hoop om te lezen dat het bij jullie uiteindelijk goed gekomen is!
Ik weet hier helaas niets van af, maar wat duurt wachten tot februari dan lang he Ik wens je veel sterkte en hopelijk toch een mooie zwangerschap zodat je in februari niet meer hoeft te bellen
Hoi hoi, Bij mij is het waarschijnlijk hormonaal. Ik had het de ene maand ook meer als ze de andere maand. Bij ons was er meer aan de hand (ging bij de bevruchting al mis) waardoor ik niet zwanger werd op de natuurlijke manier. Maar Nyma is een goed voorbeeld van dat het echt kan.. zwanger worden met bloedverlies. Zij heeft twee kindjes ondanks het tussentijdse bloedverlies. Het blijft lastig om positief te blijven maar blijf hoop houden.. hopelijk is het jullie snel gegund!
Dank voor je berichtje! Ik zie het bloeden alweer toenemen vandaag (dag 25), ik denk toch een voorbode van mijn menstruatie. We blijven hoop houden dat een medisch traject ons bespaard blijft, maar wat is dat soms lastig… Heel fijn om de bevestiging te hebben dat ik vanwege het bloedverlies niet volledig moed hoef op te geven.
Hoi Latte Macchiato, Wat super vervelend dat jij ook tussentijds bloedverlies hebt. Wat je schrijft klinkt precies als mijn verhaal. Ook bloedverlies vanaf ovulatie tot menstruatie, alle onderzoeken gehad (ook nog een hysterosopie) maar geen afwijkingen gevonden. We zijn na een jaar begonnen met IUI, omdat mijn vriend verminderd vruchtbaar bleek. Ondanks veel tussentijds bloedverlies toch zwanger geworden bij de 1e IUI. Bij de 2e ook IUI gedaan, toen heel wonderbaarlijk in een rustmaand zwanger geworden. Het kan dus echt! Maar heel herkenbaar, gevoelsmatig zit het bloedverlies een innesteling in de weg. Hopelijk hoeven jullie verder het traject niet in, maar als het je helpt zwanger te worden is het het zeker waard! Het tussentijds bloedverlies leek na de zwangerschappen trouwens even minder, maar is nu in alle hevigheid terug
Ohh wat vervelend zeg.. hoe is het nu met het bloedverlies? Weer net als voor je zwangerschappen? Ik hoop dat het bij mij nog even wegblijft.. paar weekjes terug wel al wat licht bloedverlies gehad dus ik ben bang dat het binnenkort weer raak is..
Ja, het leek eerst wat beter te zijn, maar het is nu alweer een halfjaar iedere keer na de eisprong bruin/bloedverlies. Dus 3 van de 4 weken... word er echt gek van. Ik overweeg weer naar de huisarts te stappen, maar betwijfel het of er een oplossing is, behalve hormonen gebruiken... Jakkes, dus jouw menstruatie komt er ook weer aan?
Wat balen zeg... Ellende is het.. hielpen de hormonen (pil oid) bij jou wel? Bij mij werkte dit juist averechts en ik kreeg dan ook meer spotting tussendoor. Volgensmij zijn er zoveel vrouwen die hier last van hebben.. waar ligt het dan aan vraag ik me af? Aan voeding? Of leefwijze? Voor mij geen hormonen meer in mijn lijf.. hoop dat het nog even wegblijft maar ben er bang voor..
Toen ik nog de pil gebruikte had ik ook wel spotting tussendoor. Ik verdenk eigenlijk jarenlang pilgebruik ook als oorzaak van het tussentijdse bloedverlies.. Ik heb sinds het stoppen met de pil ook geen hormonen meer gebruikt als anticonceptie. Ik las dat bijvoorbeeld een spiraal het ook weer in de hand kan werken. Ja ik lees het ook regelmatig hier op het forum, zou er nou geen verklaring/oplossing voor zijn?
@dame82, hopelijk vind het het goed dat ik je tag. Maar hoe gaat het nu met jouw tussentijds bloedverlies?