Och wat jammer Balen weer zeg... Inderdaad, je zou zeggen dat het dan anders dan anders voelt... Dus je gaat nu weer stoppen met de utrogestan en dan de menstruatie laten komen? Wanneer begin je trouwens altijd met de utrogestan, de dag na de ovitrelle ofzo? Nu inderdaad maar eerst lekker op vakantie!! Hopelijk kun je wat afstand nemen en lekker genieten van de vrijheid, het mooie weer en de mooie omgeving! En van elkaar natuurlijk, lekker even quality time samen!
Ja ik stop nu met de utrogestan. Meestal word ik dan na 3 dagen ongesteld. Ik begin altijd op de dag na mijn eisprong tot aan mijn nod. Eigenlijk mag ik gewoon stoppen en dan aankijken maar ik wil niet nog 3 dagen langer in onzekerheid zitten vandaar dat ik gewoon test.
Hey Baby1798, nog bedankt voor je berichtje gisteren Afgelopen dagen gelijk weer hectisch dus de laptop nog niet weer aan gehad. Vanochtend een jong poesje opgehaald, echt zo lief! Dus we hebben een nieuw huisgenootje, geeft ook wat afleiding Nou gisteren dus bij die andere gynaecoloog geweest. Hij heeft een echo gemaakt, geen cystes oid aanwezig dus we hebben groen licht gekregen om te starten met de IUI! Gisteravond dus ook voor het eerst de Ovaleap gespoten, ik moet beginnen met 50 eenheden. Ging prima gelukkig! Volgende week vrijdag (gelukkig op een vrije dag) moet ik weer voor echo. Verder heb ik met hem de utrogestan besproken. Hij vond het prima dat ik dat in de 2e helft zou krijgen! Ik moest alleen nog wel van tevoren naar mijn eigen gynaecoloog, zij moet het recept ook schrijven denk ik. Hopelijk gaat zij ook nog akkoord, maar dat zou toch niet meer mis kunnen gaan zou je zeggen! Deze gynaecoloog zei dat het inderdaad een grote discussie is binnen de gynaecologie. Er is onderzoek gedaan maar het is nog niet duidelijk of het nou wel of niet helpt. Hij had zijn opleiding in België gehad en toen kregen alle vrouwen het mee bij zulke behandelingen zei hij. Bedankt voor je antwoord over de utrogestan, kan me voorstellen dat je dan test, anders zit je inderdaad nog 3 dagen in onzekerheid! Nu dus je menstruatie afwachten en dan vanaf dag 3 weer starten met de Gonal F?
Ahhh wat leuk zeg!! Altijd leuk zo'n lief klein kittentje! En idd goed voor de afleiding wat voor kitten is het?? Fijn dat je gestart bent met de injecties. Hopelijk krijg je niet teveel bijwerkingen. En wat fijn dat deze gynaecoloog wel positief tegenover de utrogestan staat. Ik zou het zeker nog een keer aankaarten bij je eigen gyn, je kan het op zijn minst proberen toch.. ook al is het niet bewezen dat het echt werkt.. het kan bij jouw wel werken net zoals bij mij en vele anderen. Ik kreeg donderdag al last van licht bloedverlies, gisteren is mijn menstruatie echt doorgebroken. Vrij snel dit keer na de utrogestan. Ik vind het niet erg.. laat het dan maar gelijk komen (en door mijn korte cyclus ben ik nu iig niet ongesteld op vakantie). Deze cyclus ga ik alleen utrogestan gebruiken ivm de vakantie. Na de vakantie gaan we weer verder met de gonal f.
Ja echt heel leuk! Gelukkig hebben we geen nieuwe meubels want hij is echt hyper, zo speels! Het is een cypers poesje, met wat rode vlekjes, bijna 9 weken oud. Mooi dat je menstruatie snel is doorgebroken, dan maar gelijk door naar de volgende ronde! En heerlijk dat je nu niet op vakantie ongesteld bent Oh ja, even een ronde zonder gonal f. Ook wel even lekker! Eerst maar even lekker vakantie vieren! Hoop inderdaad dat het meevalt met de bijwerkingen. Precies, ik ga ook aangeven dat er kennelijk geen andere oplossing is en dat dit toch het proberen waard is. Ben ook benieuwd hoe snel de follikels groeien, hopelijk geen overstimulatie!
Ik was verbaasd hoe snel het ging omdat ik normaal een veel langere cyclus heb. Bizar dat medicijnen zo'n groot effect kunnen hebben. Succes met spuiten en hopelijk vrijdag een goeie uitslag!
Ja inderdaad, dat is echt wel positief! Hoop echt zo dat het nu niet lang meer gaat duren voordat we een positieve test hebben! Dankjewel, ben benieuwd vrijdag!! Ik weet niet precies wanneer je weg gaat maar alvast een hele fijne vakantie toegewenst!! Lekker genieten van alles!!
Dank je wel! Gaat helemaal goed komen! Nog 3 daagjes werken en dan heb ik vakantie. We gaan zaterdag weg, heb er zo zin in.. even lekker niks! Hoe gaat het met spuiten?
Oeh, zo heerlijk!! Hebben jullie een huurauto om het eiland te verkennen? Of gewoon lekker aan het strand liggen? Even lekker de batterij weer opladen! Ik ben heel benieuwd hoe Zakynthos is, lijkt me echt prachtig! En in Griekenland kun je heeeerlijk eten Het spuiten gaat goed! Had van het weekend steeds een beetje last van hoofdpijn, maar dat is nu weer over, dus weet niet of het van de hormonen komt. Ik ben echt heel benieuwd hoe het er vrijdag uit ziet! Menstruatie is nu ook weer over, dus voel me weer 'vrij' op de wc enzo Jij er ook weer bijna vanaf?
We gaan inderdaad een auto huren en lekker rondtoeren over het eiland. Ben erg benieuwd! En inderdaad even lekker niks en verstand op nul. Vandaag denk ik mijn laatste dag van mijn menstruatie. Hopelijk blijven de bloedingen nu even weg..
Hoi Baby1798, ik weet niet of je dit nog leest of dat je al lekker op vakantie bent, maar toch nog even een update na mijn ziekenhuisbezoek van vanochtend. Eerst bij de verpleegkundige geweest, er was 1 eitje van 19 mm en ze zag al wat vrij vocht, dus volgende keer moet ik eerder komen.. Dus de inseminatie is nu voor morgenochtend al gepland! Ik moest direct de ovitrelle spuiten als ik thuiskwam. Verder geen andere eitjes. Nu weer het drama rond de utrogestan. Heb weer moeten praten als een brugman Ze heeft gebeld met mijn eigen gynaecoloog, die nu weer wilde dat ik ovitrelle extra ging spuiten ipv utrogestan. Nadat ze de telefoon had opgelegd heb ik 2x moeten zeggen dat ik dat al had geprobeerd en dat dat niet had geholpen. Toen ze naar beneden scrolde in mijn dossier zag ze het idd. Dus gelijk weer gebeld. Toen wilde de gynaecoloog het recept wel maken voor utrogestan. Hehe, dacht ik, eindelijk klaar. Moest nog even wachten op het recept dus moest eerst even naar het laboratorium voor een potje voor mijn vriend enzo, toen ik terugkwam kon ik gelijk naar de gynaecoloog. Die had nog eens het protocol uitgedraaid van medicatie in een kunstmatige cyclus, en zag het toch niet zitten om mij nu gelijk te laten starten met de utrogestan, omdat ik nu ook al voor het eerst de andere medicatie gebruik. Weer uitgelegd wáárom ik het zo graag wil proberen: Niks anders helpt blijkbaar, het heeft invloed op mijn stemming, het vertrouwen om zwanger te raken en op ons seksleven. Dat begreep ze heel goed maar toen begon ze ook over de bijwerkingen van de utro, dat dit juist spotting kan veroorzaken Nou, nu zijn we tot een compromis gekomen: Deze cyclus zonder utro, 2e cyclus mét utrogestan en als dat niet helpt gaat ze weer bellen met het academisch ziekenhuis en stuurt ze me door naar de 3e lijn.... Pff, word hier niet vrolijk van hoor... Twijfel nu eerst over de timing van de IUI, is het niet te laat? En maar 1 eitje, weer geen utrogestan en... vanochtend alweer spotting (wat ik ook heb gemeld aan de vpk en de gyn) Sorry voor mijn lange verhaal, maar moet het even van me afschrijven! Nu ga ik je verder niet meer lastigvallen tijdens je vakantie Nu lekker genieten en heeeeeeel veel plezier!!
Wat vervelend zeg.. En weer dat gevecht over de utro..pfffff... Ik snap je frustraties In het begin is het inderdaad lastig met de injecties om de dosering goed af te stemmen op jouw lichaam. Jammer dat er maar 1 eitje was, maar goed.. meerdere zegt ook niet altijd wat. Je moet gewoon één goeie hebben, das voldoende! Ik denk dat je nog wel op tijd bent als ze eitje nog zag. De ovitrelle stelt je eisprong nog even uit en zorgt er voor dat de follikel nog beter rijpt. De eicel kan 12u na de eisprong nog bevrucht worden en besprak springt hij pas 36u na de ovitrelle. Ik ga voor je duimen!! Heel veel succes morgen! Ik stap morgenochtend vroeg het vliegtuig in om even zenn te worden. Hier helaas sinds gisteren alweer bloedverlies (met name donkerrood en oud bloed) terwijl mijn menstruatie net bijna weg was Ik zit nu op CD 9, dus wel beetje vreemd weer (al is dit voor mij wel redelijk normaal). Misschien is mijn lichaam nu ook wat in de wat van alle hormonen
Ach wat irritant dat jij ook weer bloedverlies had.. Hopelijk houdt het weer op en is idd de boel wat in de war van de medicatie. Pff frustrerend he, waarom kan het nou niet gewoon normaal.. Dankjewel voor je geruststellende woorden, we moeten toch proberen vertrouwen te hebben in deze ronde. Vanochtend de IUI gehad, er waren nog 1,9 miljoen goede zaadcellen over.. van de 12. De gynaecoloog vond dat niet zoveel. Misschien kunnen we nog iets met multivitamine proberen bij mijn vriend. Was wel heel gespannen ofzo, de eendebek was echt super pijnlijk, ze heeft toen een kleinere gepakt Nou, nu maar afwachten, over 14 dagen maar kijken! Een heeele fijne vakantie toegewenst, lekker zennn worden!!!
Hoi hoi, Zo weer terug van weggeweest.. Hoe gaat het met je? Ben benieuwd hoe het dit keer met je bloedingen gaat. Je kreeg extra ovitrelle toch? Hier is elke maand anders, zo ook deze.. voordat ik wegging had ik een kleine bloeding ( duurt meestal 2-3 dagen) op CD 8-10 en helaas kreeg ik op CD 13-14 weer een bloeding. Op CD 16 duidelijk ovulatie pijn, wat ik de dag ervoor al beetje voelde opkomen. Toch even testje gedaan omdat ik het zeker wilde weten voor de utro en ja hoor positieve test Gebruik de utro nu 2x dgs ipv 3x dgs en gisteren had ik iets lichte bruine afscheiding. Even aankijken dus. Dit was om uit te proberen anders ga ik volgende maand gewoon weer naar de 3x dgs. Nog een vraagje.. ben benieuwd of als jij bloedingen hebt of dit dan na de gemeenschap is. Ik merk dat ik dit in de eerste helft van de maand soms heb. Ik heb een ectropion, dat is bekend maar het is wel apart dat het vaak een dag erna pas komt.. ik heb hiervoor ook al een cryo behandeling gehad maar helaas zonder resultaat. Meestal is dit probleem na mijn eisprong weg. Lijkt toch met hormonen ook te maken te hebben, denk ik..
Hé dames, lees hier zo af en toe nog even mee. Hoe herkenbaar jullie struggles! Geef niet op meiden... Kom op voor jezelf, probeer vertrouwen te houden en vergeet niet tussendoor te blijven leven en genieten! Zo belangrijk! En ja dat kan ik nu makkelijk zeggen, maar hoop dat jullie uit mijn verhaal ook wat moed putten. Ik heb een lange adem gehad, maar dit is uiteindelijk beloont... Ik gun het jullie ook van harte!!!!
Dank je wel! We houden moed! Jij bent een mooi voorbeeld voor ons. Hoe gaat het met jouw kleine meisje?
Heey Baby1798, je bent weer terug van vakantie! Heb je het mooi gehad?? Lekker genoten daar? Hopelijk heb je de batterij weer lekker kunnen opladen! Wat irritant dat je toch weer bloedingen had, en ben benieuwd dat als je weer meer utro gebruikt dat de bruine afscheiding dan toch weer wegblijft! Het is toch een vreemd iets.. Dan lijkt het bij jou idd ook wel wat te maken hebben met bij die ectropion in combinatie met je hormonen.. Mijn bruinverlies heeft denk ik niet te maken met gemeenschap, ik heb daarna geen bloedingen. Nu moet ik zeggen dat we ook alleen maar vrijen als ik geen bloedverlies heb (ja super frustrerend ) en dat is dus vaak maar 1 week. En dan dus na gemeenschap geen bloedverlies. Bij mij begint het bloeden altijd direct na de eisprong, ik heb het idee deze cyclus zelfs al iets ervoor, want ik had de dag van de laatste follikelmeting voor de IUI al wat bruinverlies.. En dan iedere dag bruin (soms wat rood) bloedverlies tot en met de menstruatie. En daarna dus de menstruatie. Dat ze hier nu toch niet meer vanaf weten.. als je zo leest zijn er toch wel veel vrouwen met tussentijds bloedverlies, wel verschillend van aard maar toch wel veel... en dat hier nou geen duidelijke oorzaak van te vinden is... Ik heb bij mij in het ziekenhuis echt het idee dat ze niet weten wat ze ermee aan moeten.. Ze doen de standaard onderzoeken en dat is het dan ook. Deze cyclus begon dus iets voor de eisprong al met bloedverlies, 2 weken geleden dus op zaterdag de IUI gehad en 's avonds echt buikpijn gehad, dit schijnt wel vaker voor de komen. Maar de zondags en maandags echt veel helder bloedverlies, leek wel mijn menstruatie! Zou bijna bellen met het ziekenhuis maar dinsdag ging het over in het 'normale' bruinverlies. Dit is nu nog steeds zo, 2x nog helder bloedverlies gehad tussendoor. Heb nog geprikt op progesteron een week na de eisprong, dat was 35 dus de timing was blijkbaar goed van de IUI. Morgen/zondag is mijn NOD maar ze raadden mij aan om te wachten met testen tot een week na NOD (maar denk niet dat ik dat volhoud ) Sorry voor mijn lange verhaal Dame82, wat leuk om van je te horen en dat je nog zo met ons meeleeft! Dankjewel voor je bemoedigende woorden! Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van je dochter!
Het was echt heerlijk! Heb zo genoten. Ook gewoon lekker een wijntje/ cocktail gedronken, heerlijk! Het bloedverlies blijft bij jouw dus ook aanhouden.. vervelend zeg. De ovitrelle heeft dus eigenlijk niet veel gedaan hiertegen. Ik snap het ook nog steeds niet, er moet toch een oorzaak zijn voor die bloedingen. Ik had vanmorgen nog iets bruinige afscheiding maar overdag weer niks.. dus ik hou het nog maar even op 2x dgs. Ik zou als ik jouw was ook gewoon lekker testen, als het nu 2 weken na je eisprong is. Ik test op mijn nod, dan weet je het maar. Ik ben blij als ik weer met die injecties kan starten, dit verkort bij mij de eerste fase en daardoor minder kans op bloedingen. Ik snap wat je bedoelt, ik heb soms in de eerste helft van mijn cyclus ook geen zin in gemeenschap omdat ik dan bang ben om weer bloedverlies te krijgen. Zo irritant.. gelukkig begrijpt mijn vriend me wel maar echt fijn is het niet. Het wordt dan toch soms een 'moetje'. Mja.. hopelijk doen we dit niet allemaal voor niks en geeft het snel een mooi resultaat!
Ik ben de weg er naar toe nog niet vergeten, dit zit blijkbaar diep. Als ik jullie verhalen lees, weet ik weer precies hoe het was. Daarom blijf ik jullie, en andere meiden hier, een hart onder de riem steken! Ons meisje groeit goed, het gaat zo snel. We genieten intens van haar... Als ik naar haar kijk ben ik nog steeds dankbaar Ooit leek dit allemaal zo ver weg, dacht dat het nooit meer zou gebeuren en opeens was het daar. Ik hoop dat dat opeens voor jullie ook snel zal komen!