Heeft één van jullie een idee wat er met 'pinne' bedoeld wordt? Ik hoor dit woord bijna wekelijks van een kennis/vriend, maar hij wil mij niet vertellen wat het betekend.. Juist omdat ik zo nieuwsgierig ben! Ik heb hem gezegd dat ik erachter ga komen wat het betekend. Hij zei dat het mij niet gaat lukken, maar ik wil het tegendeel bewijzen. Dus als één van jullie een idee heeft? Please, let me know.. Edit: Hij spreekt west-Fries..
Nee, dat is het niet. Had ik namelijk al gevraagd. En hij zei ook dat ik het op internet niet zou kunnen vinden, vandaar dat ik ook andere mensen er naar vraag, omdat zij soms meer weten dan ik op google kan vinden.. Ik heb meer het gevoel dat het een woord is dat op zichzelf staat.. Kreeg een beetje het gevoel alsof het een scheldwoord was, maar hij zegt van niet. Dus ik heb echt geen idee meer..
Ik heb hem gevraagd hoe je het schrijft. Je schrijft het dus niet als 'pine', maar écht als 'pinne'.. Ze zegt het ook zoals je het schrijft..
In welke context gebruikt ie het? Er zijn in friesland verschillende streken met bijbehorende uitspraken.
De eerste keer dat hij het zei had ik dus het gevoel dat hij mij uitschold ofzo. Ik heb dus het gevoel dat het woord een op zichzelf staand woord is..
Geen Fries, in Groningen is 'een pinne' nogal een prikkelbaar iemand, beetje een heks. Misschien hetzelfde?
Veer of pluim wordt gezegd. Die had ik zelf dus ook al gevonden op internet, maar hij zegt dat er meerdere zijn die het proberen te vinden op internet wat hen niet gelukt is. Dus dan zou het dus niet veer of pluim zijn.. O, zo frustrerend dit!
Ha ha West-Fries is wel wat anders dan Fries Ok...ik zag je bericht niet Maar dan moet je dus een west fries hebben en geen fries