Ik heb een vraagje. Mijn dochter (geboren 27-2-2013) heeft al vanaf baby af aan eczeem. Het zit voornamelijk op haar handen en voeten. De laatste dagen is ze niet te genieten, veel huilen, ze kan niks hebben of is al boos. Ze zit sinds gister ook helemaal onder de bultjes die erg jeuken. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dit ziet er in ieder geval niet uit als eczeem... Met mijn lekenkennis (voor wat het waard is ) denk ik dat het wel eens een galbultjes zouden kunnen zijn. Heeft er iets afwijkends plaatsgevonden in het dagritme? (ander eten, in contact met andere omgeving/planten, ander wasmiddel, veel stress?).
Nee is inderdaad geen eczeem, dacht ook aan glabultjes maar er is niks veranderd de afgelopen dagen dus snap het niet zo goed
Allergische reactie misschien? Andere zonnebrand of iets van crème gebruikt, of iets gegeten? Ziet er in elk geval niet uit als eczeem.... maar wat wel?
Tegen de jeuk zou de je hormoonzalf die je voor haar eczeem gebruikt (als je die hebt) kunnen smeren. En voor de rest zou ik het maar een paar dagen aankijken. Als het verergert zou ik langs de huisarts gaan, maar het zou ook zo kunnen dat het weer weg gaat. Probeer haar niet te laten krabben (uitermate moeilijk bij kinderen met jeuk, ik weet het). En als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen met de huisartsenpost!