Welk termijn zouden jullie aanhouden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Makkie, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi allemaal!

Wij zijn dolblij in verwachting van een broertje of zusje voor ons ventje! Alles gaat super en volgens het boekje.
    Omdat ik afgelopen juni een miskraam heb gehad, mochten we bij de gyn en vlos al snel komen voor echo's.

De eerste echo hadden we met (volgens onze berekening) 6 wk en 3 dg. De gyn vond dat de kleine er goed uitzag en zette ook dit termijn in zijn computer.
    Een week later (7wk en 2dg) mochten we al bij onze vlos komen voor een echo. Het echoapparataat gaf ook precies 7 wk en 2 dg aan! Super, het kleintje groeit goed door!
    De 3e echo was precies een week later, weer bij de vlos, en ipv 8 wk en 2 dg was het kindje toen volgens het echoapparataat 8 wk en 5dg! Een groeispurtje gehad dus!

Ik hou nu nog steeds mijn eigen berekening aan, maar mss volgens de laatste echo zou ik dus 3 dagen verder zijn. Nu maakt 3 dagen niet zo heeeeeel veel uit natuurlijk, maar ik zou dan of as woensdag 10 weken zijn, of as zaterdag.... vind het voor mijn gevoel toch wel een heel verschil! (en aangezien mijn miskraam, vind ik het toch wel fijn die 12 weken sneller voorbij te zijn!)

Dus om een heeeeeeel verhaal kort te maken, welke termijn zouden jullie zelf aanhouden?? Vandaag dus 9wk 2dg of 9wk 5 dg??

(heb trouwens 5 jan. weer een echo!)

Liefs makkie

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou het laatste termijn aanhouden (9 wk + 5 dg). Ik heb ook wekelijks een echo gehad en ze gaven toen al aan dat een termijnbepaling voor de 8-9 weken niet betrouwbaar is. Het is zo klein nog dat een mm al een paar dagen verschil kan uitmaken. Om een voorbeeld te noemen, bij een bepaalde echo was ik volgens de berekening 7 weken, nog geen 5 minuten laten meet ze weer en was ik 7 + 3. Wel een erg snelle groei binnen een paar minuten ;).

Ik zou gaan voor het laatste termijn en met de echo van 5 januari kun je het altijd weer bijstellen!

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik denk dat je alleen jezelf ermee voor de gek houdt om zoveel waarde te hechten aan een paar dagen meer of minder zwanger. Een miskraam hou je er niet mee tegen. Als het goed zit zit het goed en dan maken die 3 dagen niets uit! Gewoon lekker vanuit gaan da het deze keer wel goed zit en dat het kindje veilig in je buik zit tot het geboren wordt! Geniet er vooral maar van!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zou je eigen termijn aanhouden, hier kwam ik ook op de metingen steeds 4 dagen verder uit, maar het voelde niet goed om mezelf voor de gek te houden en te denken dat ik 4 dagen verder zou zijn. Was natuurlijk wel 4 dagen dichter bij de 12 weken grens, maar goed..wat zijn die 4 dagen.. op 12 weken en 1 dag kon het ook nog fout gaan denk ik dan.

De gyn beweert hoog en laag dat ik 4 dagen verder ben, terwijl dit gewoon onmogelijk is, de eisprong datum staat vast (gezien op echo's) en dat weet die pino ook, maar ik blijf lekker vast houden aan mn eigen datum. De kleine groeit gewoon goed.

Het is moeilijk, maar geniet er lekker van, er groeit weer een wonder in je en een paar daagjes meer of minder maakt echt niet uit!

5. Trees

Trees Niet meer actief

@tummetje de eisprongdatum hoeft niet bepalend te zijn voor het termijn. Zelfs meiden die ivf/ icsi en zeker weten wanneer de bevruchting was kunnen korter zwanger zijn. Het gaat om de innestelingsdatum en deze weet je nooit precies. Dit wordt veroorzaakt door een vertraagde innesteling en dat schijnt af en toe voor te komen.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ja, I know, een verkorte termijn kan dus wel. Maar in mijn geval ging het om een langere termijn, en dat kon gewoon écht niet :)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou denk ik van de laatste datum uitgaan. Hier een echo gehad met 10+2 en die kwam precies overeen met m'n cyclus. 20 weken echo klopte ook precies. Alleen met 28+2 een pretecho gehad en toen liep de kleine een week voor maar dat zegt meer iets over de groei.

8. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ik zou zeggen hou je eigen termijn aan... ook al begrijp ik dat je graag over die 12 weken heen wilt zijn...

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zou wachten tot je de volgende echo hebt gehad. Als de kleine dan nog voor ligt op groei dan zou ik dat termijn aanhouden.

Ik snap erg goed dat je zo snel mogelijk die 12 weken voorbij wilt zijn. Het geeft gewoon een goed gevoe:p:D.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

bedankt voor jullie antwoorden meiden!
    We zien het bij de volgende echo wel!

11. Trees

Trees Niet meer actief

Sorry dan heb ik verkeerd gelezen. Nee dat lijkt me inderdaad onmogelijk :D

12. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    @ Makkie; 5 januari is het snel... (al gaan de dagen langzaam voor je gevoel mss). Ik denk aan je.

13. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Pin je vooral niet teveel vast op die 12 weken. Het is maar een richtlijn. Ik wil je geen schrik aanjagen hoor, maar bij mij is het dit voorjaar op 13 weken mis gegaan ondanks dan we met 10w5d een bewegend kindje met mooi kloppend hartje hadden gezien.
    Gelukkig ben ik nu alweer 24 weken ver in een nieuwe zwangerschap. Veel succes en ik hoop dat het bij iedereen goed blijft gaan!

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank je!

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

wat erg voor jullie... en natuurlijk weet ik dat, het kan zelfs met 30 weken nog mis gaan! Helaas ging het bij ons de vorige keer met ruim 11 weken mis, dus ik weet dat ik me niet te veel erop vast moet pinnen....

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Nou, vanavond weer een supergoede echo gehad en de ik mag de laatste termijn aanhouden! Dus nu weet ik wel hoever ik precies ben!

Dit topic mag dicht hoor!

Deel Deze Pagina