Een Droombevalling!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door RosaLynn, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Op dinsdag 17-04-2012 ben ik bevallen van mijn 2e dochtertje.

sochtends ben ik naar de verloskundige geweest met 39,4 weken met de vraag of het mogelijk was om me in te lijden/strippen of wat dan ook.

dit omdat ik voor mijn gevoel "minder leven" in mijn buik zou voelen en door omstandigheden om mij heen ook nog steeds wat stress.

Ze vonden toen ik belde dat ik maar even naar de praktijk moest komen en dan zouden ze kunnen kijken of het mogelijk was om mij te strippen.
    als eerst werd er gezecht dat ik geen ontsluiting had dus het niet mogelijk was... toen had ze opeens een randje te pakken waardoor het wel mogelijk was me te strippen (dit kon pijn gaan doen vertelde ze maar ik heb echt niks gevoeld) en bleek ik toch al 3cm ontsluiting te hebben.

later die dag belde ze op om 15:00 dat het evt. mogelijk is om mijn vliezen te breken als ik daar achter stond MAAR wel met de wetenschap dat mochten ze me vliezen breken en er komen GEEN weeen dat ik dan naar het ziekenhuis moest en het toch gehaald zou moeten worden binnen 24 uur.

Dus ik heb mijn ouders gebeld met de mededeling wat er zou gaan gebeuren en of ze hier op de oudste konden passen zoals afgesproken.

Hiermee gingen wij akkoord en om 15:40 zijn mijn vliezen handmatig gebroken.
    Dus ik ben lekker mn bed in gekropen en wezen "ontspannen" met de hoop dat ik weeen zou krijgen.
    al snel voelde ik "iets" maar echt weeen?

mijn ouders waren er al toen de verloskundige de deur uit ging, we hadden afgesproken dat als er om half 8 nog niks gebeurd was dat ik dan zou bellen en naar het ziekenhuis zouden gaan.

maar om kwart over 5 hebben we maar gebeld omdat ik toch wel wat "pijnlijkere" weeen kreeg en vorige keer ook al zo snel bevallen was.

om half 6 waren we in het ziekenhuis en moesten we wachten op de verloskundige

die kwam de kamer in en ging voelen en ja hoor al ruim 9cm ontsluiting al snel mocht/moest ik persen en in 1x persen werd onze dochter geboren! om 18:08 na een hele snelle bevalling!

na haar navelstreng zelf doorgeknipt te hebben en haar lekker op mn buik gehad te hebben ben ik al snel wezen douchen en mochten we weer naar huis :)

ik had een klein schaafwondje maar geen seconde last van gehad ook niet bij het plassen

nu na een week kraamzorg die hier echt liep voor de gezelligheid... ik kon alles zelf :) eindelijk weer als gezinnetje samen! heerlijk...

kleine meid drinkt heerlijk aan de borst en word overspoelt met melk en haar grote zus drinkt ook nog 2x per dag en is zo trots als een pauw op haar kleine zusje :D

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Wauw!! Mazzelaar, geniet er lekker van.. Ow ja en gefeliciteerd natuurlijk!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fijn toch zulke bevallingen. Nog gefeliciteerd!!

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd! geniet er van!

5. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteerd... Ben stiekem toch wel een beetje jaloers.. Hihi.. :p

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    zo zie je maar weer bevallen hoeft niet "eng" te zijn:)

7. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wat heerlijk! Lekker genieten van je twee meiden!

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje, wat heerlijk. Zo ga ik het ook gewoon doen, :) haha. Gefeliciteerd!

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mooi he, zo'n fijne bevalling!?

Ondanks mijn inleiding met gel heb ik ongeveel hetzelfde verhaal... alleen moest ik actief persen omdat de persweeën uitbleven. Maar heb de bevalling bijna als prettig ervaren... Ik teken ervoor als een tweede weer zo zal gaan!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad. Gefeliciteerd. En geniet maar lekker (dat was je al aan het doen als ik dat zo lees)

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    gefeliciteerd! (ook met je droombevalling :))

Deel Deze Pagina