veel vaker ziek

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Belindada, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Dames,

Voor de derde keer in vier maanden tijd, ben ik weer grieperig.
    Sinds ik de kleine heb ben ik veel vaker ziek. Meld me dan niet ziek maar echt fris enfruitig ben ik ook weer niet. Ben na me bevalling begonnen bij nieuwe werkgever die zal wel denken.

Zijn jullie ook vaker ziek?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gaat je kleintje naar een gastouder of KDV? Dan is het vrij logisch... je kindje neemt alle infecties en virussen mee vanaf daar... en daar krijg jij ook de gevolgen van mee.
    Is niet erg, maar je weerstand is nu na de bevalling ook even wat lager.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Volgens mij heeft je weerstand een flinke deuk; Zwangerschap, bevalling, ontzwangeren, slaapgebrek, hormonen etc. etc.
    Gezond eten, meer kan je er niet aan doen.

Een werkgever denkt heus niet zo gauw iets daarover hoor. Die zijn vaak wel wat gewend.

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Komt me bekent voor en niet alleen van mezelf ook van collega's het eerste jaar hoeft er maar iets voorbij te waaien en jij heb het ;-( geld ook voor de mannen trouwens. Ben benieuwd of het deze keer minder zal zijn.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jazeker! In het laatste half jaar ben ik 3 keer flink ziek geweest en nog ontelbare keren niet lekker, blaasontsteking, maagpijn enz.
    In de afgelopen 8 jaar nouwelijks ooit ziekgemeld geweest en nu is het iedere keer wat ('maar' 2 keer echt zieken hoeven melden maar wat voelde ik me daar zuur om!).

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Volgens mij ben ik de enige dan die niet ziek is geweest in het eerste jaar na de bevalling...

Tijdens de eerste zwangerschap wel 1 keer griep. Tweede zwangerschap flinke griep en daarnaast nog 3 keer verkouden geweest.

7. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik weer ging werken ben ik de eerste maanden ook elke keer ziek geweest. elk virusje pikte ik op. Maar ineens was het over. je hebt gewoon geen weerstand meer na de bevalling. Moet je weer helemaal opbouwen. Ik pakte toen van die homeopatische pilletjes... echina forse (ofzoiets) en dat ging toen wel goed. Daarna eigenlijk niks meer gehad.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Eerste jaar was rampzalig. Ik heb wel 5 keer buikgriep gehad en de hoeveelheid verkoudheden was niet meer te tellen. 2de jaar eigenlijk geen probleem meer. Het wordt dus beter.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoontje hier ging vanaf 12 weken (of 10??? Weet het niet meer!) naar het KDV. En ja, ik was dat eerste jaar ook vaker ziek. Wat hierboven al gezegd is. Kindjes pikken virusjes makkelijker op en door al dat geknuffel heb jij ze dan ook. Daarnaast zal je weerstand minder zijn, niet alleen vanwege de zwangerschap en bevalling, maar met een kindje thuis is het toch allemaal zwaarder en slaap je minder en misschien zorg je ook wel iets minder goed voor jezelf dan voorheen.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Na de geboorte van mijn oudste die toen naar een g.o. ging had ik nergens last van. Maar na de geboorte van mijn zoontje ben ik geswitched naar een kdv en ik ben vanaf dat moment zo ongeveer permanent verkouden geweest en heb een keer flinke buikgriep gehad. En dat terwijl ik daarvoor 7 jaar lang geen dag ziek of verkouden was geweest.

Ik hoor het om me heen heel vaak van moeders (en vaders) die (een) kindje(s) op een kdv hebben.

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik ken het ook :) tijd terug nog bij oude werkgever dan ging ik bv van 6 tot 10 werken, werkte als zorgkudige ine en rusthuis zodat dan mijn mensen gewassen waren en dan ging ik naar huis.

denk ook omdat we meer moe zijn dat we ook sneller ziek zijn, alle ik toch. dochter slaapt tottaal nooit goed en ikzelf ben dus stik op.

ik werk nu ook in een ander rusthuis dus hier probeer ik me ook sterker te houden. deze kende me niet voor ik dochter had.

succes

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Herkenbaar. Zelf hadden wij er weinig last van, maar mijn ouders pasten ook 1 dag per week op en die zijn meer dan een jaar lang elke week verkouden geweest. En dan waren ze net weer opgeknapt en dan kwamen die snottebelkinderen weer en begon het weer opnieuw, haha.

13. Maia

Maia Niet meer actief

hier ook herkenbaar, heeft een jaar geduurd nadat ze voor het eerst naar het kdv gegaan was.

14. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Ik ben sinds ongeveer 3 maanden voor de bevalling elke 3 maanden goed ziek. Flinke koorts en een week uit de roelering...(schrijf je dat zo?). Overal oppas vandaan sleuren want ik kan niks.
    Baal er vreselijk van want ook ik ben bij een nieuwe baas begonnen en die zal ondertussen ook wel denken.
    Sinds ik aan het werk ben ben ik al 4x ziek geweest.
    Hopelijk gaat het net als bij jullie gauw weer over...

Deel Deze Pagina