Veel vast voedsel 7mnd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Brenda0184, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Daarom zeg ik terug naar de basis als ze echt dorst of honger heeft zal ze eel drinken

    Het is maar een advies
    Succes ermee
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ieder haar arts.

    Zo te lezen gaat alles gewoon goed :)

    Qua melk, liever natuurlijk dat een baby van 7 maanden nog netjes drinkt. Maar je kindje is heus geen uitzondering en zijn zat baby's die niet netjes volgens het boekje eten.
    Zo dronk mijn zoontje grote hoeveelheden, en o o wat ben ik toen afgebrand hier op het forum.
    Met 10 maanden was hij klaar met de melk. Hij heeft toen een maand of zo bijna geen slok melk gedronken. Verschillende dingen geprobeerd en uiteindelijk werkte kant en klare opvolgmelk 3. (Volgens mij is dat in NL niet verkrijgbaar zo) Maar vanaf 10 maanden ook gewoon koemelk/yoghurt/kaasjes geprobeerd. Ze moeten toch eten of niet?

    Ik zou het advies afwachten van de kinderarts. Want hier zien en kennen wij jouw baby niet dus krijg je ontzettend uiteenlopend advies. Advies op maat is altijd beter :)
    O en ook mijn advies: vraag geen advies op een forum maar direct aan je arts :p
     
    Brenda0184 vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier is borstvoeding tot 1 jaar echt wel hoofdvoeding geweest. Eerst aan de borst dan pas vaste voeding. Je kindje is nog geen 7 maanden. Dus ik zou zeker proberen om zo veel mogelijk bv te geven...
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wat krijgt ze al veel met 7 maanden!!

    Ik geef zelf geen bv, maar de fles. Dus hier kan ik je niet in adviseren.
    Maar ik zie dat ze maar 3 x bv krijgt, hier krijgt ze nog 4 flessen..
    Kun je haar niet wat vaker de borst aanbieden ipv iets anders drinken??

    Je geeft aan dat ze alleen maar 'echt' eten wil. Dit komt ook omdat jullie dit zoveel aanbieden. Een baby van 7 maanden kan dit zelf nog niet bepalen, dat doen jullie voor haar!
    Als je minder van het een aan gaat bieden, pakt ze vanzelf wel weer meer bv. Maar dan zul je wel een paar dagen een vervelende baby hebben, de vraag is of dat jullie waard is..
     
  5. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Onze 3de is net 2 geworden en die had dit ook, ze at veel en graag gewoon brood fruit en groente, we hebben dit ook gewoon gegeven, en op een keer weigerde ze haar flesvoeding, prima.. gewoon over op vaste voeding, ze hoefde van mij niet perse flesvoeding, niet te veel op reacties van andere mensen leunen.. als ze er vrolijk van is, geen verstopping of diarree van krijgt en goed groeit, dan mag ze gerust weinig bv en meer vaste voeding, dat kan echt geen kwaad;)
     
    Brenda0184 vindt dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Dit kindje is al wat anders gewend, maar verder is er echt helemaal niets mis mee als je kindje met 7 maanden alleen borstvoeding krijgt. Waarom zou dat een probleem zijn? Natuurlijk ga je wel dingen introduceren, met 6 maanden,maar niet alle kindjes zijn even snel.
     
  7. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik reageerde op TS en haar kindje is inderdaad al gewend aan ander voedsel dat bedoelde ik met 7 maanden en had dat er even bij moeten vermelden denk ik?!?
    Ik zeg nergens dat als een kindje alleen maar bv of fv krijgt met 7 maanden dat het slecht is!
     

Deel Deze Pagina