Hallo, Het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer je je nu inschrijft voor een peuterspeelzaal... Mijn kindje gaat 2 dagen naar het kdv, is het dan niet teveel om er ook nog 1 of 2 ochtenden peuterspeelzaal naast te doen? Ik hoor iedereen erover hoe leuk en/of belangrijk het is voor je kindje... Benieuwd naar jullie ideeen/ervaringen hierover?
Tim gaat ook niet naar de psz, omdat hij al een paar ochtende naar het kdv gaat. Zie er de meerwaarde niet zo van dan. Als hij niet naar t kdv was gegaan, dan had ik er wel voor gekozen, puur omdat hij dan zou leren met andere kindjes om te gaan en wat ze er leren. Maar dit gebeurd nu al op t kdv en om hem dan de 2 ochtenden dat hij thuis is, hem ook nog weg te brengen. Vind ik wel erg veel worden
Dat idee heb ik ook zo inderdaad... Ik hoor alleen opeens iedereen over de psz dat ik dacht 'mis ik iets?'.. Inderdaad op het kdv doen ze ook van alles en leren ze al goed met andere kindjes om te gaan.
Lucas begint binnenkort op de PSZ. Ik doe dat omdat ik thuisblijfmama ben en hij daardoor wat minder sociaal contact heeft met andere kindjes. Vriendinnen van mij hebben nog geen kinderen óf ze werken erbij, zodat we die weinig zien. Ook in onze buurt en familie weinig kleine kindjes. Dus daarom 2x per week PSZ straks. Als hij wél naar KDV o.i.d. zou gaan, zou ik hem niet ook nog naar de PSZ laten gaan.
Mijn oudste gaat niet naar een peuterspeelzaal want hij gaat 3 dagen naar een KDV. Dat vind ik meer dan genoeg momenten buitenshuis en ik vind het voordeel van een peuterspeelzaal te gering om dat er nog bij te doen.
als hij naar het kdv gaat hoef je niet perse meer extra naar een psz te gaan hoor. het mag natuurlijk wel, het kan zelf in de tijd van het kdv, als het kdv betrekkingen heeft met de psz. bij mijn zoon in het groepje zitten 2 kindjes die van het kdv opgehaald worden voor 3 ochtenden en om half 12 weer terug naar het kdv gaan. maar in principe leren ze ook op een kdv samen te spelen, liedjes zingen, de taal, en allerlei activiteiten. als je een tbm zou zijn en je kindje zou niet naar een kdv gaan dan zou het inderdaad fijn zijn om hem naar een psz te doen. of je en en wil doen hangt van jou en de behoeftes van je kindje af.als je kindje zich zichtbaar verveeld zou je het kunnen overwegen. als je denkt dat die 2 dagen voldoende zijn, dan zou ik het niet doen. het mag namelijk wel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik laat het het liefst zo heb ik besloten heb ik ook nog genoeg tijd over met haar
Toen ik nog thuis was ging de oudste naar de psz, maar sinds ik werk, zijn ze allebei naar het kdv gegaan, ik ben met de psz gestopt, vond dat wat dubbelop. Het verschilt een beetje per kdv hoeveel ze doen met de kinderen, hier vond ik er niet zoveel verschil tussen zitten, vallen ook onder de zelfde organisatie.
Je zou nog kunnen overwegen om dr als ze wat ouder is, alsnog ook naar de psz te brengen. Kijk gewoon naar de behoeften van je kind. Mijn dochter gaat sinds ze 2 is 2 ochtenden naar de psz en ze vindt het er geweldig, laatste tijd meer en meer. Ik merk ook dat ze zich thuis behoorlijk kan vervelen en ik haar erg veel moet bezig houden. Altijd al wel zo geweest, maar ik merk nu dat ze ook echt veel behoefte heeft aan andere kindjes. Dus ik ga dr nu opgeven voor 3 ochtenden. (ook omdat ik vanuit huis werk en zo zelf wat meer tijd heb ). Maar 2 hele dagen kdv voor een kindje van 2 lijkt me meer dan zat hoor.
Ik wilde t voor onze oudste eerst ook niet; ze gaat al 2 dgn naar t kdv, maar sinds de vakantie is ze zoveel groter en wijzer geworden, wil ze van alles weten, kan zich soms wat vervelen thuis en ze roept de hele tijd dat ze naar school wilt Dus....va aankomende week gaat ze 1 ochtend in de week naar de PSZ (kleine school noemt ze t), ze heeft er ontzettend eel zin in!!