Zwanger van de tweede, straks grote impact?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat had de grootste impact op jou als moeder?

1. Van geen naar 1 kind

2. Van 1 naar 2 kinderen

3. Van 2 naar 3 of meer kinderen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik vond 1 kind nog wel te doen maar straks van 1 naar 2...?
    Met bijv. de oudste naar school brengen, halen en dan de baby steeds mee...
    En ook andere dingen zoals de aandacht tussen 2 kinderen verdelen.
    Of gaat dat vanzelf?
    Wat vonden jullie de moeilijkste/grootste verandering?
    Zie ook poll.

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik vond de overgang van 1 naar 2 wel erg druk.
    Maar toen ik eenmaal een ritme te pakken had ging het vanzelf.
    Van 2 naar 3 vond ik eigenlijk niet veel drukker ,voor mijn gevoel ben ik zelf wat makkelijker geworden.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik weet nog niet hoe de overgang van 1 naar 2 kids zal zijn. Verwacht wel dat het een stuk drukker is. Maar ik vond de overgang van geen naar 1 kind echt heel heavy hoor. Ik verwacht dus eigenlijk niet dat het nu weer zo'n grote impact zal hebben. (hoop ik).

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Vind het 100% mee vallen. Van 0 naar 1 was vele malen groter, nu gaat alles eingelijk vanzelf.

5. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Van 1 naar 2 vond ik 'lastiger'. 1 kind zet je nog makkelijk even in de auto, makkelijk even ergens naartoe en nu met twee ben je toch beperkter. Is de een net uitgeslapen, ligt de ander net weer in bed en kun je dus nog niet weg.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vond ook van 0 naar 1 kind het moeilijkste jeetje dan veranderd je hele leven alles moet om, met een erbij is precies zoals je het zegt erbij, je zult ook veel makkelijker zijn met je 2e als dat je met je eerste was, het nieuwe er is vanaf je hoeft niet meer te leren (m.b.t luiers borstvoeding, badje enz enz) de aandacht voor je eerste word natuurlijk nu wel verdeeld over de baby maar je moet maar zien hoeveel aandacht je eerste nog krijgt ook tijdens het voeden kun je een praatje maken met de eerste en bij verschonen of badderen helpt je oudste je lekker mee

ik heb 5 kinderen en waar sommige hier thuis komen en zoo :confused: kijken heb ik geen enkel probleem (oke toegeven nu is het even wat zwaarder maar dat heeft zijn oorzaak)

knuffel nathalie ;)

7. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik denk dat het er ook aan ligt hoe oud het eerste kind is. Als die nog echt een kleintje is lijkt het me wel zwaarder. Mijn dochter is 4 en redelijk zelfstandig, dus ik verwacht dat dat wel goed gaat...

8. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Van 0 naar 1 kind vond ik (zeker na de eerste weken (huilbaby)) enorm meevallen. Ze ging overal mee naar toe en alhoewel je leven natuurlijk wel is veranderd voelde het makkelijk en natuurlijk en niet als een enorme overgang.

Zwanger van de tweede (bijna 11 jaar later) ben ik ook erg benieuwd hoe het straks zal gaan. Kan me er toch nog niet echt een voorstelling van maken, dus afwachten maar ...

Ben benieuwd naar alle reacties en de poll.

Groetjes, Seyla

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eerste baby: ontzettend blij mee, geen problemen, alleen maar leuk, vond de verandering heel erg meevallen.

Tweede baby: ontzettend blij mee, ging prima met de oudste erbij. Eigenlijk weinig verandering

Derde baby: heeel lang op gewacht, superblij mee, wel een grote verandering, maar alleen maar een verandering in positieve zin.

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik verwacht zelf weinig verandering met de 2e erbij,dat we het gewoon oppakken en "erbij"doen zeg maar...scheeld wel dat mijn eerste al 5 is en naar school gaat! ;)

O en met de eerste hoefden we ook niet echt te wennen eigenlijk! denk dat het ook wel scheeld hoe het gaat met je kindje en je eigen instelling en situatie!

11. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik weet ook nog niet hoe het is om er twee te hebben. Ik denk dat het op zich wel mee zal vallen omdat onze dochter al heel veel zelf kan en alleen naar school gaat al. Als deze uk geboren word is ze alweer 9.

Deel Deze Pagina