Yoga, gym of anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Frambloosje, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik zou als ik verder ben in mijn zwangerschap iets van yoga, gym of iets anders willen gaan doen ( hapto.... nog wat of zwemmen)

Van yoga krijg ik een 'zweverige' indruk waar ik mij misschien overheen moet zetten en van gym krijg ik een 'theekrans' gevoel dat ik, mijzelf inschattende, echt moet mijden.

Wat zijn jullie ervaringen en wat bevelen jullie aan?

kregen jullie jullie man/vriend/partner mee en hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Mijn vriend begint al te schateren wanneer ik erover begin.

2. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ik lees ook even mee.
    vanwege mn rug en me wel een soort fysio aangeraden.
    wil daarnaast ook iets doen.
    maybe dat ik nu met zwemmen begin om in beweging te blijven.
    en dan toch overga op yoga of gym

3. tulip

tulip Niet meer actief

zwemmen heb ik gedaan, ik had ook precies het gevoel wat jij erbij hebt en een partner die het echt niet ziet zitten om zoiets te doen en zwem sowieso al voor mijzelf. Ik vond het heerlijk, lekker ontspannen als je buik zwaar begint te worden...

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik had gym vorig jaar, maar dat was geen gym, alleen theorie... Had je dus niks aan... Was wel gezellig... Ik ben zo iemand die echt niet serieus kan doen bij een yogales, gelukkig kreeg ik een keizersnee i.v.m stuit, weet nu nog steeds niet hoe ik moet puffen :) wel jammer want nu moet ik straks ook weer iets gaan doen.... Weet ook cht nog niet wat....

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Daar hadden ze trouwens 1 partner avond! Ideaal! Is bij veel cursussen dach ik tegenwoordig...

6. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ik heb aan Zwanger&Fit gedaan!
    Was echt super fijn, Je bent een uur actief bezig met meiden die 20 tot 40 weken zwanger zijn. Een beetje aerobics en cardio fitness.. En ook nog 2 theorielessen en 1 partner avond.. Dus je krijgt genoeg info, en het is ook onder begeleiding van een fysiotherapeut.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Tijdens de eerste zwangerschap heb ik zwangerschapsgym gedaan. Dat stelde niet zo veel voor. Vooral veel theorie over de bevalling en een paar bekkenbodemoefeningen. Ik heb er wel vriendinnen aan over gehouden, maar er tijdens de bevalling niks aan gehad. Manlief is naar een partneravond meegeweest toen, maar heeft er ook niks van onthouden en vond het vreselijk.

Nu doe ik yoga. Ik was ook erg bang voor dat zweverige, maar dat valt mij erg mee. Je leert er vooral een aantal ademhalingstechnieken en mijn yogadocente geeft ook rugmassages wat nu met die zware buik echt een verademing is. Die ademhalingstechnieken vind ik nu ook al een fijne uitkomst, want als ik even contact wil maken met de baby, hoef ik maar een buikademhaling te doen en het begint al lekker te trappelen. Manlief is gisteren voor het eerst een keer meegeweest en vond het juist heel erg fijn. Hij heeft het gevoel dat hij nu meer voor mij kan gaan betekenen tijdens de bevalling dan de vorige keer. Hij kan mij nu wijzen op de manier waarop ik moet ademhalen. Bovendien heeft hij nu wat massagetechnieken geleerd die hij me nu met mijn vreselijke rugpijn al kan geven. Ik vind het dus echt erg prettig (tegen mijn verwachtingen in).

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vond het ook lastig om tussen al die 'verschillende' dingen een goede keuze te maken.
    Tot ik gewoon eens ging kijken op de site van een heel klein, maar geweldig yoga-studiootje hier in de buurt... Had daar altijd al willen yoga-en, maar het zat altijd vol ( echt maar een klein zaaltje ).
    En nu zag ik dat ze nog ook zwangerschapsyoga aanbiedt. Ik ben gelijk gaan mailen en had het geluk dat ze met mij en een andere zwangere dame een nieuw klasje op een extra dag wilde beginnen... Echt boffen!

Ik begin volgende week. Het zijn oefeningen gericht op het verstevigen van bekkenbodemspieren, het soepel maken van het lijf in zijn algemeen, ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Ook geeft ze massages. Een keer in de zes weken is er partner-avond... Ik denk dat we dan verschrikkelijk moeten giechelen en dat het niks voor hem en mij samen is. Hij moet een keer van me... de rest leg ik 'm wel uit en moet hij gewoon opvolgen op het moment supreme.

Ik heb er zin in! Het is helemaal niet zo zweverig... Meer heel praktisch en goed voor je zwangere en bevallende gestel! :)

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik begin over twee weken met zwemmen. Tip van de fysio waar ik loop in verband met BI. Ze zei dat ik moest gaan sporten, of nou ja, moest... Dat het goed voor me zou zijn ;) én dat ik iets moest kiezen wat goed bij me past.

Yoga heb ik ooit al gedaan toen ik niet zwanger was... Als ik ergens agressief en kriebelig van word! Gym en oefeningen doe ik al via de fysio. Dat is ook superfijn, maar niet voldoende. Dus zwemmen it is! :D

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik heb jarenlang gepoweryogaad en daar was niks zweverigs aan keihard werken, en zo rustig mogelijl blijven. gewoon een intensieve lichamelijke approach, en verder geen geleuter.

Maar kan me helemaal voorstellen dat al dat getheekrans je niks lijkt. Mij ool niet.. Ik ga niet m'n spaarzame vrije avonden voor veel geld zitten kletsen en altijd is kortjakje ziek zitten droogoefenen. Lijkt me echt verschrikkelijk, ik zou waarschijnlijl al na een week genezen zijn. Zwemmen en yoga lijken me beter, maar het gaat mij dus meer om het fysieke dan om het semi-informatieve: dan kun je ook een boek lezen lijkt me.

11. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Door een ernstig auto ongeluk afgel. december (frontaal aangereden met 80) ben ik nog steeds in behandeling van een manueel therapeut en fysiotherapeut. Mijn rug is instabiel en heb tevens nekklachten. Hier doe ik reeds het nodige aan oefeningen. Ik zwem met enige regelmaat. De oefeningen die ik meekrijg zijn best oefeningen die ik zwaar vind en alles behalve ontspannen. Het is best werken. De rug moet sterker worden.

Daarom ben ik opzoek naar iets wat wel bewegend is maar tevens ontspannen.

Meiden dank voor de reacties. :)
    Ik ben er blij mee.

Deel Deze Pagina