Lieve Mirjam, Brigitte of Imke, Ik heb een vraagje, ben als het goed is 6,5 week zwanger (nog geen echo gehad), gisteravond verloor ik in het toilet iets raar met oud bloedverlies, het was een wat bollig doorzichtig zakje van ongeveer een halve cm lang met daaronderaan een ader hangen, onderaan had die ader wortels van bloed. Wat kan dit zijn? Sinds ik zwanger ben kan ik heel slecht tegen stress en druk en staat mijn lichaam constant onder spanning, 's nachts kan ik niet slapen door de stress en spanning. Ik heb een drukke baan en de dagelijkse stress kan ik door de hormonen niet meer aan. 29 november heb ik mijn eerste echo, wat denken jullie dat het kan zijn wat ik verloren heb en wat raden jullie mij aan te doen? Alvast bedankt voor jullie antwoord! groetjes, Nabila
Hoi Nabila, je kunt altijd in de zwangerschap iets van bloed verliezen, vaak door een wondje van de baarmoedermond. Als dit vermengt is met slijm kan het er zo uit zien zoals jij beschrijft. Zeker als je verder geen buikkrampen hebt gehad of niet nog meer bloedverlies. Voor een miskraam zou dit wel een erg mild verloop zijn namelijk. De kans is dus gewoon echt nog groot dat het kindje prima binnenin zit. Maar dat kun je echt ps bij de echo bepalen. De termijn waarop je de echo hebt s al een vroege echo zoals we dat noemen. eerder kijken heeft eigenlijk geen zin, want dat zegt dan niets over de vitaliteit van de zwangerschap, alleen dát er iets zit en niet of het goed is. Dus het is echt nog even afwachten tot de echo. Mocht je nu echt meer bloed gaan verliezen en/of flinke buikkrampen krijgen. dan kun je even je vk bellen voor advies. Groetjes Brigitte