Ik heb ook heeeeel erg veel vocht vastgehouden, en nog steeds wel... Ik was het meeste in de eerste week kwijt na de ks. Overigens een hoopvol puntje; ik had altijd maat 39 maar dat is nu bij veel schoenen te groot. Voor pumps moet ik nu echt 38 hebben
Ik had zwangerschapsvergiftiging en hield ook heel veel vocht vast. Ik verloor wel veel vocht na de bevalling, in 1 week was ik 15 kilo kwijt, maar misschien ook mede omdat ik erg ziek was en de eerste week amper kon eten. Nu, 9 maanden verder, hou ik nog steeds wat vocht vast. Ik merk het door de tintelingen 's nachts in mijn handen, verder niet extreem meer, en zeker niet meer zulke dikke voeten.
Dat ene hoopvolle puntje, tja........ dat heb ik helaas niet. Ik had altijd maat 37/38 en nu mijn bevalling eerder 38,5/39. Maar ach, ik heb nu een prachtige dochter, dat mijn voeten iets groter zijn geworden maakt me nu niet meer zoveel uit.
Hier een week na de bevalling, waarbij ik slechts 9 kilo aankwam, weeg ik 3 kilo minder dan toen ik zwanger werd. Maar....ik kan nog steeds mijn ringen niet aan! Ze stranden bij de 2e knokkel van mijn vingers, zeg maar...
herkenbaar verhaal! ik had daar ook vaak last van en nog wel eens.. Ik heb nog steeds MINIMAAL 1 maat grotere voeten
Al mijn vocht was na 3 dagen verdwenen, ik kon ineens mijn eigen vertrouwde voeten weer zien.. Ik weet nog dat ik dacht, waren die altijd zo dun?
Het lijkt wel op een foto van mijn voeten, want sinds vandaag zien de mijne er ook zo uit. Ik heb vandaag veel gelopen en drop gegeten. Denk dat het daarom komt dat ik nu van die olifantenpootjes heb. Waar zijn mijn enkels???? Nu lig ik op bed met beentjes omhoog. Hopelijk is het morgen weer weg.......
Ik had er vooral bij de eerste ook enorm last van. Van de ene op de andere dag, olifantenenkels en een vollemaansgezicht. Maar ik had toen ook ineens een veel te hoge bloeddruk. Na de bevalling duurde het minimaal een week voor het ergste weer weg was (terwijl mijn omgeving mij ook beloofd had dat het binnen een halve dag verdwenen zou zijn! Viel mij dus zwaar tegen) en 's nachts moest ik vaak plassen, dat was echt niet normaal. Dat was dus al dat vocht dat ik vast had gehouden. Bij de tweede geen hoge bloeddruk maar op het eind toch wel wat dikke enkels. Maar niet zo erg als bij de eerste! Heb dus goede hoop dat het deze keer ook wel mee zal vallen. En ik weet inmiddels dat het echt écht tijdelijk is! Er is dus nog hoop voor de hoogzwangeren die hier ook gepost hebben....
Ik hield ook erg veel vocht vast, ik kon mijn eigen sokken niet meer aan en ik had constant last van slapende handen, omdat mijn polsen zo dik waren. Na de bevalling verloor ik veel bloed, waardoor ik volgepompt werd met vocht via het infuus. OMG je had me echt niet moeten zien, ik was echt een michelinpoppetje. Een aantal uren na de bevalling moesten ze weer bloedprikken om mijn waardes te bepalen, ik kon niet eens een vuist maken en een tandenborstel vasthouden was ook verschrikkelijk. Ook mijn oogleden waren zo dik, dat ik mezelf niet eens herkende in de spiegel. Nu bijna 9 maand later, merk ik nog steeds dat ik veel vocht vast houd, snel dikke voeten/enkels en als ik lange stukken wandel, worden mijn vingers ook erg dik.
hi, ik had ook best veel vocht.. was zo 17 kilo aangekomen (weeg normaal 55 kilo..) en binnen 2 weken was ik er alweer 12 kwijt. Dus dat gaat best snel! De laatste kilootjes zullen wel moeilijker gaan..
ik hield ontzettend veel vocht vast... van maat 37 ben ik gegaan naar maat 42 van schoenen en nog zaten deze te strak! ik was echt ook zon michelen vrouwtje. Na de bevalling was ik 5 kilo kwijt. (was in totaal 25 kilo aangekomen) en na 7 dagen was ik 13 kilo kwijt! na die week paste ik mijn oude schoenen weer, dus mijn vocht was zo goed als weg en na 10 dagen paste ik ook mijn eigen broeken weer aan. alleen heb nog een buikje, maar die verdwijnt ook eigenlijk al vrij snel!
vanaf week 20 van mijn zwangerschap heb ik op slippers gelopen omdat ik geen enkele schoen of laars meer aan kon. ringen, armbandjes alles kon ik af doen omdat ik zo veel vocht vasthield. ben zelfs halve dagen gaan werken omdat ik zo'n pijn had in mijn lichaam. in totaal was ik 17.5 kilo aangekomen en binnen drie weken was ik alles kwijt. De eerste kilo's gingen super vlug. het was echt een feest om iedere dag op de weegschaal te gaan staan. Nu ben ik 25 kilo lichter en val nog steeds langzaam af.