hallo allemaal ik ben zo ongerust en bang, ik heb best veel vocht verlies de heledag door, me slip is altijd nat. vorige week maandag heb ik een vruchtwater test gedaan en die was goed. geen vruchtwater volgens de arts. Nu vandaag voel ik steed als of er iets uit loopt en me slip is nat. ook ben ik nu 22 weken maar heb de baby nog niet voelen bewegen, wel op echo maar voel niet zelf. ik ben zo ongerust. hebben jullie vocht verlies en wie voelde de baby ook heel laat? groetjes
Ja, of afscheiding? Het is normaal dat je nu meer afscheiding verliest dan normaal en het kan zelfs wat wateriger zijn. Ik heb het zelf ook! Is dit je eerste kindje? Dan kan het zijn dat het wat langer duurt voordat je de kleine voelt. En als je de placenta voor draagt, duurt het sowieso langer! Het is vast allemaal goed, en anders bel je toch de vk om je zorgen uit te spreken? Succes meid!
lieve meiden ik weet het niet urine of wat ik ben zo in de stress. Dit is me eerste zwangerschap. vk zegt altijd het zelfde.
Misschien stel het je gerust, maar wanneer je werkelijk vruchtwater zou verliezen, zou je heel veel in 1 keer verliezen want je beebje is namelijk nog niet ingedaald. Dus meid, ik denk echt niet dacht je vruchtwater verliest. Wanneer heb je een echo gehad? Pasgeleden de 20wk-echo? Is je toe niet verteld of je placenta voor of achter draagt? Je kan de vk bellen en vragen of ze je even het hartje wil laten horen? Bij mijn vk is dat nooit een probleem!
Ik heb precies hetzelfde! Voel alleen wel vaak de kleine bewegen, dus weet dat dat wel goed zit. Maar inderdaad een hoop natte slips, denk dat het erbij hoort...
Ik herken je verhaal ook helemaal. Ben dan pas 19 weken maar ik heb precies hetzelfde. Het is echt heel vervelend want je voelt je er natuurlijk niet echt prettig bij. Ik word er ook vaak erg onzeker van maar ik heb er echt al last van vanaf het begin van mijn zwangerschap ongeveer. Bij mij heeft de VK inderdaad met 16 weken verteld dat mijn placenta aan de voorkant ligt en dat ik de baby dus pas later zal gaan voelen.
Ik heb dit ook gehad en voelde de kleine pas vanaf week 23/24. Dus niet te druk maken meid! Ik denk dat het er ook bij jou bijhoort. En als je het echt niet vertrouwt toch maar weer even bellen met vk
hey meis.. probeer je niet te veel zorgen te maken.. weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.. ik had in die periode ontzettend veel slijmverlies dus ook het zelfde probleem met natte slips.. das niet fijn.. ook voelde ik de baby pas vrij laat.. volgens mij rond 22 a 23 weken.. was toen op vakantie. succes meid , probeer nog wel een beetje te genieten he! maar het is heel spannend, zo'n eerste ...
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik veel vocht verloor, vooral in de zomermaanden. Maar het bleef aanhouden en uiteindelijk een kuur voor een schimmelinfectie gekregen. Ik heb het idee dat het nu veeeeel minder is! Over het voelen: dat kan heel verschillend zijn per persoon. Ik denk dat het vast heel snel gaat gebeuren, in de vorm van kleine plopjes, gevoel dat het je darmen zijn, kleine veegjes. Daar hoef je je nog geen zorgen over te maken, en anders ff aan de vk vragen! Zit je placenta misschien aan de voorkant?
Ik heb het in allebei m'n zwangerschappen gehad. Het is gewoon waterige afscheiding maar wel heel irritant. Ik kan elke 5 minuten wel een schone onderbroek aandoen omdat het altijd nat is bah! Ik doe meestal een laag wc papier in m'n onderbroek omdat je van maanverband schimmelinfecties kan krijgen.
Een kleine kanttekening, niet om TS ongerust te maken, maar bovenstaande is niet altijd het geval. Soms kan er een klein scheurtje ontstaan waardoor er steeds beetjes naar buiten gutsen. Al denk ik dat het in dit geval afscheiding is, vorige week had je hetzelfde en toen is er getest en was het geen vruchtwater toch? Als je twijfelt kun je proberen wat op te vangen. Bv bekertje eronder houden en met je mond op je hand blazen. Ze kunnen het dan nogmaals onderzoeken.
och meis, je kan echt heel veel dunne waterige afscheiding verliezen zodanig dat je het idee hebt in je broek te hebben geplast heel vervelend maar wel mogelijk en je kindje voelen.... bij een eerste duurt dat echt even en zijn er vrouwen die idd pas na 22 weken wat gaan voelen, net afhankelijk van waar het ligt en hoe je placenta ligt. maar als jij ongerust bent: delen met de vk of gyn..... vanaf 24 weken moet je wat leven gaan voelen denk dan niet aan felle bewegingen maar aan wat gebubbel of gefriemel wat je steeds meer zal gaan herkennen als jou baby
Hoi snoet dankje voor je lieve uitleg. Ik ben zo onzeker en voel me gewoon niet goed. Ik ga zo naar een arts gyn in het ziekenhuis even mee praten. Jij moet bijna he? Ik wens je een fijne tijd. Liefs ,noor