veel voeden of normaal?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lauraatje, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi meiden,
    even een vraagje hor. mijn zoon is nu 5 weken oud en het lijkt wel alsof hij de hele dag door eet. vanaf 12 uur smiddags wordt hij echt wakker en dan speelt ie vrolijk na de voeding natuurlijk, in zijn box. Dan rond half 2 wil ie weer en dan valt ie meestal aan de borst in slaap. na een uurtje of 3 wordt ie wakker en dan weer eten ( dus dat lijkt me normaal...) maar dan de avond, zo vanaf 19 uur. continu. eten, insukkelen,eten,zeurende buien. Nu ben ik erachter gekomen dt die zeurende huilende buitjes komen van boertjes die dwars zitten, maar dat kan wel een half uur duren voor het los komt, en dan wil ie weer aan de borst. Hij drinkt goed en meestal zo'n 15 minuten. ook ik heb goede melk en meer dan genoeg( moet savonds voor het slapen gaan nog kolven en sochtends ook om ze minder vol en hard te krijgen). is dit normaal?
    ze zeiden op het cb dat dit clustervoeden is maar ik had begrepen dat ze dan om het half uur willen eten en dat dit maar tot ongerveer een maand oud duurt. nu zit ik dus elke avond aan mijn mannetje vast. wiegen, kloppen op de rug om te boeren,weer liggen om te voeden enz. enz.
    heeft iemand dit ook en is dit dus normaal??
    en doet jullie baby als er een boer dwars zit ook net alsof ie wil eten met zijn mondje maar vervolgnes gaat ie huilen als ik hem plat leg en deborst wil geven?
    groetjes

2. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Is normaal hoor. Rond die leeftijd was ik bijna alleen maar aan het voeden de hele dag. De voeding duurde lang en hij wilde altijd om de 2 uur drinken, of vaker. En dat clusteren in de avond heb ik ook gehad, rond 4 weken. Maar dat duurde hier niet zo lang, een week of 2 denk ik.

Met het boeren kan ik je niet helpen, Nathan boert altijd heel snel.

Succes!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Is normaal hoor! Ik zit nog elke avond met de kleine op de bank of op bed. Ze wil alleen maar aan de borst, anders blijft ze onrustig.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Herkenbaar, hier ook! Ik ben er achter dat boeren of scheetjes die dwarszitten hij dan graag aan de borst zuigt, maar als de melk komt dan wordt hij kwaad. Ik geef hem nu een speen na de voeding (als ik zeker weet dat hij geen honger meer heeft) en probeer hem toch goed te laten boeren. Dat gaat hier ook moeizaam.... ik heb nu Sab Simplex besteld en verwacht dat volgende week binnen. Ik hoor daar goede verhalen over.

Trouwens, dat clusteren heb ik aan het einde van de nacht (tussen 5.00 uur en 9.00 uur). Bij mij komt dat door teveel melk waardoor hij verhoudingsgewijs veel voormelk binnenkrijgt die veel kramp geeft en weinig lang vult. Ik zorg nu dat ik in die periode wel 3 uur dezelfde borst blijf geven, als ik steeds wissel dan wordt de kramp erger. Ik kolf op advies van de lk 's avonds helemaal leeg en vaak 's ochtends ook nog een keer omdat ik in de nacht helemaal 'vol loop' ..... maar vanochtend hoefde dat ineens niet meer. Misschien dus door mijn trucje om steeds dezelfde borst te geven per blok van 3 uur. Dus hopelijk is mijn productie nu gestabiliseerd.

Sterkte!!

5. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik ben hierdoor zelfs heel erg gaan twijfelen of ik nog wel borstvoeding wilde geven. Had het idee dat ik de hele dag niets anders deed dan alleen maar voeden. Maar je moet er even doorheen. Die kleine van mij is nu ruim zeven weken en nu gaat het wel goed.

Dat net doen of hij aan de borst wil en gaan huilen als je hem plat legt om aan te leggen is ook geen vreemd verschijnsel. De kleine van ons wilde ook zuigen als hem iets dwars zat (en die heeft gigantische darmkrampen gehad). Dan gaat het niet zozeer om eten, puur om de zuigbehoefte. Veel anders kunnen ze nog niet, dus gaan ze datgene doen wat ze wel kunnen. Zuigen/drinken.
    En de borst biedt natuurlijk ook troost als de kleine zich niet zo lekker voelt, zo heerlijk dicht bij mama. :)

6. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    he meiden,
    dank je voor de reacties, voel me minder alleen nu met dit probleempje. de speen doet ie pas sinds 3 daagjes en dan nog moeizaam, we zijn hem aan het leren. misschien dat dat een oplossing bied bij het boeren soms.
    groetjess

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,

Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat als een kleintje last heeft van krampen en je biedt hem binnen 2 uur weer de borst aan, je de krampjes in stand houdt. Je zou dan dus beter de speen kunnen geven.

grtjes joyce

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    5 weken sprong en de productie ophogen was het bij mij.
    Heb het 2 dagen aangekeken en de derde dag ben ik op de bank gaan liggen met mijn dochter liggend aan de borst.
    Zo kon ze drinken als ze wilde en slapen als ze moe was.
    Daarna was het ook over en wilde ze weer om de 3 uur

Deel Deze Pagina