Hoeveelheid johannesbroodpitmeel en welke speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Silcl, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silcl

Silcl Lid

2 dec 2013
    18
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en het leek me wel handig voor tips.

Op advies van de huisarts moeten we bij de flesvoeding van onze dochter (6 weken en 1 dag oud) johannesbroodpitmeel toe gaan voegen. Nu ben ik er wat onzeker over hoe ik dit het beste kan doen.

1. Hoeveel johannesbroodpitmeel kan ik het beste toevoegen bij 120cc?
    2. En welke speen kan ik het beste gebruiken, omdat de voeding wordt verdikt. We gebruiken nu de Dr.Brown fles met fase 1 speen. (Hebben meerdere flessen geprobeerd, Avent, Difrax, maar ze knoeit met allemaal erg veel).

Gr. Silvia

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Welkom!

Wij gebruiken ook jbpm, maar welke heb je?
    Nutriton of pure jbpm van natufood winkel?

Hier gebruik ik 1,5 schepje nutriton op een fles van 180/6
    We hebben de avent fles speen nr. 2, omdat uit speen 1 als de voeding wat ingedikt is niks meer komt. Heb ik wel geprobeerd.

En wat betreft het knoeien, dat hebben denk ik alle kindjes in het begin wel. Ons mannetje is nu 4 maanden en die knoeit niet meer met zijn fles. Misschien een slabber omdoen die je over het hoofd kunt trekken en dan kun je de rand helemaal in haar nekje leggen zodat het niet op haar shirt loopt. Kun je bij de kruitvat halen.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou even proberen wat t doet je met kindje, begin bijvoorbeeld met een half schepje per fles erbij te doen, werkt het of toch meer nodig. zo kun je het een beetje afstemmen op je kindje.
    en als de melk kouder word, word het ook dikker dus lastiger door de speen te krijgen...
    ik zou eerst gewoon de zelfde speen blijven gebruiken als je kindje de melk er niet meer doorheen krijgt een grotere proberen...

ff dagje testen en proberen dus

4. Silcl

Silcl Lid

2 dec 2013
    18
    0
    0
    Bedankt vooe jullie reacties. Heb net bij een fles 120cc, 1 schepje gedaan. Ik vond de voeding al een flink stuk dikker. Ze had moeite om het uit de fles te krijgen (Dr.Brown met speen fase 1), dus morgen maar een grotere speen halen denk ik.
    Ze is al wel gelijk een stuk rustiger als de afgelopen dagen, dus hopelijk heeft het zijn effect.
    We gebruiken de Nutriton van Nutrilon.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    kijk das fijn als je meteen reactie ziet bij je kleine! je kan evt voor vanavond ff naald steriliseren en gaatje wat groter prikken in de speen als ze er anders niks uitkrijgt. deden wij ook weleens haha

succes ermee!

6. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    ik heb hetzelfde,ook nutriton. bij de nacht geef ik bij de nutrilon omneo een kwartje nutriton(anders te dik en krampen) 135 ml fles

bij de moedermelk overdag doe ik 1 en een kwart (130 ML)

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hier bij een fles 120/4 ook 1 schepje nutriton en in een Dr. Brown fles met fase 1 speen. Werkt voor mijn zoon prima.

Fijn dat je al resultaat ziet!

8. Silcl

Silcl Lid

2 dec 2013
    18
    0
    0
    Ik ben vanmorgen heel snel die van Tammi wezen halen, want ons kleine dametje heeft sinds we de nutriton gebruiken zulke enorme darmkrampjes! Ik hoop dat het met de Tammi een heel stuk minder wordt! Alleen even kijken hoeveel ik daar nu weer van moet mengen..

Verder gaat het gelukkig een stuk beter en het spugen is in ieder geval gestopt!

Deel Deze Pagina