Veel voeding maar nog steeds honger

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Troetelbeer90, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,

We zijn bezig met de overstap van borst naar flesvoeding omdat ons dochtertje niet genoeg had aan de melk die ik produceerde, mijn borsten konden het niet bijbenen dus helaas hebben we moeten besluiten over te stappen na alles geprobeerd te hebben.

We hebben een tijdje borstvoeding gegeven met bijvoeding toen kreeg ze 90 a 120 cc bijgevoed. Soms kwam de bijvoeding zelfs aan op 150 cc.

In het begin van de overstap zijn we conform haar leeftijd/gewicht begonnen op 150/5. Maar na korte tijd had ze hieraan al niet meer genoeg. Ik kreeg door dat ze aan de weinige resterende bv-momenten wel genoeg had maar nadat ze de fles had gehad kwam ze toch na 1,5 tot 2 uur weer. Toen hebben we de flessen verhoogd naar 180/6.

Op 19-07 woog ze 5245 gram en ze kwam met een week +- 200 gram aan. (Zat vrij goede regelmaat in wat ze aankwam). Dus nu zal ze zeker wel op 5,5 kg zitten.

Ons schema is afhankelijk van hoelaat ze 's ochtends komt. Dus bestaat soms uit 5 soms uit 6 voedingen. Zowel met 5 als 6 voedingen vraagt ze toch wel de 180/6!

Voorbeeld van ons schema:
    7:00 borstvoeding
    11:00 fles 235 cc (aangemaakt)
    15:00 fles 235 cc (aangemaakt)
    18:00 fles 235 cc (aangemaakt
    21:00 borstvoeding

Zo ziet ons schema er meestal uit tenzij ze 's ochtends al om 6 uur komt of overdag om de 3 uur.
    Bij bovenstaand schema was het wel zo dat ze bij de laatste 3 voedingen al een halfuur eerder kwam maar we het wat gerekt hebben.
    Ze drinkt haar fles in max 10 minuten leeg en dat kost ons enorme moeite om het tot dusver te rekken want als je de fles uit haar mond haalt om te boeren gaat ze gewoonweg keihard gillen en driftig doen. We mengen haar voeding al aan met Johannesbroodpitmeel en ze drinkt uit een difrax s-fles met 3 standen -speen.

Mijn vraag is of ze niet teveel voeding krijgt en of het evt. verstandig is om over te stappen naar voeding voor hongerige baby's?

Ik heb nog geen vast schema van om de 3 of 4 uur omdat ze daarin erg wisselt en ik nog niet goed weet welk in aan moet houden (ze komt vaker om de 4 uur dat wel).

Graag jullie advies.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Flesjes van 235 ml is wel redelijk veel. Nu kan het nog geen kwaad, omdat ze niet boven de maximale hoeveelheid flesvoeding uit komt van 1000 ml per 24 uur. Mocht je over gaan op meer flesjes, dan is het belangrijk dat je kindje genoeg heeft aan 5 flesjes van 180 ml water met 6 schepjes voeding. Een voeding voor hongerige kindjes is dan wel een optie, maar ook daarbij is het belangrijk dat ze 15-20 minuten over een flesje drinkt. Misschienlukt het om net een klein beetje meer JBPM toe te voegen?

Groetjes Eveline

Share This Page