Acai bes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door anoniempje1990, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1990

4 apr 2012
    42
    0
    0
    Goedemorgen,

Kunt u mijn vertellen of ik zo der gevaren acai bes capsules kan gebruiken tijdens de bv periode? Mijn zoon is nu 7,5 maand.

Zie deze link : acai-bessen--in-folie-verpakking

Vriendelijke groet,

Suus

2. anoniempje1990

4 apr 2012
    42
    0
    0
    Ingredients: per caplet. Acai Berry extract prociding 1000mg maltodextrin, magnesium stearate, clear geletin capsule.

Het staat in het Engels op de verpakking..

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

De vraag is allereerst waarvoor je de capsules wilt gebruiken. Pure acai zonder toevoegingen kan geen kwaad voor zover mij bekend. In bewerkte vorm komen er ook andere stoffen bij kijken. Soms zit er calcium bij, magnesium etc. Je schrijft dat er maltodextrine in zit: dit kan in potentie de bloedsuikerspiegel beïnvloeden en is in europa vaak afkomstig van graan: dus niet geschikt wanneer je bekend bent met glutenintolerantie. (coeliaki)

Goed kijken dus of je het nodig hebt: evenwichtige voeding is belangrijk. Wil je het gebruiken om af te vallen of voor energie, kijk dan naar waar je vandaan komt en waar je nu staat. Zoek evt. contact met een lactatiekundige of diëtist bij jou in de buurt die je verder kan helpen!

Succes!

Deel Deze Pagina