voor de friezen onder ons (maar iedereen zijn mening is van harte welkom natuurlijk!) we kunnen niet kiezen tussen Fenna of Fardau wat vinden jullie?
Fenna (fardau is voor mij een heel onbekende naam en vind ik jongensachtig klinken- maar dat zal dus ook zijn omdat ik hem niet ken, overigens vind ik Doutzen ook 'geen naam' -ondanks dat het een prachtige vrouw is )
Hoewel ik Fardau wel wat vind hebben, zal ik mijn kind toch niet zo snel zo noemen. Zal een vreemde naam gevonden worden buiten Friesland en het klinkt ook best zwaar. Fenna is veel frisser en vrolijker. Filou/Philou misschien niet ook wat?
bedankt voor de reacties's het blijft een moeilijke keus haha Fenna hoor je hier vrij weinig (laat ik zeggen ik ken er niemand haha) fardau ja klinkt voor mensen buiten friesland misschien wat raar maar idd fenna is wat frisser vind ik ook maar blijf fardau wel mooi en apart vinden in iedergeval bedankt!
Ik (als niet-Fries) moet bij Fardau meer aan een Marokkaans meisje denken, dan aan een Fries meisje.. In Friesland is het vast een stuk bekender, maar voor dit topic wist ik écht niet dat het een Friese naam is