Onzeker!

Discussie in 'Babynamen' gestart door karin80, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin80

karin80 Lid

19 jan 2007
    51
    0
    0
    Moeilijk moeilijk!
    Sinds de 20 weken weten we dat we een jongen krijgen :)
    Helemaal blij alleen een naam bedenken vinden we erg moelijk! Ik ben erg van de nederlandse namen en mijn vriend juist niet..
    Nu kwam hij met de naam Jack, vind het een leuke stoere naam alleen maak ik me erg druk over wat een ander van de naam gaat vinden.. Moet ik misschien niet doen maar zo ben ik nu eenmaal ;)
    Word het deze naam of gaan we wat anders proberen te bedenken..

En dan nog iets.. Wil graag als 2e naam zijn vader vernoemen die niet meer leeft. Is het dan niet raar om alleen zijn vader te vernoemen en mijn vader niet?
    Alvast bedankt!

2. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Het is ook een stoere naam mijn vriend heet ook jack !

Je kan ook als derde naam iemand van jou kant Mischien nemen ?
    Suc6 met de keuze

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik herken het zorgen maken om wat de omgeving denkt, maar dat moet je echt loslaten. Het is jullie kind en als jullie Jack mooi vinden, zou ik er gewoon voor gaan.
    Vernoemen, ik zou persoonlijk allebei de opa's vernoemen dan. Dus of een combi maken van de 2 namen of je zoontje 3 namen geven.

4. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Vind het helemaal niet raar om 1 van de vaders te vernoemen. Mocht er misschien nog eens een jongetje bij komen kun je dan toch nog jouw vader vernoemen als je dat dan wilt (zo doen wij het tenminste wel, kinderen worden naar 1 persoon vernoemd).

Persoonlijk vind ik jack niet zo'n mooie naam. Houd zelf meer van hollandse namen.
    Daarbij vind ik het verwarrend dat de een Jack uitspreekt als 'sjak', terwijl de ander het uitspreekt als 'djek' (die beide uitspraken kom ik hier in de omgeving tenminste tegen).
    Maar je moet eigenlijk helemaal niet vragen wat een ander van een naam vind. Je moet een naam kiezen die jullie zelf mooi vinden. Zo heeft ons zoontje een top 5 naam. Veel mensen zouden dit nooit doen, maar wij vonden die naam gewoon mooi.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat maakt het nu uit wat je omgeving van de naam vindt? :) laat dat los, het is jullie kindje :).

En wat betreft vernoemen, nee ik vind dat niet vreemd. Onze dochter word ook vernoemd naar mijn overleden vader en niet ook naar de vader van mijn man. Net als onze oudste alleen is vernoemd naar de oma van mijn man en niet ook naar mijn oma. Daar hebben we onze redenen voor en wat een ander daarvan denkt zal mij een zorg zijn :)

6. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    Jack staat bij ons al jaren als DE jongens naam erg stoer! we krijgen nu ons 2e meisje. En miss dat ze Jackie gaat heten, daar zijn we nog niet uit..

Jack; ik zeg doen!

7. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jack helemaal top!

Wij hebben 2 dochters maar hadden Jack voor een jongen vast staan..

Nogmaals: geweldige naam!
    Niet iedereen zal ervan gecharmeerd zijn maar het kan ook niet dat iedereen de naam die je kiest allemaal mooi vinden.. wij kregen in elk geval hele positieve reacties op de naam Jack toen wij vertelden dat dat de naam was geworden als we een zoon hadden gekregen..

8. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het voor jullie de naam is, moet je het gewoon doen. Smaken verschillen nu eenmaal. Op elke naam heeft iemand wel iets op of aan te merken. Succes!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind Jack geen leuke naam, maar ik vind het ook geen gekke naam en dat heb ik met namen als Wolf, Maas, Beer wel.
    En als het voor jullie de naam is dan ga je daar toch gewoon voor, maakt het uit dat ik het geen leuke naam vindt. Mijn zoonsnaam vind jij weer niet leuk. En dat is maar goed ook anders heet elk jongetje voortaan Henk en elk meisje Truus.

En wat betreft vernoemen: ik vind dat wel kunnen hoor! zeker als de andere opa nog wel leeft.

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind Jack totaal niet leuk, sorry... Maar waarschijnlijk wel een goed compromis tussen jullie twee smaken.

Vernoemen naar 1 van de vaders vind ik helemaal niet raar, kan prima. Misschien een volgend kindje dan naar de andere vader, eventueel, maar vind ik ook niet per se nodig.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

De naam Jack vindt ik niet mooi.
    Maar als het voor jullie DE naam is...Gewoon lekker doen!
    Het doet er niet toe wat een ander er van vind.

En vernoemen naar één opa kan best hoor!

12. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Gewoon de naam kiezen die jullie leuk vinden! De rest van de wereld kan je toch niet allemaal tevreden stellen.

En alleen vernoemen naar je overleden schoonvader vind ik al helemaal geen punt. Je schoonvader heeft het "geluk" vernoemd te worden, je vader het "geluk" om zijn kleinzoon vast te houden en op te zien groeien. Maar net wat je het belangrijkst vindt als je daar toch een probleem mee zou hebben.

13. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Je eigen gevoel is het belangrijkste! Ik weet dat is heeel makkelijk geroepen :p.
    Onze jongensnaam werd hier ook heel verschillend ontvangen, echter onze omgeving was erg positief! En nog steeds krijgen we leuke reacties. Geen moment spijt gehad.

Terzijde vind ik Jack helemaal top!

14. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ik heb precies het zelfde, vind het ook altijd erg belangrijk wat andere mensen vinden tot grote ergenis van mij man.
    Onze naam staat vast maar twijfel zo nu en dan nog steeds.
    Maar omdat ik elke keer weer bij die naam terug kom weet ik zeker dat het hem is.
    Vernoemen naar 1 opa? ja hoor waarom niet.
    Hoop alleen dat je vader hier het zelfde over denkt en zo niet ja dan niet ( zeg ik nu heel makkelijk.......:p)

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Jack vind ik wel een leuke naam. Stoer en ook wel lief.
    Vernoemen naar 1 vader/opa kan prima. Maar als jij liever jou vader ook wil vernoemen, dan kan je een 3e naam geven of een combi maken van de 2 namen.
    Succes met kiezen.
    Enne het is inderdaad JULLIE kindje en niet die van een ander, dus jullie kiezen de naam die JULLIE mooi vinden. ;)

16. karin80

karin80 Lid

19 jan 2007
    51
    0
    0
    Dank je wel voor alle lieve reacties!
    Moet me ook niet druk maken om wat een ander vind maar ja makkelijker gezegd dan gedaan ;)
    En wat betreft het vernoemen, mijn vader heeft inderdaad de mogelijkheid om zijn kleinzoon te leren kennen, mijn schoonvander helaas niet..
    Nogmaals dank je wel!

Deel Deze Pagina