Hoe bijvoeding in gaan bouwen? Help!

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wie kan mij helpen om bijvoeding in te gaan bouwen? Het schema ziet er nu zo uit:
    (Tijden wijken wel eens 15/30 min. uit)

6.45 uur fles 210/7
    11.00 uur fles 210/7
    15.00 uur fles 210/7
    19.00 uur fles 210/7 met 2 à 3 eetlepels rijstebloem (deze fles
    gaat niet altijd leeg omdat het nogal zwaar valt)

Nu wil ik een fruit- of groentehapje in gaan bouwen.
    Mijn vragen hierover zijn:
    * Eerst groente of eerst fruit aan gaan bieden?
    * Hoeveel mag ik geven?
    * Wanneer/ hoe laat zal ik dit gaan geven?

Alvast bedankt voor je hulp!

gr. Shampoo

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn (met 5,5mnd) begonnen met groente. Dit op aanraden van het CB. Het is niet zo zoet als fruit, dus wennen ze ook aan een andere smaak dan zoet (melk ik ook al zoet). Daarbij zijn er een paar groentes die mild voor de darmen zijn, en dus goed om mee te beginnen. De 1e vier groentes waren hier wortel, broccoli, sperzieboon en bloemkool.

Wanneer je het geeft mag je zelf weten. Ligt ook een beetje aan het slaapritme. Als je kleintje nog veel slaapt, kun je beginnen met een fles aan te bieden (bijv 180/6), en daarna een paar hapjes om te oefenen. Als dat oefenen goed gaat, draai je het om. Dus eerst wat hapjes fruit, daarna de fles als toetje. Zolang ze per dag maar 800cc binnenkrijgt hoeft ze die fles niet perse leeg te drinken.
    Als ze bijv een uur voor een voeding al wakker is, kun je het dan ook geven. En dan na een uur, of 2 de fles.
    Dus gewoon even kijken waar ze een wakker moment heeft dat het uitkomt.

Wij gaven met 5,5 maand ongeveer 100-125 gram verse groente. Mijn zoontje wilde ook gelijk zo'n grote portie. Sommige kindjes nemen de eerste paar keer echt meer 3 happen, anderen dus gelijk een hele portie. Ik hield meestal die 100-125 gram aan, omdat de potjes die inhoud ook hebben. Na 6 maanden hebben we dat al snel opgebouwd naar 200 gram. (maar niet zo heel precies hoor, vooral gewoon gegeven wat mijn zoontje wilde, mits het niet idioot veel was)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Wat deepfreeze schrijft, prima! Nog een aanvulling:

tot 6 maanden: flessen / bv + bijvoeding (mag niet ten kosten gaan van je huidige 4 flessen)
    na 6 maanden: vaste voeding + flessen. Vaste voeding komt ipv flessen (langzaam maar zeker)

Als je kindje de laatste fles vrij zwaar vindt, waarom verzwaren met rijstebloem?

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

We hadden een verkeerde speen :). De fles is net helemaal leeg gegaan, zonder moeite.
    We doen er rijstebloem bij omdat onze hongerige meid anders de nacht niet haalt. Nu slaapt ze van 19.00 tot 7.00.

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    bedankt!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lekkerrrrrr! Hier ook zo eentje! Maar dan van 19:30 - 8:00! (en nog steeds... bijna 1!)

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Heerlijk hè de avonden even voor jezelf ;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hemels! Vanaf 15 weken was het hier rust na 20:00... geweldig! Doet ook voor je relatie wonderen ;)

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, dat is waar ;)

Deel Deze Pagina