Hallo ik heb nu een kleintje van 1,5 maand ongeveer. Ik moet over 3 weken weer werken. Nu wil ik gaan kolven. Ik werk alleen op de zaterdag. Kan ik dan het beste vrijdag 3 flesjes afkolven en in de koelkast bewaren? Of kan ik beter door de hele week heen kolven en het in de vriezer doen? En hoe kan je bevroren melk het beste ontdooien? Kan ik het een dag van te voren in de koelkast doen ? Heel veel vragen maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Klopt het ook dat je tegenwoordig ge bv mag opwarmen in de magnetron? gr Fee
Hoi, Het makkelijkste is om een voorraad voor in de vriezer te gaan aanleggen. Bijvoorbeeld kolf elke dag een keer extra naast de voedingen. Je melkproduktie wordt daardoor verhoogt. Verstandig is om de afgekolfde melk in kleine porties te bewaren. Schrijf de datum van afkolven op en de hoeveelheid. Een dag van te voren de bevroren melk achter in de koelkast zetten (dan heeft de melk het minst last van temperatuursverschillen) zodat het kan ontdooien. Opwarmen liever niet in de magnetron. Er gaan an altijd belangrijke voedingsstoffen / antistoffen verloren. Het liefst opwarmen door het flesje in heet water te zetten of d.m.v een flessenverwarmer. Ilja