Hoi Kwebbeltje. Graag wilde ik jouw mening weten over de voor en nadelen van een fopspeen. Best lekker om je kleintje rustig mee te krijgen lijkt me, maar het lijkt me ook zo'n drama om het ze later weer af te leren. (En s'nachts het speentje steeds terugstoppen... )Ik heb een beetje het idee dat tegenwoordig iedereen maar een speentje gebruikt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik heb hier mn vraagtekens bij! Alvast heel erg bedankt, Lizzy
Hoi, Ten eerste is het altijd een eigen keus of je een fopspeentje wilt gaan gebruiken. De meningen zullen hierover ook altijd verschillend blijven. Mijn mening over tepel / speenverwarring is de volgende. Als iemand besluit om bij het borstvoeding geven een fopspeen te willen gebruiken is dat in principe mogelijk. Echter wanneer blijkt dat bij gebruik van de speen de kleine niet meer goed aan de borst wil drinken dan raad ik het af. Drinkt de kleine naast gebruik van de speen gewoon goed aan de borst is er mijn inziens niets aan de hand. Over het steeds terug stoppen van de speen --> dat kan idd gebeuren. Maar dat weet je dan van te voren. Als jijzelf nu al vraagtekens hebt bij eventuele speen gebruik dan moet je het gewoon niet doen. Maar zoals ik hier boven heb omschreven, zo denk ik erover. Ilja