bv en kv combineren

Discussion in 'Borstvoeding' started by meisje24, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Ik werk 2.5 dagen in de week en tot verleden week heb ik altijd lopen kolven, maar daar wil ik op werk mee stoppen.
    Is het mogelijk dat ik dan op de dagen dat ik werk haar kv geef en dus niet afkolf (met als gevolg gezwollen borsten) en de overige dagen dat ik thuis ben haar gewoon heel de dag bv geef.
    Of is dit niet mogelijk?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik persoonlijk zou t niet doen.
    ik werk ook 2 dagen en denk agggg die 2 dagen maar ik kolf wel.

3. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Het probleem is een beetje dat ik dus geen ruimte beschikbaar, dus moet ik kolven of in de wc :S of in de auto, dus vandaar eigenlijk dat ik wil stoppen.

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Lastig dat er geen kolfruimte beschikbaar is voor je. Ik zou het dan ook heel lastig vinden om op mijn werk te moeten kolven. Je weet wel dat je werkgever wettelijk verplicht is om voor zo'n ruimte te zorgen? Ik snap dat het soms lastig kan zijn om dit ook voor elkaar te krijgen.
    Voor je vraag over de kunstvoeding samen met de borstvoeding. Wat ik heb begrepen is dat het heel lastig kan zijn in verband met je productie. Het kan zo zijn dat je ook de keren dat je wel de borstvoeding wil geven je dan niet meer genoeg hebt. Maar misschien dat er hier op het forum anderen zijn die deze combinatie wel kunnen maken. Ik hoop in ieder geval dat je voor jezelf een goede oplossing kan vinden.

Succes en groetjes Mariska

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik ken alleen iemand die alles vervangt en dan ochtend en avond wel houden.
    Tja je zal het wel vaker horen van andere dat kolfruimtes verplicht zijn.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd je baas is wettelijk verplicht voor een geschikte ruimte te zorgen. Mits jij tevoren hebt aangegeven te gaan kolven op je werk.
    Je kunt dus allereerst je baas er nog eens op aanspreken.
    Op de site van het voedingscentrum meer info voor jou en je baas :
    Borstvoeding en werk | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Mocht een ruimte niet lukken dan kun jij evt. later beginnen en eerder ophouden met werken. Of jij kunt naar je kindje toe gaan om te voeden of dat je kindje bij jou word gebracht om te worden gevoed.

Mocht dat echt niet gaan lijkt het mij geen optie om zomaar een dag overslaan te voeden. Je krijgt dan hoogwaarschijnlijk enorme stuwing (lekken ?) daardoor verstopte melkkanaaltjes wat weer een borstontsteking kan opleveren. Ook je baas is hierbij niet gebaat hoor ! Met een borstontsteking zit jij wel even een paar dagen thuis. Al met al zaak dat je baas een geschikte ruimte voor je regelt, of dat jullie samen tot een andere oplossing komen.

Share This Page