Hoi hoi, Ben 35 weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik hoge bloeddruk + de baby was klein (groei liep achter). Het liep uiteindelijk uit in een zwangerschapsvergiftiging en met 38weken ben ik toen ingeleid. Nu weer hetzelfde liedje (in ieder geval wat betreft de hoge bloeddruk) alleen is de baby nu niet te klein, maar te groot! En nu blijk ik dus ook suiker te hebben. Ben nu weer de ziekenhuis-malle-molen in gegaan, krijg morgen een groeiecho en heb medicatie voor mijn bloeddruk. Verder is het natuurlijk steeds spannend of ik zwangerschapsvergiftiging zal krijgen... Wat een gedoe weer...zal wel inleiden betekenen + daarna moeten blijven enz. Enz... Als ik iets niet wilde deze keer, was het wel ingeleid worden... Maar ja, als de baby maar gezond is natuurlijk! Wat wil ik met dit verhaal bereiken? Geen idee, misschien even van me afschrijven of misschien heeft iemand hetzelfde Meegemaakt?
Ik heb ook hele tijd hoge bloeddruk, twee keer per week naar de vk en van de week was hij zo hoog dat ik naar het ziekenhuis moest. Maar geen zwangerschapsvergiftiging tot nu toe gelukkig en toch al bijna 40 weken. Dus hoop dat het toch gaat meevallen voor je 😃
Dat had mijn verhaal kunnen zijn! Bij eerste hoge bloeddruk (had ik al) en gestart met medicatie. Uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging en opgenomen en ingeleid. Nu nog steeds hoge bloeddruk maar met medicatie (die ik ben blijven slikken) wel binnen de normen. Maar nu is er gister zwangerschapsdiabetes geconstateerd Ben benieuwd wat mij nu allemaal te wachten staat. Hoop dat ik dit kindje zo lang mogelijk bij mij mag dragen
Deels hetzelfde verhaal. Bij ons eerste kindje kreeg ik rond 25 wkn hoge bloeddruk. Ondanks medicatie steeg die langzaam door, geen zwangerschapsvergiftiging gehad, wel met 37 wkn ingeleid. Onze dochter was wat aan de lichte kant 2665 gram bij geboorte. Bij deze zwangerschap gelijk aan de medicatie gegaan. Bloeddruk blijft acceptabel, met 33 wkn medicatie erbij gekregen omdat mijn bovendruk hoger werd. Deze baby loopt qua groei wat voor, suikertest gehad, maar geen suiker. 1x per week controle ziekenhuis, vandaag weer, dan horen we wat het plan gaat worden.