steeds (oud) bloedverlies 2e trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ess85, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hallo,

    Ik heb sinds dat ik ruim 18 weken zwanger was om de paar dagen bloedverlies. Nu ben ik inmiddels 21 weken zwanger.
    De eerste keer was echt rood bloedverlies en ben toen ook doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar heb ik 2 uitwendige en 1 inwendige echo gehad en er zijn wat uitstrijkjes gedaan. Hier krijg ik volgende week vrijdag de uitslag van.

    Nu heb ik eigenlijk al sinds die 18e week om de paar dagen wat bruin bloed. Hier maak ik me dan ook niet zo'n zorgen om. Maar vanmorgen had ik bruin met rood bloed (niet heel veel) Ik schrok hier natuurlijk weer behoorlijk van en heb dan ook gelijk de verloskundige gebeld.
    Nu kan ik aankomende maandag (het is namelijk geen spoed) bij de gynaecoloog terecht voor controle.

    Ook heb ik heel snel last van m'n liezen en onderin m'n buik als ik een stukje loop, heb schoongemaakt of soms gewoon als ik opsta.
    Ik voel de kleine wel gewoon bewegen dus ik weet dat het goed gaat met haar, maar toch maak ik me een beetje zorgen door dat bloedverlies en de pijn die ik vaak heb.

    Wie herkent dit?
    Graag alleen positieve verhalen, anders weet ik van mezelf dat ik helemaal ga lopen stressen.

    (mijn placenta ligt trouwens goed en niet aan de onderkant, dat hebben ze vorige week met de 20 weken echo even nagekeken)
     
  2. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Niemand die dit herkent??
     
  3. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    niet met een verhaal waar jij nu behoefte aan heb. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Ik zou als ik jou was toch die afspraak proberen eerder te krijgen anders zit je alleen maar in de stress is ook niet goed voor je kindje en zeker niet voor jezelf. Gewoon bellen en mondig zijn of eventueel via je vk of ha het proberen te regelen.
    Succes!
     
  4. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hoi,

    Ik heb ook gevraagd of het echt niet eerder kan.
    Deze afspraak is door de verloskundige zelf gemaakt bij de gynaecoloog. Ze zien hier geen spoed in. Ook omdat het niet veel is en ook gelijk is gestopt.
    Ik voel ook genoeg beweging, dat is wel een geruststelling.
     
  5. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Helaas dus niemand die hier wat over weet??
     
  6. Pooh28

    Pooh28 Actief lid

    12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Ik heb dit bij mijn dochter vanaf de 15 de week gehad zonder dat er duidelijk een oorzaak voor te vinden was.
    Met 33 weken heb ik zelfs een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik echt plassen bloed verloor maar ook hier konden ze geen oorzaak voor vinden.
    Mijn dochter is uiteindelijk met 41 + 5 weken geboren en alles was helemaal in orde:)
    Nu ben ik weer zwanger en vanaf week 12 verlies ik regelmatig rood maar ook oud bloed.
    Op de echo,s is alles ok dus maak ik mij er maar niet te druk om, het zal er bij mij wel gewoon bij horen.
     
  7. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Jeetje hele plassen bloed lijkt me ook behoorlijk eng zeg.
    Wel raar dat ze geen oorzaak weten he. Ik word daar zo onzeker van.
    Maar je dochter heeft het dus nog behoorlijk lang uitgehouden haha. Gelukkig maar dat alles gewoon goed was. Wel vervelend dat je het nu weer hebt. Is het nu veel bloed wat je verliest of niet zo erg als bij je dochter? Blijft toch rot iedere keer dat je bloed ziet vind ik. Tot nu toe hebben ze bij mij ook geen oorzaak kunnen vinden, alleen dat m'n baarmoedermond erg gevoelig is. Tenminste dat denken ze.
     
  8. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Omdat je baarmoedermond meer doorbloed is als je zwanger bent, kan het zijn dat die gevoeliger is voor bloedingen.

    Vaak zie je dan dat mensen na het sexen last van wat bloed hebben.

    Is dat bij jou ook zo? of heb je het echt gewoon zo zonder gekke dingen te hebben gedaan??
     
  9. Pooh28

    Pooh28 Actief lid

    12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Echt veel is het niet maar dat was het bij mijn dochter eerst ook niet.
    Bij haar had ik vanaf de 33 ste week echt veel bloedverlies en idd dat was wel behoorlijk eng.
    Ik was echt bang dat mijn meisje niet meer leefde tot ik haar op de echo zag.
    Nu hoop ik dat zo extreem veel bloedverlies niet meer krijg maar ik ben nu wel rustiger dan toen.
    Ik vertrouw er op dat ukkie blijft zitten waar hij of zij zit en als ik toch bang ben weet ik dat ik direkt bij mijn gyn terecht kan om het na te laten kijken.
    Ik woon trouwens in Duitsland en hier moet je zo wie zo naar de gyn, extra controlles en echo,s daar doen ze hier nooit moeilijk over gelukkig:)
     
  10. Pooh28

    Pooh28 Actief lid

    12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Bij mij is er geen verschil of ik het rustig aan doe of niet en wel of geen sex heeft ook geen invloed.
     
  11. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Bij mij inderdaad ook geen verschil. Moet ook zeggen dat ik het best eng vind om sex te hebben omdat ik ook bloedingen heb zonder iets te hebben gedaan.

    Ja kan me goed voorstellen dat je dan bang bent dat het niet goed gaat met de kleine. Is dan altijd weer een opluchting als je de kleine op een echo ziet en als je de bewegingen voelt.
    Gelukkig dat je nu wel wat rustiger bent, scheelt ook weer wat stress natuurlijk.
    Ik kan gelukkig ook altijd bellen naar de verloskundige, ze staan dan met 10 minuten voor de deur dus dat is wel fijn. Ik hou er alleen nooit zo van om het spoednummer te bellen, ben altijd bang dat ze me een aansteller vinden. Maar ik bel ook alleen als het helder bloed is. Bruin bloed maak ik me niet zo'n zorgen meer om.
     
  12. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik had vanaf een week of 22 bloedverlies. Eerst een beetje oud bloed. Met 25 weken in het ziekenhuis gelegen omdat het bloed langs m'n benen stroomde. Ze konden niet vinden waar het vandaan kwam. Ik moest rustig aan gaan doen (daarvoor ook al i.v.m. vroeg harde buiken).
    Met 32 weken verloor ik (een deel van) de slijmprop en daarna had ik constant een beetje bloedverlies. Vaak in het ziekenhuis geweest, maar ze konden steeds niks vinden.

    Uiteindelijk ben ik met 36 weken bevallen van een gezond klein lief mannetje. Ik heb me onwijs zorgen gemaakt over al dat bloedverlies en of het wel goed bleef gaan met m'n zoontje. Maar het is helemaal goed gekomen.

    Sterkte!
     
  13. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Dat is ook best heftig. Zeker als het bloed langs je benen loopt. Dat lijkt me echt super eng als je opeens veel bloed verlies hebt. Denk echt dat ik helemaal in paniek zou zijn. Ik heb het af en toe al met kleine beetjes bloed dat ik gelijk in de stress schiet.

    mocht je wel gelijk je zoontje mee naar huis nemen toen je was bevallen? En is de bevalling echt spontaan begonnen of ben je ingeleid door het bloedverlies?
     
  14. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja, ik was ook wel redelijk in paniek hoor. Ik was op mijn werk en dacht dat ik in mijn broek geplast had, maar dat bleek dus bloed te zijn. M'n man is me meteen komen halen en toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan.

    M'n zoontje heeft in totaal een week in het ziekenhuis gelegen. In eerste instantie omdat hij natuurlijk te vroeg was, maar dat was eigenlijk niet heel erg omdat hij groot genoeg was en alles goed ging. Helaas hadden ze wat te hard getrokken met de pomp waardoor hij erg lag te kreunen van waarschijnlijk de hoofdpijn. Later moest hij nog onder de lamp omdat hij geel werd. Maar geen ernstige dingen dus en ook geen dingen die met het bloedverlies te maken hadden.

    De bevalling is spontaan begonnen met 36 weken. Of dat iets met het bloedverlies te maken had weten ze niet.
     
  15. Ess85

    Ess85 Bekend lid

    17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik denk ook dat je op dat moment niet rustig meer kunt zijn. Je denkt toch dat het fout gaat. Wel fijn dat je man je op kom halen en je niet alleen weg moest, je kan dan wel wat steun gebruiken.

    Aah wat zielig zeg dat je zoontje zo'n last heeft gehad na de geboortje. Maar gelukkig heeft het bloedverlies geen nare gevolgen gehad. Wel echt raar dat ze vaak geen oorzaak weten. Blijft toch iets waar je onzeker over bent.
     

Deel Deze Pagina