Hoofdpijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door S0fietje, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi,

Ik ben nu 16 weken zwanger en heb sinds 2 weken erg veel last van hoofdpijn. Komt dit jullie bekend voor? Zijn er hier die deze klachten ook hebben of hebben gehad rond dit termijn? En wat hebben jullie ermee gedaan? Moest je voor extra controle komen? Heb zelf pas 8 november een afspraak (dan de 20 weken echo en meteen daarna controle verloskundige).

Groetjes,

S0fie

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Tijdens mijn zwangerschap had ik ook ineens veel last van hoofdpijn.
    Iets wat ik daarvoor eigenlijk nooit had (behalve bij een kater :p)
    Heb dit toen aan mijn vk gevraagd,
    En zij gaf toen aan dat dit geen kwaad kon.
    Ze zei dat dit veel voorkwam bij zwanger maar waarom precies was eigenlijk niet bekend.
    Ik mog als ik er heel veel last van had een paractemol in nemen.
    En heb hiervoor niet extra op controlle voor hoeven komen.
    Je kunt het natuurlijk altijd aangeven bij je vk,als je daar prettiger bij voelt.

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik had vroeger vaak last van migraine maar dat heb ik nu niet meer. Nu heb ik die afschuwelijke hoofdpijn. Ik heb het af en toe al mijn hele zwangerschaps (ben nu 34 weken) en paracetamol helpt maar af en toe. Niks aan te doen. Een stil plekje zoeken en uitzieken. Ik heb het een keer tijdens een controle aangegeven en toen werd gezegd dat ik paracetamol mocht nemen. Verder werd er niet op gereageerd. Ik zou me er dus verder niet druk om maken...

Sterkte!

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb ook veel hoofdpijn gehad van ongeveer 10 tot 18 weken. Nu ben ik gestopt met foliumzuur (gebruikte mama compleet van davitamon) en nu heb ik er geen last meer van. Ik ben me er wel van bewust dat ik nu die extra vitamines mis maar ik zorg dat ik voldoende groente en fruit eet uit mezelf.
    Sterkte ermee!

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier ook veel last van hoofdpijn terwijl ik dat eigenlijk heeel zelden heb als ik niet zwanger ben. Ga er vanuit dat het straks na de bevalling wel weer overgaat.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou voor de zekerheid even je bloeddruk laten meten bij je verloskundige of huisarts.

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, nu ruim 17 weken zwanger en ook last van hoofdpijnen. Hiervoor heb ik er geen last van gehad. Ik ben er ook telkens een beetje misselijk erbij.

Ik heb een hele lage bloeddruk, dacht dat het daar misschien door kon komen?

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik had het ook in mijn zwangerschap en bij mij kwam het door een hoge bloeddruk. Moest er heel alert op zijn, als de hoofdpijn erger werd moest ik bellen en dan werd mijn bloeddruk gecheckt en vaak was ie dan weer heel hoog. Kon ik weer naar het ziekenhuis voor ctg, bloedprikken en echo want het kán een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging.

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    int begin veel, nu sporadisch

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    tijdens mijn zwangerschap had ik ook maandenlang last van hoofdpijn, om gek van te worden, weet niet meer precies wanneer het over was maar het was op den duur ineens over... wel lastig want bij mij hielp paracetamol toen ook eigenlijk niet en ibuprofen mocht weer niet dus vond het wel vervelend. hoop dathet snel over is!

11. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook hoofdpijn gehad. Bij mij kwam het dus dat ik te weinig dronk.

12. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    heb altijd al veel hoofdpijn maar de laatste tijd echt enorm veel. Je mag niet te veel paracetemol en na een aantal weken raak je die dingen gewend dus helpen ze steeds minder.

Tip: ga langs de fysiotherapeut! Die kan door nekmassage hoofdpijn verminderen mocht er toch iets van spanning in je schouders zitten. Het is immers een erg spannende tijd.

Nog een tip: Veel frisse lucht, dus veel ventileren helpt ook. Soms komt het doordat er te weinig zuurstof in de lucht zit.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dank je wel nog iedereen voor jullie antwoorden. Heb uiteindelijk zo'n 4 weken hoofdpijn gehad en nu is hij weer verdwenen gelukkig. Bloeddruk was het niet want die bleef goed dus ik denk dat het hormonaal was (de overgang van ene naar andere). Nu helemaal geen last meer :D

S0fie

Deel Deze Pagina