Ik snap niet waarom ze de schaar zo snel erbij pakken... mijn schoonmoeder zegt dat ze het makkelijk kunnen masseren dat dat ook harstikke goed werkt voor Grotere ontsluiting... kijk al heeft het spoed is het logisch.. maar negen van de tien keer masseren ze het niet eens... en pakken ze gelijk een schaar... dat is toch niet goed.?? want neem aan dat je niet snel weer kan zitten enzo... die hechtingen blijken enorm pijn te doen... :S hoelang moet je na een bevallig blijven liggen... ?? met of zonder hechtingen..??
Mijn vriendin is ook niet ingeknipt doordat de verloskundige haar bij het persen geholpen heeft door met de vingers om het hoofdje mee te helpen... ze heeft alleen wat kleine 'haarscheurtjes' zei ze...
bij sommige mensen dan kunnen ze niet wachten op 10 cm ontsluiting.. en soms is het te smal ook al hebben ze 10 cm ontsluiting en pakken ze snel de schaar... terwijl ze het net zo makkelijk even kunnen masseren lijkt me...
Neej inderdaad, ontsluiting knippen ze niet... ze kunnen de laatste centimeter van de ontsluiting van 9 naar 10 cm wel masseren ja. Inknippen doen ze bij persen, dan héb je al volledige ontsluiting als het goed is
Ze knippen echt niet voor de lol hoor. En knippen doen ze niet voor een grotere ontsluiting. Dat doen ze als het nodig is. Als jij bijvoorbeeld dreigt uit te scheuren en ze bang zijn dat je van gat tot gat uitscheurt. Of als er wat meer haast achter de uitdrijving moet worden gezet, omdat het kindje het benauwd heeft bijvoorbeeld.
Ik ook niet. Volgens mij kan dat ook niet. Je heb gewoon 10 cm ontsluiting nodig voor een kind om geboren te worden. Kunnen ze daar niet op wachten, wordt het een spoed ks. Tenminste volgens mij.
Ik heb ook wel eens gelezen/gehoord dat je van natuurlijk inscheuren minder last hebt dan van een knip, en dat het sneller zou genezen... ach, ik weet het allemaal niet hoor, ik ben er wel een beetje huiverig voor, maar ik denk dat iedere zwangere angst heeft in meer of mindere mate... Het moet er toch uit
inknippen doen ze inderdaad om te voorkomen dat je inscheurd van voor naar achter zeg maar, dat schijnt veel pijnlijker te zijn. ik ben bij mijn dochter ingeknipt (klein knipje naar rechts) dat doen ze tijdens een wee en verneem je niks van, het hechten zijn ook allemaal indianenverhalen over, maar dat valt ook allemaal wel mee, een paar kleine prikjes, dat doet je echt niks meer na een bevalling bovendien heb je dan je kindje al lekker op je buik liggen en zal het je niks boeien wat er beneden gebeurd dat weg masseren is inderdaad de baarmoedermond, maar daar gaan ze echt niet in knippen. zou me niet teveel druk maken over allerlei enge bevallingsverhalen,echt iedere bevalling is anders en ieder beleeft het op haar eigen manier. zorg gewoon dat je in een ontspannen omgeving bent met ontspannen mensen dan komt echt alles goed! alsvast succes voor straks!
Pfff, gelukkig SIM....ik ben blij dat ik jouw berichtje als laatste las....ik scheet al drie kleuren bagger bij het lezen van al die narigheid...brrr
valt me op dat veel meiden hier bang gemaakt worden door verhalen uit hun omgeving! gelukkig hebben we dit forum maar nogmaals ik heb er echt niks van gevoeld
Haha dat zou wat zijn als ze je ontsluiting 'groter' willen knippen.. Ahh mevrouwtje u heeft pas 3 cm ontsluiting, geen probleem hoor zetten we de schaar ff in en dan is het zo 10 cm Gelukkig wordt er alleen geknipt als het echt niet anders kan, bijvoorbeeld wanneer je dreigt uit te scheuren, maar ook wanneer je een kunstverlossing krijgt (tang of vaccuum) wordt je geknipt. Ik ben geknipt omdat ik een vaccum kreeg, heb er niets van gevoeld. Het hechten vond ik niet prettig maar was na 3 kwartier ook gepiept. Kan me voorstellen dat sommige vrouwen bang worden van alle spookverhalen die de rondte gaan. Gelukkig is geen enkele bevalling hetzelfde en heeft iedereen een verschillende pijngrens
Dat is ook zo, tenminste dat heb ik ook begrepen. Op het moment dat ze inknippen is het dus echt om te voorkomen dat je te ver uitscheurt. (zoals ik al zei; van gat tot gat) Want dat is dan dus wel erger als een knipje. En ik ben ingeknipt. Eerlijk waar, het kon me aan mijn kont roesten dat ze me gingen hechten. Gewoon pontificaal op gaan zitten en dan gaat het het snelste over. Doet even goed zeer de eerste keren dat wel. Maar als je bil voor bil gaat zitten heb je er langer en meer last van. (Zo mijn tips voor vandaag )
hoi.. ja dat voorzichtig doen dan duurt het idd langer heb ik gehoord.. gewoon lekker heen doen.. benniet zo bang voor de knip ofzo.. natuurlijk hoop ik dat ik er geen hoef.. maar meer voo rhet plassen erna... stom he..
plassen na de bevalling, ja dat is even raar, maar je zal toch wel moeten, tip is ook veel water drinken, zodat de urine niet te geconcentreerd is, dat prikt minder (dit heb ik zelf ondervonden, duurde even, maar weet nu wel dat ik dat direct ga doen) en inderdaad recht erop zitten, nou zo'n held was ik nou weer niet
Gewoon een kan water (niet te koud of te warm!) in de wc neerzetten. En dat mee laten spoelen als je plast. of onder de douche plassen.
Precies! Een kan vond ik zelf niet zo makkelijk spoelen (overal water behalve waar het moest) ik heb een bidon gebruikt.
Ik heb van iemand gehoord dat "als het hoofdje staat" je er een warm/lauw washandje er tegenaan houdt, dan is de kans kleiner dat je uitscheurt Ik ga bevallen in het zkh en dan neem ik zelf een washandje mee met een bakje, wil het wel proberen dan, baat het niet schaad het niet toch Mijn vk is natuurlijk wel van op de hoogte dat ik dit wil en ik (mijn mannetje) moet dit zelf in de gaten houden en dan voor zorgen dat er een bakje lauw water met een washandje klaarstaat Misschien een tip voor jullie meiden.